ПАНДЕМІЧНА КРИЗА ЯК КАТАЛІЗАТОР ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.60.2021.228608

Ключові слова:

діджиталізація, туристична індустрія, пандемія, криза, цифрова трансформація, цільова аудиторія, туристичний інформаційний простір

Анотація

Динаміка глобалізації та, особливо, пандемія коронавірусу COVID-19 генерували стагнацію та кризовий стан багатьох галузей, серед яких перебуває туризм, актуалізували нові проблеми і завдання, що стосуються методів та інструментів принципово якісного функціонування бізнесу, взаємодії з клієнтами і надання послуг, створення «розумних» технологій. До глобальних трендів сьогодення належать діджиталізація всіх аспектів життєдіяльності, бурхливе нарощування електронної комерції. Великі фірми та бренди, а також підприємства малого та середнього бізнесу започаткували нові стратегії взаємодії зі споживачами, які  перебувають у постійній модифікації, особливо залежно від соціально-економічної стабільності та ринкових флуктуацій.

У статті досліджено новітні тенденції, стратегії, проблеми й наслідки діджиталізації туристичного бізнесу у контексті динаміки інформаційно-комунікаційних технологій, кризи, яку спричинила глобальна пандемія, феномена «економіки вражень», таргетованого підходу до потреб і нових можливостей забезпечення ефективних взаємовідносин зі споживачами. Проаналізовано новітні напрями діджиталізації, модифікацію стратегій та їх перспективи залежно від соціально-економічної стабільності і настроїв споживачів, зокрема, в контексті нинішньої епідемії коронавірусу. Прирощення наукових знань полягає в розкритті стратегій та інструментів взаємодії зі споживачами туристичних послуг, зокрема з урахуванням феномена «економіки вражень» в умовах погіршення ситуації і непевності щодо подальшого перебігу подій і закономірним посиленням вектора онлайн.

Біографія автора

Олег Гаврилюк, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова

д.е.н., професор, професор кафедри готельно-ресторанної справи та туризму

Посилання

Dupeyras A., Haxton P., Stacey J. The Covid-19 crisis and tourism: Response and recovery measures to support the tourism sector in OECD countries. Global Health and Covid-19. Task force 11 COVID-19: Multidisciplinary approaches to complex problems. 14 p.

Härting1 R-Ch., Reichstein Ch., Härtle N., Stiefl J. Potentials of digitization in the tourism industry – empirical results from German experts. URL: file:///C:/Users/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B3/Desktop/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F/Potentials%20of%20Digitization%20in%20the%20Tourism.pdf

Díez D. The tourism sector impact of digitalization. Digital Transformation, 24 August 2017. URL: https://www.goodrebels.com/tourism-sector-impact-digitalization/

Pranita D. Digitalization: The way to tourism destination’s competitive advantage (Case study of Indonesia marine tourism). The Importance on Advancing Vocational Education to Meet Contemporary Labor Demands: The 2nd Int. Conf. on Vocational Higher Education (ICVHE). 2017. Vol. 2018. URL: https://www.researchgate.net/publication/326917124_Digitalization_The_Way_to_Tourism_Destination’s_Competitive_Advantage_Case_Study_of_Indonesia_Marine_Tourism

Rebuilding Tourism for the Future: COVID-19 Policy Responses and Recovery. 14 December 2020. P. 3. OECD.

UNWTO. World Tourism Barometer. Vol. 18. Iss. 7. December 2020. URL: https://www.e-unwto.org/doi/epdf/10.18111/wtobarometerrus.2020.18.1.7

World Travel & Tourism Council: To Recovery & Beyond: The Future of Travel & Tourism in the Wake of COVID-19. September 2020. P. 2.

Greecefromhome: New Digital Platform Brings Best of Greece to You. URL: https://www.greece-is.com/news/greecefromhome-new-digital-platform-brings-best-greece/

Digitalization in Hungary’s Tourism – the Case of Budapest. URL: https://nexttourismgeneration.eu/digitalization-in-hungarys-tourism-the-case-of-budapest/

COVID-19 Outbreak Impact on Network as a Service Market. URL: https://www.marketresearchfuture.com/ report/covid-19-impact-network-service-market

Pine J., Gilmore J. The experience economy: Work is theatre & every business a stage. Boston: Harvard Business School Press, 1999. 254 p.

Armstrong S., Esber D., Heller J., Timelin B. Modern marketing: What it is, what it isn’t, and how to do it. March 2020. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/modern-marketing-what-it-is-what-it-isnt-and-how-to-do-it

Luxury Lifestyle Management Service. Quintessentially Group. URL: https://www.quintessentially.com/worldwide

COVID-19 Pandemic and its Consequences in the Field of Tourism in Ukraine. Update to the Document "Roadmap for Competitive Development of Tourism in Ukraine" (2020), [Pandemiia COVID-19 ta yii naslidky u sferi turyzmu v Ukraini. Onovlennia do dokumentu "Dorozhnia karta konkurentospromozhnoho rozvytku sfery turyzmu v Ukraini"], European Bank for reconstruction and Development [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-19

Номер

Розділ

Статті