МАРКЕТИНГОВА ОЦІНКА СТЕЙКХОЛДЕРСЬКОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ РЕГІОНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.63.2021.248473Ключові слова:
маркетинговий підхід, привабливість регіонів, конкурентоспроможність, територіальний маркетинг, стейкхолдерська привабливість, мультикомпонентна оцінка привабливості регіонів, критерії оцінкиАнотація
У статті презентовано авторський підхід до класифікації видів привабливості регіону шляхом введення нової класифікаційної ознаки «за цільовими аудиторіями» – інвестиційна, бізнесова, поселенська, міграційна, туристична, стейкхолдерська. Виділено стейкхолдерську привабливість регіону в окремий об’єкт дослідження, що зумовлено впливом представницьких і громадських організацій на розробку та реалізацію політичних рішень щодо розвитку привабливості регіонів. Авторами розроблена багатокомпонентна методика оцінки привабливості регіону, яка включає три блоки, що забезпечить різноманітність підходів до її формування.
Запропоноване визначення стейкхолдерської привабливості регіону як сукупності характеристик та умов, якими володіє регіон для реалізації активності регіональних груп впливу, започаткування та популяризації регіональних суспільно-громадських проектів, просування інтересів регіону на різних рівнях та у різних сферах. Для проведення порівняльної оцінки привабливості регіонів для цільової аудиторії «стейкхолдери» підібрано набір доступних статистичних показників згруповані за регіональними індикаторами, який досить повно відображає основні параметри привабливості регіону.
Методика експертної оцінки стейкхолдерської привабливості регіону, яка пропонується авторами, передбачає зосередження уваги на деталізації окремих критеріїв, що розкривають привабливість території у розрізі задоволення інтересів (потреб) груп впливу з метою подальшого відбору та проведення порівняльної оцінки. В якості критеріїв запропоновано розглядати: рівноправність регіональних інституцій, громадська активність, соціальний громадський контроль, прозорість регіональних відносин, соціальний клімат, розвиненість громадських структур, інституцій та об’єднань, вплив корупції, регіональний лобізм. Такий підхід дозволяє розкрити привабливість території у розрізі задоволення інтересів (потреб) визначеної цільової аудиторії з метою подальшого відбору та проведення порівняльної оцінки.
В статті презентовані окремі результати отримані в результаті оцінки стейкхолдерської привабливості Івано-Франківської, Волинської, Чернівецької, Закарпатської, Львівської, Тернопільської областей та пропозиції з її підвищення.
Посилання
Буднікевич Ірина Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. ІРД НАН України. Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2012. 645 с.
Гавриш І. І. Методика порівняльної оцінки привабливості регіону для різних цільових аудиторій. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. Черкаси:ЧДТУ, 2017. Вип. 46. С.60-71.
Громадянське суспільство в Україні. Звіт за результатами дослідження. Демократичне врядування, права людини і розвиток громадянського суспільства. URL: http://dhrp.org.ua/uk/publikatsii1/1167-20160421-ua-publication
Індекс публічності місцевого самоврядування. URL: http://publicityindex.org/
Нафтогазовий сектор України: прозорість функціонування та доходів (стислий виклад фінального звіту та результатів проекту). Центр «НОМОС» за сприяння МФ «Відродження». URL: http://www.irf.ua/files/ukr/news_1548_ua_PR.pdf
Офіційний сайт Держкомстату України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua
Офіційний сайт проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO. URL: http://decentralization.gov.ua/
Рейтинг «Прозорість 50 найбільших міст та 22 регіонів України». URL: http://transparency.icps.com.ua/
Alemann, Ulrich von: Organisierte Interessen in der Bundesrepublik Deutschland/ Ulrich von Alemann. Opladen: Leske und Budrich, 1987. 199 s.
Gavrysh I., Budnikevich I. (2017). Modern marketing concepts as the basis for formation and increase of the attractiveness of cities and territories. Baltic Journal of Economic Studies, vol. 3, №1, pр. 11-18.
Georges Vedel, Pierre Delvolvé Droit administratif : tome 1. Paris : Presses universitaires de France , 1992. – 716 p.
Zablodska I.V., Hrehana S. I., Zablodska D.V. The Identification of the Luhansk Region and the Region Act’s According to the Qualification of Their Sustainable Development in the Conditions of the Joint Forces Operation. Problemy Ekorozwoju/Problems of Sustainable Development. 2020, vol.1, p. 197-210.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).