КРЕАТИВНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ АПК

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.63.2021.248613

Ключові слова:

АПК, сільське господарство, просування продукції, агромаркетинг, креативність, контент-маркетинг, інтернет-просування

Анотація

 

В статті аргументується актуальність та доцільність застосування маркетингових інструментів для просування продукції АПК. Визначено особливості комплексу просування продукції АПК, пов’язані зі специфікою аграрного ринку.  Так, виявлено, що вибір засобів та способів просування продукції АПК обумовлений специфічними факторами, що залежать від типу ринку, на якому функціонує підприємство (B2C та B2B), сфери АПК (сільське господарство, виробництво засобів виробництва, переробка, інфраструктура), стадії життєвого циклу товару, сучасних трендів просування, використовуваних провідними аграними компаніями.

Наведено сучасні тенденції у сфері просування сільськогосподарської продукції, проблеми застосування креативу у процесі просування продукції АПК. Розглянуто методику креативності SCAMPER (Substitute. Combine. Adapt. Modify. Put. Eliminate. Reverse), доцільність її застосування в аграрній сфері. Проаналізовано ситуації, які не дозволяють використовувати креативний підхід у пошуку рішень для просування продукції АПК.

Аргументовано ефективність застосування інтернет ресурсів для просування продукції АПК. Головною перевагою діджиталізації є масштабування аграрного бізнесу. Для великих B2B компаній це спосіб вийти на зовнішні ринки, налагодити роботу на експорт. Для малого та середнього бізнесу це збільшення впізнаваності бренду, спосіб розширити ринок збуту, залучити нових клієнтів.

Виділено основні види доступних інтернет-ресурсів для агробізнесу, серед яких: безкоштовні дошки оголошень та форуми на сільськогосподарську тему; інтернет-магазини фермерської продукції або сайти-агрегатори, які об’єднують виробників та покупців; агропортали.

Розглянуто особливості традиційних каналів інтернет-просування в аграрній сфері. Розкрито сутність контент-маркетингу як інструменту креативного підходу до просування продукції. Визначено, що розробка та представлення цікавого контенту на ринку сільського господарства допомагає привертати увагу різних цільових аудиторій — від фермерів та інвесторів до пайовиків агрохолдингу.

Наведено комплекс основних сучасних інструментів формування успішного контенту агрокомпаній: storytelling, відеосюжети, прямі трансляції в соціальних мережах, вебінари, 3D-моделювання, виставки у форматі онлайн, спонсорство, участь у соціальних проектах, ведення блогу. Приведено приклади креативного представлення продукції АПК шляхом створення контенту. Аналіз контенту досліджуваних підприємств дає змогу стверджувати, що за допомогою вдало розробленого, креативного контенту з’являється тісний емоційний зв’язок між підприємством та споживачем, підсилюється довіра до бренду, формується лояльність і відповідно збільшуються продажі.

Біографії авторів

Наталія Шевченко, Черкаський державний технологічний університет

старший викладач

Олександр Сергієнко, Черкаський державний технологічний університет

старший викладач

Посилання

Kryuchko L.S., Khalatur S.M., Karamushka O.M., Kalugina V.V. (2020) Promotion - as one of the main elements of the marketing mix. Young scientist. №9 (85). P.248-252. URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/706

Burova O.M. (2015) Features of the process of forming an agromarketing system at agricultural enterprises. Taurian Scientific Bulletin. № 78. P. 196-201. URL: http://dspace.ksau.kherson.ua/bitstream/handle/123456789/2200/39.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Khoreshko V.V., Steblyanko I.O. (2015) Features of the strategy of promoting a new product on the market. Global Problems of Economics and Finance: Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference (Kyiv-Prague-Vienna, December 28, 2015), Volume I / Financial and Economic Scientific Council. pp. 155-157. URL: https://www.inter-nauka.com/uploads/public/1505900995878.pdf

Guilford J.P. (1971) Some misconceptions regarding the measurement of creative talent. Journal of Creative Behavior. 1971. V. 5. Pp. 77-93. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.1971.tb00877.x

Romenets V.A. (2004) Psychology of creativity: Textbook. manual. 3rd edition. Kiev, Lybid`, 2004. 288 p. URL: https://chtyvo.org.ua/authors/Romenets_Volodymyr/Psykholohiia_tvorchosti/

Gogats A., Mondehar R. (2007) Business + creative: Overcoming invisible barriers; translated from English Minsk: Grevtsov Publisher, 2007. 344 p.

Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language: 250,000. Ed. V.Т.Busel. - Kyiv; Irpen: Perun, 2005. - VIII, 1728 p. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989

Chernyavska T.P.(2010) Development of creativity of business entities. Science Bulletin of the South Ukrainian naional pedagogical University Ushinsky. № 7, pp. 57–64. DOI: https: //doi.org/10.18524/2413-9998.2021.1 (47) .227013

Barron F.(1991) Putting Creativity to Work In: R. J. Sternberg Ed., The Nature of Creativity, Cambridge University Press, New York, pp. 43-45. URL: https://www.scirp.org/(S(oyulxb452alnt1aej1nfow45))/reference/ReferencesPapers.aspx?ReferenceID=41154

Shaleva O.I., Kondratenko A.M. (2017) Status, problems and prospects of development of Internet food trade in Ukraine. Economy and society. № 13. pp. 796–804. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/137.pdf

Official website of the digital company Liverpage: https://livepage.pro/blog/prodvizhenie-agrarnogo-biznesa.html

Agrifood marketing and export promotion policies: case studies of Austria, Brazil, Chile, Estonia, Poland and Serbia. Synthesis report. Food and Agriculture Organization of the United Nations. FAO. Budapest, 2019. 48 pp. URL: http://www.fao.org/3/CA2883EN/ca2883en.pdf

Malinowski B. Smart Agro Marketing Forum: the latest promotion technologies for agriculture. Proposal - The main journal on agribusiness. URL: https://propozitsiya.com/en/smart-agro-marketing-forum-noveyshie-tehnologii-prodvizheniya-dlya-apk

Chernyavska T.P. (2004) Marketing thinking - a psychological mechanism of effective business. Bulletin of socio-economic research. Issue 16, pp. 313-317 URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14699/21235

Official site of Agroindustrial Holding MHP: https://mhp.com.ua/uk/pro-kompaniiu

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-21

Номер

Розділ

Статті