DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.55.2019.187527

ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА: ГЕНЕЗИС ТА ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ

Лідія Сергіївна Васильченко

Анотація


У статті проаналізовано етимологію поняття «комунікації» та досліджено різноманітні підходи і визначення цієї дефініції. Встановлено, що особливе місце серед масових комунікацій займають маркетингові комунікації, які являють собою процес передачі інформації про продукт і його властивості безпосередньо цільовій аудиторії. Наведено основні теорії та концепції, що формують предметні області дослідження маркетингових комунікацій, досліджена нова концепція комунікаційного маркетингу – інтегровані маркетингові комунікації, що є інструментом маркетингової адаптації діяльності підприємств до змін зовнішнього середовища. Також охарактеризовано причини підвищення ефективності маркетингових комунікацій при їх інтеграції, наведено головні переваги використання інтегрованих маркетингових комунікацій. Метою статті є дослідження етапів становлення інтегрованих маркетингових комунікацій, об'єктом – процес становлення і розвитку інтегрованих маркетингових комунікацій підприємства.

Ключові слова


комунікації; маркетингові комунікації; інтегровані маркетингові комунікації; еволюція маркетингових комунікацій; етапи становлення маркетингових комунікацій

Повний текст:

PDF

Посилання


Etymological dictionary of the Ukrainian language (1985) in 7 vol. / Editor in Chief. О. S. Melnychuk. Kyiv: Scientific Thought, vol. 2 [in Ukrainian].

Zavadskyi, Y. S. (2003) Management. Kyiv: European University Publishing House [in Ukrainian].

Pocheptsov, H. H. (2001) Communication Theory. Moscow: Realbook; Kyiv: Vakler. [in Russian].

Karpenko, N. V., Yaloveha, N. I. (2012) A complex of marketing communications for strategic management of marketing communications: monograph. Poltava: PUET [in Ukrainian].

Dutsyk, D. R. (2005) Political Journalism. Kyiv: publishing house "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].

McQuail, D. (2010) Theory of Mass Communication / Translated from English by О. Vozna, G. Stashkiv. Lviv: Litopys, 2010 [in Ukrainian].

Machtakova, O. H. (2013) Motivation: from antiquity to postmodernism: monograph. Odessa: Atlant [in Ukrainian].

Media and revolution. Critical theory of society. Technology and power. (2019) Humanitarian portal. Available from: http://www.dxlab.org/ru/lectures/lecture5.htm [5 November, 2019] [in Russian].

Ozhevan, M. L., Piskorska, H. L. (2004) Global Information Society. Ukrainian Diplomatic Encyclopedia: in 2 vol. /Editorial collegium.: L. V. Huberskyi and other. Kyiv: Knowledge of Ukraine, vol. 1, 760 p. [in Ukrainian].

Samli, A. C., Jermakowicz, W. (1983) The Stages of Marketing Evolution in East European Countries. Europen Jounal of Marketing, vol. 17, no. 2, p. 26–33.

Kotler, F. (2001) Marketing management / Translated from English by L. Volkova, Yu. Kapturevskyi. Saint Petersburg: Pyter [in Russian].

Burnett, J., Moriarty, S. (2000) Introduction to Marketing Communications: An Integrated Approach. Upper Saddle River NJ: Prentice Hall.

Sirenko, K. V. (2011) Content analysis of the category «integrated marketing communications». Development Management, no. 4 (10), pp. 227–228 [in Ukrainian].

Prymak, T. (2006) From relationship marketing to customer retention marketing. Marketing in Ukraine, no. 3, pp. 42–44 [in Ukrainian].

Bahyev, H. L. Tarasevych, V. M. Ann, Kh. (2006) Marketing. Moscow: Economics Publishing House [in Russian].

Khmarska, I. A. (2018) Staging the process of forming marketing communications. Economy and society, vol. 14, pp. 554–563 [in Ukrainian].

Shults, D. E., Tannenbaum, S. I., & Lauterborn, R. F. (2004) The new paradigm of marketing. Integrable marketing communications. Moscow: Infra-M [in Russian].

Yankovska, H. V. (2010) The essence of marketing communications and their place in the marketing system. Science and economics, no. 4 (20), pp. 98–101 [in Ukrainian].

Raupov, R. B. (2009) Integration of marketing communications. Bulletin of Khmelnitsky National University, no. 6, pp. 85–89 [in Ukrainian].

