МАРКЕТИНГОВА СУТЬ ТОЧОК ВЗАЄМОДІЇ В РЕГІОНАЛЬНІЙ ОСВІТНІЙ МЕРЕЖІ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.61.2021.236841Ключові слова:
вузол «Освіта», вузол «Наука та інновації», вузол «Влада», вузол «Стейкхолдери», вузол «Бізнес»Анотація
Метою статті є визначення окремих точок взаємодій регіональної освітньої мережі та іх маркетингову суть.
Вузли в рамках РОМ формуються через взаємодію та партнерство шкіл, закладів професійно-технічної та вищої освіти, закладів неформальної освіти, сервісів для інформальної освіти, наукових установ, роботодавців та їх об’єднань, громадських організації, інноваційних компаній, місцевих органів державної влади і управління, адміністративних структур, які відповідають за державні пріоритети в частині підготовки фахівців.
У статті сформована процедура проведення емпіричного аналізу регіональної освітньої мережі, яка дозволила опрацювати, систематизувати й упорядкувати значний масив емпіричної економічної інформації стосовно її вузлів: «Освіта», «Наука та інновації», «Влада», «Бізнес», «Стейкхолдери».
Аналіз вузлів діючої регіональної освітньої мережі Чернівецької області засвідчив досить високий потенціал освітньої, бізнесової, інноваційної, методичної, подієвої, стейкхолдерської підсистем, що дозволяє їй за багатьма показниками займати лідируючі місця.
Діагностовано багато серйозних проблем, серед яких освітня міграція, демографічна ситуація, низька інноваційна активність, які ведуть до посиленої конкуренції між бізнесом та освітою, між різними рівнями освіти, між регіонами та країнами і вимагають трансформації регіональної освітньої мережі з орієнтацією на потреби територіальної громади, регіональної економіки, суспільства, на створення нових типів освітніх закладів, розробку освітніх програм нового покоління, розробку альтернативних форм і форматів навчання, а головне – на реалізацію концепції освіти протягом життя.
Отже, у результаті аналізу вузлів регіональної освітньої мережі у статті визначені стратегічні напрямки її трансформації: налагодження мережевої взаємодії між громадою, інноваційними підприємствами, стартапами, IT-бізнесом і підприємництвом регіону; партнерство та співпраця регіонального бізнесу, закладів професійно-технічної та вищої освіти в напрямку розробки й узгодження освітніх програм, розвиток інфраструктури неформального та інформального напрямку культурного розвитку та самореалізації населення.
Посилання
Gordienko, V. "The practice of Ukrainian non-governmental organizations and their influence on political decision-making" ["Praktyka ukrainskykh neuriadovykh orhanizatsii ta yikh vplyv na pryiniattia politychnykh rishen"], Center for Soc. examination and forecasting, available at: http://www.varianty.org.ua/projects/total/2005/civil_society/Hordiyenko.htm [in Ukrainian].
Vizgin, V. P. (1995), "Michel Foucault – a theorist of the civilization of knowledge" ["Mishel Fuko – teoretik tsivilizatsii znaniya"], Voprosy filosofii, no. 4, pp. 116-126 [in Russian].
Vasina, E. V., Karpova, G. A., Khoreva, L. V. (2010), "National qualifications framework as a form of organization of the educational process and quality control of training in tourism" ["Natsionalnaya ramka kvalifikatsiy kak forma organizatsii protsessa obrazovaniya i kontrolya kachestva podgotovki kadrov v turizme"], Vestnik Natsionalnoy akademii turizma, no. 1, pp. 61-66 [in Russian].
"Network (differential geometry)" ["Set (differentsialnaya geometriya)"] (2014), Wikipedia, available at: http://ru.wikipedia.org/?oldid=52077070 [in Russian].
Kolomytseva, O. V., Chepurda, L. M., Vasylchenko, L. S. (2019), "Communication support in the formation of the regional market of educational services" ["Komunikatsiina pidtrymka u formuvanni rehionalnoho rynku osvitnikh posluh"], Vcheni zapysky universytetu "Krok", no. 3 (55), pp. 55-62 [in Ukrainian].
Kolomytseva, O. V., Vasylchenko, L. S. (2019), "Management of regional educational networks: a marketing approach" ["Upravlinnia rehionalnymy osvitnimy merezhamy: marketynhovyi pidkhid"], Problemy ta perspektyvy zabezpechennia stabilnoho sotsialno-ekonomichnoho rozvytku. Seriia: Ekonomika: coll. of sci. works of Donetsk State University of Management, vol. XX, iss. 311, pp. 141-149 [in Ukrainian].
Garwe, E. Ch., Gwati, L. (2018), "The role of international and regional quality assurance bodies", Higher Education Research, vol. 3, no. 1, pp. 15-22. DOI: 10.11648/j.her.20180301.14.
Ryan, T. (2015), "Quality assurance in higher education: A review of literature", Higher Learning Research Communications, available at: https://www.researchgate.net/publication/288891841_Quality_assurance_in_higher_education_A_review_of_literature
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).