ПАНДЕМІЧНА КРИЗА ЯК КАТАЛІЗАТОР ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.60.2021.228608Ключові слова:
діджиталізація, туристична індустрія, пандемія, криза, цифрова трансформація, цільова аудиторія, туристичний інформаційний простірАнотація
Динаміка глобалізації та, особливо, пандемія коронавірусу COVID-19 генерували стагнацію та кризовий стан багатьох галузей, серед яких перебуває туризм, актуалізували нові проблеми і завдання, що стосуються методів та інструментів принципово якісного функціонування бізнесу, взаємодії з клієнтами і надання послуг, створення «розумних» технологій. До глобальних трендів сьогодення належать діджиталізація всіх аспектів життєдіяльності, бурхливе нарощування електронної комерції. Великі фірми та бренди, а також підприємства малого та середнього бізнесу започаткували нові стратегії взаємодії зі споживачами, які перебувають у постійній модифікації, особливо залежно від соціально-економічної стабільності та ринкових флуктуацій.
У статті досліджено новітні тенденції, стратегії, проблеми й наслідки діджиталізації туристичного бізнесу у контексті динаміки інформаційно-комунікаційних технологій, кризи, яку спричинила глобальна пандемія, феномена «економіки вражень», таргетованого підходу до потреб і нових можливостей забезпечення ефективних взаємовідносин зі споживачами. Проаналізовано новітні напрями діджиталізації, модифікацію стратегій та їх перспективи залежно від соціально-економічної стабільності і настроїв споживачів, зокрема, в контексті нинішньої епідемії коронавірусу. Прирощення наукових знань полягає в розкритті стратегій та інструментів взаємодії зі споживачами туристичних послуг, зокрема з урахуванням феномена «економіки вражень» в умовах погіршення ситуації і непевності щодо подальшого перебігу подій і закономірним посиленням вектора онлайн.
Посилання
Dupeyras A., Haxton P., Stacey J. The Covid-19 crisis and tourism: Response and recovery measures to support the tourism sector in OECD countries. Global Health and Covid-19. Task force 11 COVID-19: Multidisciplinary approaches to complex problems. 14 p.
Härting1 R-Ch., Reichstein Ch., Härtle N., Stiefl J. Potentials of digitization in the tourism industry – empirical results from German experts. URL: file:///C:/Users/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B3/Desktop/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F/Potentials%20of%20Digitization%20in%20the%20Tourism.pdf
Díez D. The tourism sector impact of digitalization. Digital Transformation, 24 August 2017. URL: https://www.goodrebels.com/tourism-sector-impact-digitalization/
Pranita D. Digitalization: The way to tourism destination’s competitive advantage (Case study of Indonesia marine tourism). The Importance on Advancing Vocational Education to Meet Contemporary Labor Demands: The 2nd Int. Conf. on Vocational Higher Education (ICVHE). 2017. Vol. 2018. URL: https://www.researchgate.net/publication/326917124_Digitalization_The_Way_to_Tourism_Destination’s_Competitive_Advantage_Case_Study_of_Indonesia_Marine_Tourism
Rebuilding Tourism for the Future: COVID-19 Policy Responses and Recovery. 14 December 2020. P. 3. OECD.
UNWTO. World Tourism Barometer. Vol. 18. Iss. 7. December 2020. URL: https://www.e-unwto.org/doi/epdf/10.18111/wtobarometerrus.2020.18.1.7
World Travel & Tourism Council: To Recovery & Beyond: The Future of Travel & Tourism in the Wake of COVID-19. September 2020. P. 2.
Greecefromhome: New Digital Platform Brings Best of Greece to You. URL: https://www.greece-is.com/news/greecefromhome-new-digital-platform-brings-best-greece/
Digitalization in Hungary’s Tourism – the Case of Budapest. URL: https://nexttourismgeneration.eu/digitalization-in-hungarys-tourism-the-case-of-budapest/
COVID-19 Outbreak Impact on Network as a Service Market. URL: https://www.marketresearchfuture.com/ report/covid-19-impact-network-service-market
Pine J., Gilmore J. The experience economy: Work is theatre & every business a stage. Boston: Harvard Business School Press, 1999. 254 p.
Armstrong S., Esber D., Heller J., Timelin B. Modern marketing: What it is, what it isn’t, and how to do it. March 2020. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/modern-marketing-what-it-is-what-it-isnt-and-how-to-do-it
Luxury Lifestyle Management Service. Quintessentially Group. URL: https://www.quintessentially.com/worldwide
COVID-19 Pandemic and its Consequences in the Field of Tourism in Ukraine. Update to the Document "Roadmap for Competitive Development of Tourism in Ukraine" (2020), [Pandemiia COVID-19 ta yii naslidky u sferi turyzmu v Ukraini. Onovlennia do dokumentu "Dorozhnia karta konkurentospromozhnoho rozvytku sfery turyzmu v Ukraini"], European Bank for reconstruction and Development [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).