КРЕАТИВНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ АПК
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.63.2021.248613Ключові слова:
АПК, сільське господарство, просування продукції, агромаркетинг, креативність, контент-маркетинг, інтернет-просуванняАнотація
В статті аргументується актуальність та доцільність застосування маркетингових інструментів для просування продукції АПК. Визначено особливості комплексу просування продукції АПК, пов’язані зі специфікою аграрного ринку. Так, виявлено, що вибір засобів та способів просування продукції АПК обумовлений специфічними факторами, що залежать від типу ринку, на якому функціонує підприємство (B2C та B2B), сфери АПК (сільське господарство, виробництво засобів виробництва, переробка, інфраструктура), стадії життєвого циклу товару, сучасних трендів просування, використовуваних провідними аграними компаніями.
Наведено сучасні тенденції у сфері просування сільськогосподарської продукції, проблеми застосування креативу у процесі просування продукції АПК. Розглянуто методику креативності SCAMPER (Substitute. Combine. Adapt. Modify. Put. Eliminate. Reverse), доцільність її застосування в аграрній сфері. Проаналізовано ситуації, які не дозволяють використовувати креативний підхід у пошуку рішень для просування продукції АПК.
Аргументовано ефективність застосування інтернет ресурсів для просування продукції АПК. Головною перевагою діджиталізації є масштабування аграрного бізнесу. Для великих B2B компаній це спосіб вийти на зовнішні ринки, налагодити роботу на експорт. Для малого та середнього бізнесу це збільшення впізнаваності бренду, спосіб розширити ринок збуту, залучити нових клієнтів.
Виділено основні види доступних інтернет-ресурсів для агробізнесу, серед яких: безкоштовні дошки оголошень та форуми на сільськогосподарську тему; інтернет-магазини фермерської продукції або сайти-агрегатори, які об’єднують виробників та покупців; агропортали.
Розглянуто особливості традиційних каналів інтернет-просування в аграрній сфері. Розкрито сутність контент-маркетингу як інструменту креативного підходу до просування продукції. Визначено, що розробка та представлення цікавого контенту на ринку сільського господарства допомагає привертати увагу різних цільових аудиторій — від фермерів та інвесторів до пайовиків агрохолдингу.
Наведено комплекс основних сучасних інструментів формування успішного контенту агрокомпаній: storytelling, відеосюжети, прямі трансляції в соціальних мережах, вебінари, 3D-моделювання, виставки у форматі онлайн, спонсорство, участь у соціальних проектах, ведення блогу. Приведено приклади креативного представлення продукції АПК шляхом створення контенту. Аналіз контенту досліджуваних підприємств дає змогу стверджувати, що за допомогою вдало розробленого, креативного контенту з’являється тісний емоційний зв’язок між підприємством та споживачем, підсилюється довіра до бренду, формується лояльність і відповідно збільшуються продажі.
Посилання
Kryuchko L.S., Khalatur S.M., Karamushka O.M., Kalugina V.V. (2020) Promotion - as one of the main elements of the marketing mix. Young scientist. №9 (85). P.248-252. URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/706
Burova O.M. (2015) Features of the process of forming an agromarketing system at agricultural enterprises. Taurian Scientific Bulletin. № 78. P. 196-201. URL: http://dspace.ksau.kherson.ua/bitstream/handle/123456789/2200/39.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Khoreshko V.V., Steblyanko I.O. (2015) Features of the strategy of promoting a new product on the market. Global Problems of Economics and Finance: Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference (Kyiv-Prague-Vienna, December 28, 2015), Volume I / Financial and Economic Scientific Council. pp. 155-157. URL: https://www.inter-nauka.com/uploads/public/1505900995878.pdf
Guilford J.P. (1971) Some misconceptions regarding the measurement of creative talent. Journal of Creative Behavior. 1971. V. 5. Pp. 77-93. https://doi.org/10.1002/j.2162-6057.1971.tb00877.x
Romenets V.A. (2004) Psychology of creativity: Textbook. manual. 3rd edition. Kiev, Lybid`, 2004. 288 p. URL: https://chtyvo.org.ua/authors/Romenets_Volodymyr/Psykholohiia_tvorchosti/
Gogats A., Mondehar R. (2007) Business + creative: Overcoming invisible barriers; translated from English Minsk: Grevtsov Publisher, 2007. 344 p.
Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language: 250,000. Ed. V.Т.Busel. - Kyiv; Irpen: Perun, 2005. - VIII, 1728 p. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989
Chernyavska T.P.(2010) Development of creativity of business entities. Science Bulletin of the South Ukrainian naional pedagogical University Ushinsky. № 7, pp. 57–64. DOI: https: //doi.org/10.18524/2413-9998.2021.1 (47) .227013
Barron F.(1991) Putting Creativity to Work In: R. J. Sternberg Ed., The Nature of Creativity, Cambridge University Press, New York, pp. 43-45. URL: https://www.scirp.org/(S(oyulxb452alnt1aej1nfow45))/reference/ReferencesPapers.aspx?ReferenceID=41154
Shaleva O.I., Kondratenko A.M. (2017) Status, problems and prospects of development of Internet food trade in Ukraine. Economy and society. № 13. pp. 796–804. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/137.pdf
Official website of the digital company Liverpage: https://livepage.pro/blog/prodvizhenie-agrarnogo-biznesa.html
Agrifood marketing and export promotion policies: case studies of Austria, Brazil, Chile, Estonia, Poland and Serbia. Synthesis report. Food and Agriculture Organization of the United Nations. FAO. Budapest, 2019. 48 pp. URL: http://www.fao.org/3/CA2883EN/ca2883en.pdf
Malinowski B. Smart Agro Marketing Forum: the latest promotion technologies for agriculture. Proposal - The main journal on agribusiness. URL: https://propozitsiya.com/en/smart-agro-marketing-forum-noveyshie-tehnologii-prodvizheniya-dlya-apk
Chernyavska T.P. (2004) Marketing thinking - a psychological mechanism of effective business. Bulletin of socio-economic research. Issue 16, pp. 313-317 URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14699/21235
Official site of Agroindustrial Holding MHP: https://mhp.com.ua/uk/pro-kompaniiu
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).