ПОСИЛЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ КОМПАНІЇ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ПОВЕДІКИ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.63.2021.248539Ключові слова:
конкуренція, конкурентна боротьба, репутація компанії, соціальна відповідальність бізнесу, рейтинг репутації компаніїАнотація
У статті досліджено роль та значення соціальної відповідальності бізнесу як дієвого інструменту формування конкурентних переваг компанії в сучасних умовах. Зазначено, що використання компаніями інструментів корпоративної соціальної відповідальності здатне забезпечити стійкі конкурентні переваги у довгостроковій перспективі. Cоціально відповідальна поведінка бізнесу може суттєво впливати на рівень репутації компанії, іміджу, бренду, що відображається на обсягах продажів. За допомогою системи показників, які включає в себе методика RepTrak можна визначити вплив соціальної відповідальності бізнесу на формування репутації компанії. Доведено, що соціальну відповідальність як ставлення компанії до якості власного продукту, споживачів, співробітників, стейкхолдерів, оточуючого середовища необхідно розглядати як суттєву конкурентну перевагу у веденні бізнесу. Виявлено, що за даними рейтингу Global RepTrak100 конкуренті переваги The Lego Group полягають у значній лояльності споживачів, а її соціально відповідальна стратегія пов’язана із реалізацією низки соціальних та екологічних ініціатив.
Посилання
Annual_Report_2020_ENG.pdf. URL: https://www.lego.com/cdn/cs/aboutus/assets/bltdee53df07dda2287/
Annual_Report_2020_ENG.pdf
Caroll A.B. Corporate Social Responsibility: Evolution of Definitional Construct. Business and Society. 1999. Vol. 38. P. 268−295.
Committee for Economic Development. URL: https://www.ced.org/.
Forbes. URL: https://www.forbes.com/companies/lego-group/?sh=5b40d77253d3
Friedman M. Inflation and Unemployment: Nobel Lecture. Journal of Political Economy. 1977.Vol. 85, pp. 451-472.
Hlobalnie lyderы reputatsyy 2021 Global RepTrak® 100. URL: https://reputationcapital.blog/2021/04/2021-global-reptrak-100-globalnye-lidery-reputacii/
Ekonomichnyi slovnyk-dovidnyk/ Za red. S. V. Mochernoho. - Kyiv: Femina, 1995. 368 s.
Ihrashkovi tsehlynky Lego vyhotovliatymutsia iz ekolohichnykh materialiv. https://ecolog-ua.com/news/igrashkovi-ceglinki-lego-vigotovlyatimutsya-z-ekologichnih-materialiv
Kotler F. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist. Yak zrobyty yakomoha bilshe dobra dlia vashoi kompanii ta suspilstva / F. Kotler, N. Li ; Per. z anhl. S. Yarynych. K. : Standart, 2005., 302 s.
Na porozi shtuchnoho intelektu: ne stante zaivymy liudmy. Yu.N.Kharari, promova u Davosi, 24.01.2020. URL:https://radiolemberg.com/ua-articles/ua-allarticles/na-porozi-shtuchnoho-intelektu-ne-stante-zayvymy-lyudmy.
Sokolovskyi Y. Metodы yzmerenyia reputatsyy. Marketynh v Ukrayne y za rubezhom, №3, s. 44-59, 2016.
Sotsialna vidpovidalnist: teoriia i praktyka rozvytku: [monohr.] / [A.M. Kolot, O.A. Hrishnova ta in.]; red. A.M. Kolot. Kyiv: KNEU, 2012. 501 s.
Chemberlyn Э. Teoryia monopolystycheskoi konkurentsyy: reoryentatsyia teoryy stoymosty: per. s anhl. / Э. Chemberlyn. M.: Эkonomyka, 1996, S.256.
Polyakov M.V. Positive impact of international companies on development of knowledge economy. Problems and Perspectives in Management. 2017. Vol. 15, Issue 2. P. 81-89.
2020 Global RepTrak 100. URL: https://www.reptrak.com/rankings/.
2021 Global RepTrak 100. URL: https://www.reptrak.com/rankings/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).