МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ПРИВАБЛИВОСТІ ТЕРИТОРІЙ ДЛЯ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ «НАСЕЛЕННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.50.2018.142984Ключові слова:
територіальний маркетинг, цільові аудиторії, населення, поселенська привабливість, політика привабливості території, маркетингові інструментиАнотація
В статті розглядаються проблеми та напрями застосування маркетингових інструментів у процесі формування та розвитку умов для цільової аудиторії «населення». Вказано, що загальна тенденція територіального управління полягає в зміні цільових орієнтирів програми та стратегії корисності та інтересів основних цільових груп. Сформовано визначення категорії «поселенська привадка». Обґрунтовано пріоритетність цільової аудиторії «населення» як налаштування, учасники та бенефіцієнти територіальних маркетингових програм. Узагальнено окремі зарубіжні практики (Австрії, США, Франція, Німеччина, Словенія) імплементації маркетингових інструментів та технологій в політичній діяльності регіонів та регіонів України.
Посилання
Budnikevych, I. (2012) Munitsypalnyi marketynh: teoriia, metodolohiia, praktyka. IRD NAN Ukrainy. Chernivtsi: Chernivetskyi nats. un-t, 645 p.
Vizgalov, D. (2010) Razvitie rossiyskih gorodov: vidyi na buduschee. Marketing gorodov i regionov. Moskva: SMD, p. 35.
Kargapolova, E. V., Khamzyayeva, O. S. (2015) Privlekatelnost regiona v otsenkakh naseleniya kak forma proyavleniya sotsialnoy adaptatsii. Sotsialnyye izmeneniya v sovremennom rossiyskom obshchestve: sbornik trudov. magistrantov. aspirantov i molodykh uchenykh. Stavropol: SKF, p. 571–573.
Marketing mest (2005) Privlecheniye investitsiy. predpriyatiy. zhiteley i turistov v goroda. kommuny. regiony i strany Evropy / Krister Asplund, Filip Kotler, Irving Reyn, Donald Khayder. SPb.: Stokgolmskaya shkola ekonomiki v Sankt-Peterburge..
Kuznetsov, A. V. (2009) Regionalnaya politika stran ES. Tsentr evropeyskikh issledovaniy IMEMO RAN. Moskva: IMEMO RAN, 230 p.
Okulova, N. A. Solovyev, T. S., Shabunova, A. A (2009) Privlekatelnost regiona v otsenkakh naseleniya. Ekonomicheskiye i sotsialnyye peremeny v regione. Fakty. tendentsii. prognoz. Vologda: Vologodskiy nauchnokoordinatsionnyy tsentr TsEMI RAN, Vyp. 45, pp. 62–72.
Pankrukhin, A. (2010) Marketing territoriy: litsa. obrazy i pozitsii. Gosudarstvennaya sluzhba, № 6, pp. 114–116.
Pro orhany samoorhanizatsii naselennia: Zakon Ukrainy [vid 11.07.2001 r.]. (2001) Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 30 lystopada.
Rehionalna polityka: pravove rehuliuvannia (2010) Svitovyi ta ukrainskyi dosvid / Vasyl Kuibida, Anatolii Tkachuk, Tetiana Zabukovets-Kovachych; za zah. red. R. Tkachuka. Kyiv: Lesta, 224 p.
Shpilev, D. A. (2010) Marketing mest v nemetskoy sotsiologii goroda. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N. I. Lobachevskogo. Seriya: Sotsialnyye nauki, № 1(17), pp. 80–86.
Biel, A. L. (1993) Converting image into equity, in Aaker. Brand Equity and Advertising – Advertising’s Role in Building Strong Brands, Psychology Press, United States, pp. 67–82.
Deutsche Verband fiir Landschaftspflege e. V.; Verzeichnis der Regionalinitiativen. 2000.
Florida, R. 2008Who's Your City?: How the Creative Economy Is Making Where to Live the Most Important Decision of Your Life – Basic Books.
Hochstadt, S. (2005) Stadtentwicklung mit Stadtmanagement? Wiesbaden: VS Verl. für Sozialwis, 205 p.
Hospers, G. (2010) Spatial Self-Preference: On The Limits of Place Marketing to Attract New Residents And Firms. Place Branding and Public Diplomacy, vol. 6, № 4, pp. 280–286.
Loi n 2003-590 du 2 juillet 2003 urbanisme et habitat.
Martin-Brelot, H., Grossetti, M., Eckert, D., Gritsai, O., Kovacs, Z. (2010) The Spatial Mobility of the Creative Class: A European Perspective. International Journal of Urban and Regional Research, vol. 34, № 4, pp. 854–870
Mauer, U. (2003) Erfolgsfaktoren des Stadtmarketing: Eine theoretische und empirische Analyse mit wirtschaftlichen Schlussfolgerungen, (Studien zur Wirt-schaftspolitik, 76), Frankfurt am Main: P. Lang, 354 p.
Merlin, P. (2007) L'aménagement du territoire en France. Paris: La Documentation française, 174 p.
Moser, J. (2005) Produktion als Repräsentation: die Glaserne Manufaktur in Dresden als Paradigma Dresdner Selbstinszenierung. Zeitschrift für Volkskunde: Halbjahresschrift der Deutschen Gesellschaft für Volkskunde, Jg. 101, h. 2, pp. 171–187.
Solliec, M., Trouvé, A. (2012) Développement des territoires de projet :quels enjeux pour les politiques rurales? Working Paper, 3, Dijon, 12 p., pp. 3–6.
Spatial Planning and Sustainable Development Policy in France, Ministère des Affaires étrangères, 2006, 96 p.
The Global Talent Competitiveness Index 2017 (GTCI) Talent and Technology. Електронний ресурс. URL: http: www.gtci2017.com/documents/GTCI-2017-infographic_GLOBAL.pdf
Wooley, H. (2000) Town centre management awareness: an aid to developing young people’s citizenship. Cities, vol. 17, pp. 453–459.
World Resources Institute. World Resources: A Guide to the Global Environment (The Urban Environment). (1996) Oxford : Oxford University Press, 287 p
Yuill, D., Ferry, M., Vironen, H. (2008) New Policy Frameworks, New Approaches. Recent regional policy developments in the EU and Norway. EoRPA Paper 08/1. European Policies Research Centre. University of Strathclyde, Glasgow, 157 p., pp. 123–125.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ірина Михайлівна Буднікевич, Ірина Іванівна Гавриш
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).