ПОСИЛЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ КОМПАНІЇ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ПОВЕДІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.63.2021.248539

Ключові слова:

конкуренція, конкурентна боротьба, репутація компанії, соціальна відповідальність бізнесу, рейтинг репутації компанії

Анотація

У статті досліджено роль та значення соціальної відповідальності бізнесу як дієвого інструменту формування конкурентних переваг компанії в сучасних умовах. Зазначено, що  використання компаніями інструментів корпоративної соціальної відповідальності здатне забезпечити стійкі конкурентні переваги у довгостроковій перспективі. Cоціально відповідальна поведінка бізнесу може суттєво впливати на рівень репутації компанії, іміджу, бренду, що відображається на обсягах продажів. За допомогою системи показників, які включає в себе методика RepTrak можна визначити вплив соціальної відповідальності бізнесу на формування репутації компанії. Доведено, що соціальну відповідальність як ставлення компанії до якості власного продукту, споживачів, співробітників, стейкхолдерів, оточуючого середовища необхідно розглядати як суттєву конкурентну перевагу у веденні бізнесу. Виявлено, що за даними рейтингу Global RepTrak100 конкуренті переваги The Lego Group полягають у значній лояльності споживачів, а її соціально відповідальна стратегія пов’язана із реалізацією низки соціальних та екологічних ініціатив.

Біографії авторів

Ірина Березюк-Рибак, Черкаський державний технологічний університет

к.е.н., доцент

Сергій Ротте, Черкаський державний технологічний університет

к.т.н., доцент, завідувач кафедри геодезії, землеустрою, будівельних конструкцій та безпеки життєдіяльності

Посилання

Annual_Report_2020_ENG.pdf. URL: https://www.lego.com/cdn/cs/aboutus/assets/bltdee53df07dda2287/

Annual_Report_2020_ENG.pdf

Caroll A.B. Corporate Social Responsibility: Evolution of Definitional Construct. Business and Society. 1999. Vol. 38. P. 268−295.

Committee for Economic Development. URL: https://www.ced.org/.

Forbes. URL: https://www.forbes.com/companies/lego-group/?sh=5b40d77253d3

Friedman M. Inflation and Unemployment: Nobel Lecture. Journal of Political Economy. 1977.Vol. 85, pp. 451-472.

Hlobalnie lyderы reputatsyy 2021 Global RepTrak® 100. URL: https://reputationcapital.blog/2021/04/2021-global-reptrak-100-globalnye-lidery-reputacii/

Ekonomichnyi slovnyk-dovidnyk/ Za red. S. V. Mochernoho. - Kyiv: Femina, 1995. 368 s.

Ihrashkovi tsehlynky Lego vyhotovliatymutsia iz ekolohichnykh materialiv. https://ecolog-ua.com/news/igrashkovi-ceglinki-lego-vigotovlyatimutsya-z-ekologichnih-materialiv

Kotler F. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist. Yak zrobyty yakomoha bilshe dobra dlia vashoi kompanii ta suspilstva / F. Kotler, N. Li ; Per. z anhl. S. Yarynych. K. : Standart, 2005., 302 s.

Na porozi shtuchnoho intelektu: ne stante zaivymy liudmy. Yu.N.Kharari, promova u Davosi, 24.01.2020. URL:https://radiolemberg.com/ua-articles/ua-allarticles/na-porozi-shtuchnoho-intelektu-ne-stante-zayvymy-lyudmy.

Sokolovskyi Y. Metodы yzmerenyia reputatsyy. Marketynh v Ukrayne y za rubezhom, №3, s. 44-59, 2016.

Sotsialna vidpovidalnist: teoriia i praktyka rozvytku: [monohr.] / [A.M. Kolot, O.A. Hrishnova ta in.]; red. A.M. Kolot. Kyiv: KNEU, 2012. 501 s.

Chemberlyn Э. Teoryia monopolystycheskoi konkurentsyy: reoryentatsyia teoryy stoymosty: per. s anhl. / Э. Chemberlyn. M.: Эkonomyka, 1996, S.256.

Polyakov M.V. Positive impact of international companies on development of knowledge economy. Problems and Perspectives in Management. 2017. Vol. 15, Issue 2. P. 81-89.

2020 Global RepTrak 100. URL: https://www.reptrak.com/rankings/.

2021 Global RepTrak 100. URL: https://www.reptrak.com/rankings/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-21

Номер

Розділ

Статті