Kruchinina, E. I., Soldatova E. V. (2013) The concept of integrated marketing communications. System management, no. 14, pp. 68–77 [in Russian].

Prymak, T. (2004) Marketing communications in the enterprise market management system: dissertation [Marketynhovi komunikatsii v systemi upravlinnia rynkovoiu diialnistiu pidpryiemstva: dys... d-ra ekon. nauk: 08.06.01] Kyiv National Economic University. Kyiv [in Ukrainian].

Kolomytseva, O. Bokovnia, A. Burtseva, T. (2006) Use of marketing communication technologies in innovative development of enterprises. CZbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, vol. 42 (2), pp. 5–13.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Етимологічний словник української мови: у 7 т. / гол. ред. О. С. Мельничук. Київ: Наук. думка, 1985. Т. 2. 572 с.


Завадський Й. С. Менеджмент. Київ: Вид-во Європ. ун-ту, 2003. 640 с.


Почепцов Г. Г. Теория коммуникаций. Москва: Реалбук; Київ: Ваклер, 2001. 656 с.


Карпенко Н. В., Яловега Н. І. Комплекс маркетингових комунікацій у стратегічному управлінні маркетинговою діяльністю підприємства: монографія. Полтава: ПУЕТ, 2012. 278 с.


Дуцик Д. Р. Політична журналістика. Київ: ВД «Києво-Могилянська академія», 2005. 138 с.


Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації / пер. з англ. О. Возьна, Г. Сташків. Львів: Літопис, 2010. С. 82–83.


Мачтакова О. Г. Мотивація: від античності до постмодернізму: монографія. Одеса: Атлант, 2013. 210 с. 


Медиа и революция. Критическая теория общества. Технология и власть. Гуманитарный портал. URL: http://www.dxlab.org/ru/lectures/lecture5.htm


Ожеван М. Л., Піскорська Г. Л. Глобальне інформаційне суспільство.

Українська дипломатична енциклопедія: у 2-х т. / редкол.: Л. В. Губерський та ін. Київ: Знання України, 2004. Т. 1. 760 с.


Samli A. C., Jermakowicz W. The Stages of Marketing Evolution in East European Countries. Europen Jounal of Marketing. 1983. V. 17. No. 2. P. 26–33.


Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / пер. с англ. под ред. Л. Волковой, Ю. Н. Каптуревского. СПб: Питер, 2001. 752 с.


Burnett J., Moriarty S. Introduction to Marketing Communications: An Integrated Approach. Upper Saddle River NJ: Prentice Hall, 2000. 208 p.


Сіренко К. В. Аналіз змістовного наповнення категорії «інтегровані маркетингові комунікації». Управління розвитком. 2011. № 4 (10). С. 227–228.


Примак Т. Від маркетингу відносин до маркетингу утримування клієнтів. Маркетинг в Україні. 2006. № 3. С. 42–44.


Багиев Г. Л., Тарасевич В. М., Анн Х. Маркетинг. Москва: ЗАО «Изд-во Экономика», 2001. С. 465.


Хмарська І. А. Етапізація процесу формування маркетингових комунікацій. Економіка і суспільство. 2018. Вип. 14. С. 554–563.


Шульц Д. Е., Танненбаум С. И., Лаутерборн Р. Ф. Новая парадигма маркетинга: интегрируемые маркетинговые коммуникации. Москва: Инфра-М, 2004.


Янковська Г. В. Сутність маркетингових комунікацій та їх місце у системі маркетингу. Наука й економіка. 2010. № 4 (20). С. 98–101.


Раупов Р. Б. Інтеграція маркетингових комунікацій. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 6. С. 85–89.


Кручинина Е. И., Солдатова Е. В. Концепция интегрированных маркетинговых коммуникаций. Системное управление. 2013. № 14. С. 68–77.


Примак Т. О. Маркетингові комунікації в системі управління ринковою діяльністю підприємства: дис... д-ра екон. наук: 08.06.01 / Київський національний економічний ун-т. Київ, 2004.


Коломицева О., Боковня А., Бурцева Т. Використання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підприємств. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2016. Вип. 42 (2). С. 5–13.





Copyright (c) 2019 Лідія Сергіївна Васильченко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

p-ISSN 2306-4420