ОСОБЛИВОСТІ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Олег Олександрович Григор Черкаський державний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-5233-290X
  • Олександр Анатолійович Сергієнко Черкаський державний технологічний університет, Україна
  • Юлія Олегівна Суботіна Черкаський державний технологічний університет, https://orcid.org/0000-0003-3717-3231

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.54.2019.178558

Ключові слова:

продукція аграрних підприємств, аграрний ринок, позиціонування продукції, стратегії позиціонування

Анотація

У статті проаналізовано стан вітчизняного аграрного ринку, зокрема, розглянуто структуру підприємств, які здійснювали сільськогосподарську діяльність за організаційно-правовими формами господарювання, обсяги виробництва продукції сільського господарства за категоріями господарств, обсяги експорту-імпорту сільськогосподарської  та продовольчої продукції в Україні за останні 5 років. Узагальнено основні підходи до розуміння категорії «позиціонування», визначено фактори формування ринкової позиції продукції аграрних підприємств. Розглянуто різні підходи до формування стратегій позиціонування продукції підприємств і фактори, що впливають на їх формування. На основі проведеного дослідження виокремлено елементи концепції споживчої цінності сільськогосподарської продукції, що зумовлюють формування стратегії позиціонування аграрних підприємств.

Біографії авторів

Олег Олександрович Григор, Черкаський державний технологічний університет

к.н.держ.упр., доцент, ректор

Олександр Анатолійович Сергієнко, Черкаський державний технологічний університет

аспірант кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Юлія Олегівна Суботіна, Черкаський державний технологічний університет

аспірант кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Посилання

Traut, J., Rice, E. (2004) Positioning. The Battle for Recognition / trans. with English. Zhyltsova. St. Petersburg: Peter, 256 p.

Kozak, L. V. (2014) Theoretical and methodological approaches to the formation of strategic vision and goals of product placement of agricultural enterprises. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia», seriia «Ekonomika», no. 25, pp. 42–49.

Kosharna, P. S. (2015) Formation of strategic tools for positioning the enterprise: diss. on the image. Sciences. stupa. e.: 08.00.04. Approved 02/30/2015. Zah. H. 225 p. Access mode: http://www.hneu.edu.ua/web/public/moved/hneu/NAUKA/Vchenna_rada/ KosharnaP.S.-Disertaciya.pdf

Artyukhova, K. V. Formation of the market position of agricultural enterprises. Access mode: http://www.khntusg.com.ua/files/tez3.pdf.

Bondar, O. I. (2016) Peculiarities of formation of enterprise marketing strategy in the implementation of foreign economic activity. Visnyk studentskoho naukovoho tovarystva «VATRA» Vinnytskoho torhovelnoekonomichnoho instytutu KNTEU. Vinnytsia: VTEI KNTEU, issue. 34, pp. 23–30.

Zhadan, T. A. (2009) Segmentation of the market and positioning of products of sunflower processing enterprises. Access mode: http://base.dnsgb.com.ua/files/ journal / Visnyk-Lvivskogo-Nats-agraruniver / Zem/2009/files/09ztaosa.pdf.

Belyaeva, N. S. (2016) Strategic positioning as an element of strategic enterprise management system. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu, issue. 1, pp. 119–123.

Zozuliov, O. V., Pisarenko, N. L. (2004) Market positioning: where does successful branding begin. Kyiv: Knowledge Press, 199 p.

Zozuliov, O. V. (2008) Types of positioning of goods and brands in the consumer market. Marketing in Ukraine, issue 6. pp. 49–52.

Primak T. O. (2012) Positioning strategies in marketing theory. Marketynh i menedzhment innovatsii, issue 1, pp. 13–20.

Starostina, A. O., Dligach, A. O., Kravchenko, V. A. (2005) Industrial Marketing: Theory, Worldview, Ukrainian Practice / za red. A. O. Starostinoi. Kyiv: Znannia, 764 p.

Fathutdinov, R. A. (2000) Strategic Marketing. Moskva, 640 p.

Kotler, F., Armstrong, G., Saunders, D., Wong, V. (1999) Fundamentals of Marketing / trans. with English. М.; St. Petersburg; K.: Ed. Williams House, 1152 p.

Ukraine's agriculture for 2017. Statistical collection. Kyiv: Publication of the State Statistics Committee of Ukraine.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-18

Номер

Розділ

Статті