ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА: ГЕНЕЗИС ТА ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.55.2019.187527

Ключові слова:

комунікації, маркетингові комунікації, інтегровані маркетингові комунікації, еволюція маркетингових комунікацій, етапи становлення маркетингових комунікацій

Анотація

У статті проаналізовано етимологію поняття «комунікації» та досліджено різноманітні підходи і визначення цієї дефініції. Встановлено, що особливе місце серед масових комунікацій займають маркетингові комунікації, які являють собою процес передачі інформації про продукт і його властивості безпосередньо цільовій аудиторії. Наведено основні теорії та концепції, що формують предметні області дослідження маркетингових комунікацій, досліджена нова концепція комунікаційного маркетингу – інтегровані маркетингові комунікації, що є інструментом маркетингової адаптації діяльності підприємств до змін зовнішнього середовища. Також охарактеризовано причини підвищення ефективності маркетингових комунікацій при їх інтеграції, наведено головні переваги використання інтегрованих маркетингових комунікацій. Метою статті є дослідження етапів становлення інтегрованих маркетингових комунікацій, об'єктом – процес становлення і розвитку інтегрованих маркетингових комунікацій підприємства.

Біографія автора

Лідія Сергіївна Васильченко, Черкаський державний технологічний університет

к.е.н., доцент, кафедра економічної кібернетики та маркетингу

Посилання

Etymological dictionary of the Ukrainian language (1985) in 7 vol. / Editor in Chief. О. S. Melnychuk. Kyiv: Scientific Thought, vol. 2 [in Ukrainian].

Zavadskyi, Y. S. (2003) Management. Kyiv: European University Publishing House [in Ukrainian].

Pocheptsov, H. H. (2001) Communication Theory. Moscow: Realbook; Kyiv: Vakler. [in Russian].

Karpenko, N. V., Yaloveha, N. I. (2012) A complex of marketing communications for strategic management of marketing communications: monograph. Poltava: PUET [in Ukrainian].

Dutsyk, D. R. (2005) Political Journalism. Kyiv: publishing house "Kyiv-Mohyla Academy" [in Ukrainian].

McQuail, D. (2010) Theory of Mass Communication / Translated from English by О. Vozna, G. Stashkiv. Lviv: Litopys, 2010 [in Ukrainian].

Machtakova, O. H. (2013) Motivation: from antiquity to postmodernism: monograph. Odessa: Atlant [in Ukrainian].

Media and revolution. Critical theory of society. Technology and power. (2019) Humanitarian portal. Available from: http://www.dxlab.org/ru/lectures/lecture5.htm [5 November, 2019] [in Russian].

Ozhevan, M. L., Piskorska, H. L. (2004) Global Information Society. Ukrainian Diplomatic Encyclopedia: in 2 vol. /Editorial collegium.: L. V. Huberskyi and other. Kyiv: Knowledge of Ukraine, vol. 1, 760 p. [in Ukrainian].

Samli, A. C., Jermakowicz, W. (1983) The Stages of Marketing Evolution in East European Countries. Europen Jounal of Marketing, vol. 17, no. 2, p. 26–33.

Kotler, F. (2001) Marketing management / Translated from English by L. Volkova, Yu. Kapturevskyi. Saint Petersburg: Pyter [in Russian].

Burnett, J., Moriarty, S. (2000) Introduction to Marketing Communications: An Integrated Approach. Upper Saddle River NJ: Prentice Hall.

Sirenko, K. V. (2011) Content analysis of the category «integrated marketing communications». Development Management, no. 4 (10), pp. 227–228 [in Ukrainian].

Prymak, T. (2006) From relationship marketing to customer retention marketing. Marketing in Ukraine, no. 3, pp. 42–44 [in Ukrainian].

Bahyev, H. L. Tarasevych, V. M. Ann, Kh. (2006) Marketing. Moscow: Economics Publishing House [in Russian].

Khmarska, I. A. (2018) Staging the process of forming marketing communications. Economy and society, vol. 14, pp. 554–563 [in Ukrainian].

Shults, D. E., Tannenbaum, S. I., & Lauterborn, R. F. (2004) The new paradigm of marketing. Integrable marketing communications. Moscow: Infra-M [in Russian].

Yankovska, H. V. (2010) The essence of marketing communications and their place in the marketing system. Science and economics, no. 4 (20), pp. 98–101 [in Ukrainian].

Raupov, R. B. (2009) Integration of marketing communications. Bulletin of Khmelnitsky National University, no. 6, pp. 85–89 [in Ukrainian].

Kruchinina, E. I., Soldatova E. V. (2013) The concept of integrated marketing communications. System management, no. 14, pp. 68–77 [in Russian].

Prymak, T. (2004) Marketing communications in the enterprise market management system: dissertation [Marketynhovi komunikatsii v systemi upravlinnia rynkovoiu diialnistiu pidpryiemstva: dys... d-ra ekon. nauk: 08.06.01] Kyiv National Economic University. Kyiv [in Ukrainian].

Kolomytseva, O. Bokovnia, A. Burtseva, T. (2006) Use of marketing communication technologies in innovative development of enterprises. CZbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky, vol. 42 (2), pp. 5–13.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-16

Номер

Розділ

Статті