СТРАТЕГІЯ ПОЗИЦІОНУВАННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.60.2021.229188

Ключові слова:

стратегії, стратегії позиціонування, стратегічне бачення, стратегічні цілі, показники ефективності позиціонування

Анотація

Статтю присвячено стратегії позиціонування сільськогосподарської продукції підприємств України за період її незалежності. Метою статті стало дослідження ключових чинників, механізмів позиціонування сільськогосподарської продукції за період незалежності України та факторів, що спричинили конкурентоспроможність сільського господарства і промислової переробки. Новизна дослідження полягає у комплексному та системному аналізі означеної проблематики з урахуванням галузевих особливостей аграрного сектора Черкаської області.

Визначено складові елементи механізму формування стратегічного бачення, обґрунтовано систему показників, які відображають результативність позиціонування й обумовлюють місце та роль певного товару на ринку і водночас у господарському портфелі підприємства. Результатом проведеного дослідження є обґрунтований авторами висновок, що економічні умови функціонування аграрних підприємств суттєво впливають на механізм формування їх стратегічних пріоритетів. Запропоновані методичні підходи можуть бути використані аграрними підприємствами при формуванні ринкових стратегій позиціонування власної продукції, що зумовлює їх практичну цінність.

Обґрунтовано доцільність дослідження факторів, що безпосереднім чином впливають на стратегію позиціонування сільськогосподарської продукції на регіональному та національному рівнях. Встановлено залежність між кількістю сільськогосподарської продукції українського виробника та індексами сільськогосподарської продукції України.

Конкретизовано посівну площу сільськогосподарських культур за 1991–2019 рр. Проаналізовано в динаміці обсяги посівних площ сільськогосподарських культур, що здійснювалися в Україні протягом періоду її незалежності. SWOT-аналіз агропродовольчого сектора Черкаської області та сільських територій підсумовує найважливіші сильні та слабкі сторони, можливості та загрози, визначає довгострокову концепцію розвитку сільського господарства України та сільських територій на основі оцінювання. Обґрунтовано ключові аспекти стратегії позиціонування сільськогосподарської продукції в Україні, в основу яких мають бути покладені виробничий потенціал, експортна орієнтація, інфраструктура та інвестиції.

Біографії авторів

Віктор Демиденко, Черкаський державний технологічний університет

к.е.н., доцент, доцент кафедри економіки та управління, декан факультету економіки та управління

Оксана Руденко, Черкаський державний технологічний університет

к.е.н., доцент, доцент кафедри менеджменту та бізнес-адміністрування

Олександр Сергієнко, Черкаський державний технологічний університет

викладач кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Посилання

Aaker, D. (2007). Strategic market management: transl. from Eng. S. G. Bozhuk (Ed.). [Strategicheskoye rynochnoye upravleniye: per. s angl. / pod red. S. G. Bozhuk], 7th ed. Saint Petersburg: Peter, 496 p. [in Russian].

Hubskyi, B. V. (2008). Investment processes in the global environment [Investytsiini protsesy v hlobalnomu seredovyshchi]. Kyiv, 116 p. [in Ukrainian].

Popov, S. A. (1999). Strategic management: 17-module program for managers "Management of the development of the organization". Module 4 [Strategicheskoye upravleniye: 17-modulnaya programma dlya menedzherov "Upravleniye razvitiyem organizatsii". Modul 4]. Moscow: INFRA-M, 344 p. [in Russian].

Liash, L. Ia. (2018). "Features of formation of the strategy of positioning of agricultural enterprises production" ["Osoblyvosti formuvannia stratehii pozytsionuvannia produktsii ahrarnykh pidpryiemstv"], Molodyi vchenyi, no. 1 (53). Jan., pp. 514-517 [in Ukrainian].

Miziuk, B. M. (2009). Fundamentals of strategic management: a textbook [Osnovy stratehichnoho upravlinnia: pidruchnyk]. Lviv: Mahnoliia, 544 p. [in Ukrainian].

Mincberg, G., Alstrjend, B., Ljempel, D. (2002). Schools of strategy: Strategic safari: A tour of the wilds of management strategy, trans. from Engl. D. Raevskaya, L. Daruk [Shkoly strategii: strategicheskoe safari: jekskursija po debrjam strategii menedzhmenta: per. s angl. D. Rayevskaya. L. Daruk.]. Saint Petersburg: Piter, 300 p. [in Russian].

Shershnova, Z. Ye. (2004). Strategic management: a textbook [Stratehichne upravlinnia: pidruchnyk], Kyiv: KNEU, 699 p. [in Ukrainian].

Meskon, M., Albert, M., Hedouri, F. (2009). Fundamentals of management [Osnovy menedzhmenta], Moscow: Vil'jams, 672 p. [in Russian].

State Statistics Service of Ukraine. "Agriculture" ["Silske hospodarstvo"], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. "Agricultural production indices" ["Indeksy silskohospodarskoi produktsii"], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].

State Statistics Service of Ukraine. "The main indicators of agricultural products" ["Osnovni pokaznyky silskohospodarskoi produktsii"], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].

"The only comprehensive strategy and action plan for the development of agriculture and rural areas in Ukraine for 2015-2020": the project of 26.10.2015 (not entered into force) (unofficial text) ["Yedyna kompleksna stratehiia ta plan dii rozvytku silskoho hospodarstva ta silskykh terytorii v Ukraini na 2015–2020 roky": proekt vid 26.10.2015 (ne nabrav chynnosti) (neofitsiinyi tekst)], available at: https://ips.ligazakon.net/document/NT1978 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-19

Номер

Розділ

Статті