СТРАТЕГІЯ ПОЗИЦІОНУВАННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.60.2021.229188Ключові слова:
стратегії, стратегії позиціонування, стратегічне бачення, стратегічні цілі, показники ефективності позиціонуванняАнотація
Статтю присвячено стратегії позиціонування сільськогосподарської продукції підприємств України за період її незалежності. Метою статті стало дослідження ключових чинників, механізмів позиціонування сільськогосподарської продукції за період незалежності України та факторів, що спричинили конкурентоспроможність сільського господарства і промислової переробки. Новизна дослідження полягає у комплексному та системному аналізі означеної проблематики з урахуванням галузевих особливостей аграрного сектора Черкаської області.
Визначено складові елементи механізму формування стратегічного бачення, обґрунтовано систему показників, які відображають результативність позиціонування й обумовлюють місце та роль певного товару на ринку і водночас у господарському портфелі підприємства. Результатом проведеного дослідження є обґрунтований авторами висновок, що економічні умови функціонування аграрних підприємств суттєво впливають на механізм формування їх стратегічних пріоритетів. Запропоновані методичні підходи можуть бути використані аграрними підприємствами при формуванні ринкових стратегій позиціонування власної продукції, що зумовлює їх практичну цінність.
Обґрунтовано доцільність дослідження факторів, що безпосереднім чином впливають на стратегію позиціонування сільськогосподарської продукції на регіональному та національному рівнях. Встановлено залежність між кількістю сільськогосподарської продукції українського виробника та індексами сільськогосподарської продукції України.
Конкретизовано посівну площу сільськогосподарських культур за 1991–2019 рр. Проаналізовано в динаміці обсяги посівних площ сільськогосподарських культур, що здійснювалися в Україні протягом періоду її незалежності. SWOT-аналіз агропродовольчого сектора Черкаської області та сільських територій підсумовує найважливіші сильні та слабкі сторони, можливості та загрози, визначає довгострокову концепцію розвитку сільського господарства України та сільських територій на основі оцінювання. Обґрунтовано ключові аспекти стратегії позиціонування сільськогосподарської продукції в Україні, в основу яких мають бути покладені виробничий потенціал, експортна орієнтація, інфраструктура та інвестиції.
Посилання
Aaker, D. (2007). Strategic market management: transl. from Eng. S. G. Bozhuk (Ed.). [Strategicheskoye rynochnoye upravleniye: per. s angl. / pod red. S. G. Bozhuk], 7th ed. Saint Petersburg: Peter, 496 p. [in Russian].
Hubskyi, B. V. (2008). Investment processes in the global environment [Investytsiini protsesy v hlobalnomu seredovyshchi]. Kyiv, 116 p. [in Ukrainian].
Popov, S. A. (1999). Strategic management: 17-module program for managers "Management of the development of the organization". Module 4 [Strategicheskoye upravleniye: 17-modulnaya programma dlya menedzherov "Upravleniye razvitiyem organizatsii". Modul 4]. Moscow: INFRA-M, 344 p. [in Russian].
Liash, L. Ia. (2018). "Features of formation of the strategy of positioning of agricultural enterprises production" ["Osoblyvosti formuvannia stratehii pozytsionuvannia produktsii ahrarnykh pidpryiemstv"], Molodyi vchenyi, no. 1 (53). Jan., pp. 514-517 [in Ukrainian].
Miziuk, B. M. (2009). Fundamentals of strategic management: a textbook [Osnovy stratehichnoho upravlinnia: pidruchnyk]. Lviv: Mahnoliia, 544 p. [in Ukrainian].
Mincberg, G., Alstrjend, B., Ljempel, D. (2002). Schools of strategy: Strategic safari: A tour of the wilds of management strategy, trans. from Engl. D. Raevskaya, L. Daruk [Shkoly strategii: strategicheskoe safari: jekskursija po debrjam strategii menedzhmenta: per. s angl. D. Rayevskaya. L. Daruk.]. Saint Petersburg: Piter, 300 p. [in Russian].
Shershnova, Z. Ye. (2004). Strategic management: a textbook [Stratehichne upravlinnia: pidruchnyk], Kyiv: KNEU, 699 p. [in Ukrainian].
Meskon, M., Albert, M., Hedouri, F. (2009). Fundamentals of management [Osnovy menedzhmenta], Moscow: Vil'jams, 672 p. [in Russian].
State Statistics Service of Ukraine. "Agriculture" ["Silske hospodarstvo"], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].
State Statistics Service of Ukraine. "Agricultural production indices" ["Indeksy silskohospodarskoi produktsii"], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].
State Statistics Service of Ukraine. "The main indicators of agricultural products" ["Osnovni pokaznyky silskohospodarskoi produktsii"], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ [in Ukrainian].
"The only comprehensive strategy and action plan for the development of agriculture and rural areas in Ukraine for 2015-2020": the project of 26.10.2015 (not entered into force) (unofficial text) ["Yedyna kompleksna stratehiia ta plan dii rozvytku silskoho hospodarstva ta silskykh terytorii v Ukraini na 2015–2020 roky": proekt vid 26.10.2015 (ne nabrav chynnosti) (neofitsiinyi tekst)], available at: https://ips.ligazakon.net/document/NT1978 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).