ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА: ГЕНЕЗИС ТА ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.55.2019.187527Ключові слова:
комунікації, маркетингові комунікації, інтегровані маркетингові комунікації, еволюція маркетингових комунікацій, етапи становлення маркетингових комунікаційАнотація
У статті проаналізовано етимологію поняття «комунікації» та досліджено різноманітні підходи і визначення цієї дефініції. Встановлено, що особливе місце серед масових комунікацій займають маркетингові комунікації, які являють собою процес передачі інформації про продукт і його властивості безпосередньо цільовій аудиторії. Наведено основні теорії та концепції, що формують предметні області дослідження маркетингових комунікацій, досліджена нова концепція комунікаційного маркетингу – інтегровані маркетингові комунікації, що є інструментом маркетингової адаптації діяльності підприємств до змін зовнішнього середовища. Також охарактеризовано причини підвищення ефективності маркетингових комунікацій при їх інтеграції, наведено головні переваги використання інтегрованих маркетингових комунікацій. Метою статті є дослідження етапів становлення інтегрованих маркетингових комунікацій, об'єктом – процес становлення і розвитку інтегрованих маркетингових комунікацій підприємства.Посилання
Etymological dictionary of the Ukrainian language (1985) in 7 vol. / Editor in Chief. О. S. Melnychuk. Kyiv: Scientific Thought, vol. 2 [in Ukrainian].
Zavadskyi, Y. S. (2003) Management. Kyiv: European University Publishing House [in Ukrainian].
Pocheptsov, H. H. (2001) Communication Theory. Moscow: Realbook; Kyiv: Vakler. [in Russian].
Karpenko, N. V., Yaloveha, N. I. (2012) A complex of marketing communications for strategic management of marketing communications: monograph. Poltava: PUET [in Ukrainian].
Dutsyk, D. R. (2005) Political Journalism. Kyiv: publishing house "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].
McQuail, D. (2010) Theory of Mass Communication / Translated from English by О. Vozna, G. Stashkiv. Lviv: Litopys, 2010 [in Ukrainian].
Machtakova, O. H. (2013) Motivation: from antiquity to postmodernism: monograph. Odessa: Atlant [in Ukrainian].
Media and revolution. Critical theory of society. Technology and power. (2019) Humanitarian portal. Available from: http://www.dxlab.org/ru/lectures/lecture5.htm [5 November, 2019] [in Russian].
Ozhevan, M. L., Piskorska, H. L. (2004) Global Information Society. Ukrainian Diplomatic Encyclopedia: in 2 vol. /Editorial collegium.: L. V. Huberskyi and other. Kyiv: Knowledge of Ukraine, vol. 1, 760 p. [in Ukrainian].
Samli, A. C., Jermakowicz, W. (1983) The Stages of Marketing Evolution in East European Countries. Europen Jounal of Marketing, vol. 17, no. 2, p. 26–33.
Kotler, F. (2001) Marketing management / Translated from English by L. Volkova, Yu. Kapturevskyi. Saint Petersburg: Pyter [in Russian].
Burnett, J., Moriarty, S. (2000) Introduction to Marketing Communications: An Integrated Approach. Upper Saddle River NJ: Prentice Hall.
Sirenko, K. V. (2011) Content analysis of the category «integrated marketing communications». Development Management, no. 4 (10), pp. 227–228 [in Ukrainian].
Prymak, T. (2006) From relationship marketing to customer retention marketing. Marketing in Ukraine, no. 3, pp. 42–44 [in Ukrainian].
Bahyev, H. L. Tarasevych, V. M. Ann, Kh. (2006) Marketing. Moscow: Economics Publishing House [in Russian].
Khmarska, I. A. (2018) Staging the process of forming marketing communications. Economy and society, vol. 14, pp. 554–563 [in Ukrainian].
Shults, D. E., Tannenbaum, S. I., & Lauterborn, R. F. (2004) The new paradigm of marketing. Integrable marketing communications. Moscow: Infra-M [in Russian].
Yankovska, H. V. (2010) The essence of marketing communications and their place in the marketing system. Science and economics, no. 4 (20), pp. 98–101 [in Ukrainian].
Raupov, R. B. (2009) Integration of marketing communications. Bulletin of Khmelnitsky National University, no. 6, pp. 85–89 [in Ukrainian].
Kruchinina, E. I., Soldatova E. V. (2013) The concept of integrated marketing communications. System management, no. 14, pp. 68–77 [in Russian].
Prymak, T. (2004) Marketing communications in the enterprise market management system: dissertation [Marketynhovi komunikatsii v systemi upravlinnia rynkovoiu diialnistiu pidpryiemstva: dys... d-ra ekon. nauk: 08.06.01] Kyiv National Economic University. Kyiv [in Ukrainian].
Kolomytseva, O. Bokovnia, A. Burtseva, T. (2006) Use of marketing communication technologies in innovative development of enterprises. CZbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, vol. 42 (2), pp. 5–13.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Лідія Сергіївна Васильченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).