ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАРКЕТИНГОВОМУ АУДИТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.60.2021.229173

Ключові слова:

маркетинг, маркетинговий аудит, метод, модель, математико-статистичні методи, економіко-математичні моделі, інформація, інформаційні технології, інформаційні системи, бази знань

Анотація

Статтю присвячено визначенню ролі економіко-математичного моделювання та інформаційних технологій при проведенні маркетингового аудиту. Наголошено на важливості порівняно нового напряму в маркетинговій науці – маркетингового аудиту. Визначено основні сфери та напрями його проведення, зокрема аудит маркетингового середовища, стратегії, систем, продукції, а також маркетингових функцій – товару, ціни, реклами, стимулювання збуту, просування товару, торговельного персоналу. Наголошено на ключових методах маркетингового аудиту, зокрема загальнонаукових, загальноекономічних, маркетингових, і зазначено напрями їх використання. Відзначено важливість математико-статистичних методів у прийнятті управлінських рішень та вирішенні задач маркетингу. Названо основні методи, які відіграють ключову роль у вирішенні поставлених завдань маркетингового аудиту, зокрема кореляційно-регресійний, дисперсійний варіаційний, дискримінантний, факторний, кластерний аналіз. Відзначено, що основними економіко-математичними моделями в маркетингу є балансові, оптимізаційні, методи мережевого планування, моделі управління товарними запасами, моделювання попиту та споживання, теорія масового обслуговування, теорія ігор, прийняття рішень в умовах невизначеності та ризику.

Біографії авторів

Олена Коломицева, Черкаський державний технологічний університет

д.е.н., професор, завідувач кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Тетяна Бурцева, Черкаський державний технологічний університет

к.е.н., доцент, доцент кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Тетяна Пальонна, Черкаський державний технологічний університет

к.т.н., доцент, доцент кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Світлана Бойко , Черкаський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України

головний експерт сектору економічних досліджень

Посилання

Andrieieva, N. M., Zinkovska, D. V. (2016). "The use of marketing audit methods in making strategic decisions in enterprises" ["Vykorystannia metodiv marketynhovoho audytu pry pryiniatti stratehichnykh rishen na pidpryiemstvakh"], Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova, vol. 21, iss. 2, pp. 50-55 [in Ukrainian].

Vitlinskyi, V. V. (2003). Modeling of economy: a textbook [Modeliuvannia ekonomiky: navch. posib.]. Kyiv:KNEU, 408 p. [in Ukrainian].

Holda, N. M. (Comp.) (2018). "Lecture notes on the discipline "Marketing Modeling" for students in the field of knowledge "Economics and Management" majoring in "Marketing" ["Konspekt lektsii z dystsypliny "Marketynhove modeliuvannia" dlia studentiv haluzi znan "Ekonomika i menedzhment" spetsialnosti "Marketynh"]. Ternopil: TNTU im. I. Puliuia, 48 p. [in Ukrainian].

Kotler, F., Vong, V., Armctrong, G., Sonders, D. (2007). Marketing basics, trans. from Engl. O. Medved. V. Kuleba. S. Kadenko [Osnovy marketinga; per. s angl. O. Medved. V. Kuleby. S. Kadenko]. Moscow: Viliams [in Russian].

Kotler, F. (1999). Marketing management: trans. from Engl. [Marketing menedzhment: per. s angl.]. St. Petersburg: Peter Kom, 896 p. [in Russian].

Ivchenko, Ye. A. (2010). "The use of the tools of game theory in the formation of marketing strategies of industrial enterprises" ["Vykorystannia instrumentariiu teorii ihor pry formuvanni marketynhovykh stratehii promyslovoho pidpryiemstva"], Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", no. 690, pp. 285-289 [in Ukrainian].

Ivanov, Yu. B., Us, M. I. (2016). "Components of information support for marketing activities of an industrial enterprise" ["Skladovi informatsiinoho zabezpechennia marketynhovoi diialnosti promyslovoho pidpryiemstva"], Biznes Inform, no. 1, pp. 299-305 [in Ukrainian].

Kalambet, S. V., Ivanov, S. I., Pivniak, Yu. V. (2015). Methodology of scientific research: a textbook [Metodoliia naukovykh doslidzhen: navch. posib.]. Dnipropetrovsk: Vyd-vo Makovetskyi, 191 p. [in Ukrainian].

Koriahina, C. B., Koriahin, M. V. (2014). Marketing audit: a textbook [Marketynhovyi audyt: navch. posib.]. Kyiv: Tsentr uchbovoi lit. 320 p. [in Ukrainian].

Kostynets, Yu. V. (2018). "Marketing audit in the digital economy" ["Marketynhovyi audyt u tsyfrovii ekonomitsi"], Elektronnyi audyt: svitovi nadbannia ta vitchyzniani realii: coll. of materials of sci.-pract. round table, Oct. 26, 2018. Irpin: NDI fiskalnoi polityky, 64 p. [in Ukrainian].

Coll. of authors (2019). Marketing: a textbook [Marketynh: navch. posib.]. Vinnytsia: Merkiuri-Podillia, 290 p. [in Ukrainian].

Makarenko, T. I. (2005). Modeling and forecasting in marketing: a textbook [Modeliuvannia ta prohnozuvannia u marketynhu: navch. posib.]. Kyiv: Tsentr navchalnoi lit., 160 p. [in Ukrainian].

Khabliuk, O., Yatsyshyn, S., Holiash, I. (2019). "Marketing audit as a tool for evaluating business efficiency" ["Marketynhovyi audyt yak instrument otsiniuvannia efektyvnosti biznesu"], Halytskyi ekonomichnyi visnyk, no. 5 (60), available at: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/60/760.pdf [in Ukrainian].

Peleshchyshyn, O. O., Tsehelyk, H. H. (2011). "Mathematical support for decision-making in the marketing activities of the enterprise" ["Matematychne zabezpechennia pryiniattia rishennia u marketynhovii diialnosti pidpryiemstva"], Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», no. 698, pp. 250-254 [in Ukrainian].

Turcheniuk, M. O., Shvets, M. D. (2011). Marketing: a textbook [Marketynh: pidruchnyk]. Kyiv: Znannia, 320 p. [in Ukrainian].

Felker, R. "The use of game theory in management practice" ["Ispolzovaniye teorii igr v praktike upravleniya"], Problemy teorii i praktiki upravleniya, available at: http://www.cfin.ru/management/game_theory.shtml [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-19

Номер

Розділ

Статті