МАРКЕТИНГОВИЙ ПІДХІД ДО ПОБУДОВИ МЕРЕЖЕВИХ МОДЕЛЕЙ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РИНКУ ЗНАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.54.2019.178527Ключові слова:
маркетинговий підхід, регіональна освітня мережа, мережевий підхід в маркетингу, стратегічні концепції маркетингу, маркетинг взаємодії, регіональні інтересиАнотація
У статті визначені окремі концептуальні положення маркетингового підходу до побудови мережевих моделей на регіональному ринку знань: сформульовані завдання, зафіксовані виміри маркетингу взаємодії стосовно мереж, адаптовані принципи маркетингу взаємодії для мережі, ідентифіковані інтереси.
Сформульовано розуміння регіональної освітньої мережі в рамках різних концепцій маркетингу та відзначено, що найбільш органічною для реалізації мережевого підходу є концепція маркетингу взаємовідносин. Визначено, що регіональну освітню мережу в рамках маркетингу взаємодії доцільно розглядати як сукупність незалежних суб’єктів регіонального ринку знань, які вступають у взаємодію з приводу створення, оновлення та дифузії знань, об’єднані спільними цілями, мають повторювані довгострокові партнерські зв'язки, пов'язані та безперервні комунікації.
Відзначено, що інтеграція в регіональну освітню мережу спрямована на реалізацію інтересів освітніх і наукових закладів, приватних провайдерів ринку знань, бізнесу та територіальної громади /місцевої влади регіону. Укладено список регіональних інтересів, реалізації яких може сприяти регіональна освітня мережа.
Акцентовано, що регіональну освітню мережу за маркетинговим підходом необхідно розглядати як форму органічної взаємовигідної довгострокової взаємодії основних учасників і партнерських зв’язків з агентами зовнішнього середовища мережі. Зроблено висновок, що маркетинговий підхід передбачає орієнтацію регіональної освітньої мережі на задоволення потреб, запитів та очікувань споживача, збалансування інтересів споживачів знань, їх продуцентів і регіону посередництвом мережевих взаємодій, реагуючи на параметри маркетингового середовища та змінюючи їх.
Посилання
Bagiev, G. (2009) Conceptual bases of formation of interaction marketing in the conditions of development of market network. Problemy sovremennoi ekonomyky, № 4 (32), pp. 271–275.
Budnikevich, I. (2012) Municipal marketing: theory, methodology, practice. IRD NAS of Ukraine. Chernivtsi: Chernivtsi Nat. Univ., 645 p.
Vash, M. (2002) Relationship marketing and network economy. Problemy teoryy y praktyky upravlenyia. № 2, pp. 113–120.
Gavrysh, I. I. (2018) Formation and development of attractiveness of regions of Ukraine: marketing approach: diss. ... Cand. econom. Sciences: 08.00.05, Ivano-Frankivsk, 269 p.
Glubokova, E. N., Kondrakova, I. E. Network interaction in the field of education as a developing process in theory and practice. Available at: http://pedagogika.3nx.ru/index.php
Goncharov, S. A. (2014) Strategies and forms of network interaction of modern universities. Vestnyk Hertsenovskoho unyversyteta, № 3–4, pp. 24–36.
Ivashkova, N. I., Goncharov, I. A. (2007) From loyalty programs to programs of interaction with contact audiences. Marketynh y marketynhovye yssledovanyia, № 5, pp. 364–371.
Igan, J. (2008) Relationship Marketing. Analysis of relationship-based marketing strategies. Moscow, UNITI-DANA, 375 p.
Isayeva, E.V. (2010) Relationship marketing system: methodological aspects. Vestnyk Omskoho unyversyteta. Seryia «Ekonomyka», № 3, p. 106–112.
Ketova, N., Ovcharenko, N. (2010) Marketing interaction: theoretical aspects, the practice of implementation by Russian corporations, Rostov-on-Don: Everest Publishing House, 256 p.
Kotler, F., Asplund, K., Rein, I. and Haider, D. (2005) Marketing Seats. Attracting investments, businesses, residents and tourists to cities, communes, regions and countries in Europe, St. Petersburg: Stockholm School of Economics in St. Petersburg, 382 p.
Kudaka, M. A., Lyaginova, O. Yu., Smyslova, A. L., et al (2018) Model of network interaction: university – children's technopark «Quantorium» – industrial enterprise. Vestnyk Cherepovetskoho hosudarstvennoho unyversyteta, № 3 (84), pp. 135–143.
Kushch, S. P. (2003) Comparative analysis of the basic concepts of the theory of relationship marketing. Vestnyk Sankt-Peterburhskoho un-ta. Ser. Menedzhment, № 4, pp. 3–25.
Kush, S. P. et al. (2002) Networking approach in marketing: Russian experience. Vestnyk Sankt-Peterburhskoho un-ta. Ser. Menedzhment, № 1 (8), pp. 81–107.
Lyasko, A. (2003) Trust and transaction costs. Voprosy ekonomyky, № 1, pp. 42–58.
Makoveeva, V. V. (2012) Networking is a key factor in the development of the integration of education, science and business. Bulletin of the Tomsk State University, № 354, pp. 163–166.
Makovetsky, S. A. (2009) Network Approaches in the Innovation Marketing System (theoretical Aspects of Market Networks and Marketing). Prometheus, № 3, pp. 219–225.
Learning Region: Education for All Generations / materials from the final Learning Forum of the Learning Region: Non-Formal Education for All Generations project (2014). Available at: http://dvv-international.by
Petrov, A. N, Kisaeva, V. V., Horeva, L. V. (2016) The Network as an Innovative Form of Service Provision in the Educational Space. Management of economic systems: an electronic scientific journal, № 12 (94), pp. 18–34.
Krevsky, I. G., Artamonova, Yu. S., Divnenko, Z. A. et al. (2016) Networking technologies in economics and education: monograph. Penza, 228 p.
Soloviev, V. P. (2015) Innovative development of regions of Belarus and Ukraine on the basis of cluster network form. Minsk: Belarusian Science, 391 p.
Dubnitsky, I. P. (2008) Transformation of the industrial complex of the region: problems of development management: monograph. Donetsk: DEGI, LLC «Southeast, Ltd.», 548 p.
Shkolsky, N. Yu. (2013) Region, local university and territorial development problems. Sovet rektorov, № 1, pp. 52–59.
Drucker, P. (1991) Reckoning with the Pension Fund Revolution. Harvard Business Review, vol. 69, March-April, pp. 106–114.
Gummesson, E. (1999) Total Relationship Marketing: Rethinking Marketing Management from 4Ps to 30 Rs. Oxford: Butterworth Heinemann.
Hakansson, H. (1982) International Marketing and Purchasing of Industrial Goods: An Interaction Approach, N. Y.
Kotler, Ph., Achrol, S. (1999) Marketing in the Network Economy. Journal of Marketing, vol. 63 (Special issue), pp. 146–163.
Möller, K., Svahn, S., Rajala, A., Tuominen, M. (2002) Network management as a set of dynamic capabilities. Proceedings of the 18th IMP Conference. Dijon-Burgundy Graduate School of Management: Dijon, France.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Михайлівна Буднікевич, Надія Романюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).