ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ НА РЕАЛІЗАЦІЮ ПРИНЦИПІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В РЕГІОНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.64.2022.255775

Ключові слова:

соціальна відповідальність, бізнес, сталий розвиток, принципи, регіон

Анотація

Метою статті обрано конкретизацію впливу соціальної відповідальності бізнесу на реалізацію принципів сталого розвитку в регіоні. В роботі здійснено обґрунтування вибору людством вектору розвитку, що має назву «сталий розвиток». Визначено та конкретизовано зміст п'яти принципів сталого розвитку. Проведено глибокий аналіз останніх наукових праць, проіндексованих у наукометричній базі Scopus за тематикою дослідження щодо корпоративної соціальної відповідальності та можливостей досягнення у конкретному регіоні або світі в цілому принципів сталого розвитку. Охарактеризовано сформовані у науковому середовищі погляди на доцільні об’єкти соціальної відповідальності бізнесу. Проаналізовано умови, за досягнення яких підприємство зможе отримати очікуваний результат від реалізації проєктів корпоративної соціальної відповідальності. Доведено неможливість отримання одного і того ж результату при здійсненні однакових видів прояву соціально відповідальної поведінки представниками бізнес середовища. Визначено роль бізнесу у реалізації кожного з п'яти принципів сталого розвитку. Проілюстровано вплив корпоративної соціальної відповідальності на реалізацію принципів та цілей сталого розвитку, яку демонструють розвинені представники бізнесу в Україні та світі.

Біографія автора

Сергій Момот, Черкаський державний технологічний університет

аспірант PhD

Посилання

United Nations Conference on Environment and Development (1992). Rio de Janeiro, Brazil, 3-14 June 1992. Retrieved from: https://www.un.org/en/conferences/environment/rio1992.

Scopus. (2020). Search for an author profile. Retrieved from: https://www.scopus.com/search/.

Padilla-Lozano, C.P., & Collazzo, P. (2022). Corporate social responsibility, green innovation and competitiveness – causality in manufacturing. Competitiveness Review, No. 32(7), рр. 21-39. DOI: 10.1108/CR-12-2020-0160.

Gaio, C., & Gonçalves, T.C. (2022). Gender diversity on the board and firms’ corporate social responsibility. International Journal of Financial Studies, No. 10(1). DOI: 10.3390/ijfs10010015.

Seth, R., & Mahenthiran, S. (2022). Impact of dividend payouts and corporate social responsibility on firm value – evidence from india. Journal of Business Research, No. 146, рр. 571-581. DOI: 10.1016/j.jbusres.2022.03.053

Cui, R., Ma, Z., & Wang, L. (2022). Allocation of decision rights and CSR disclosure: Evidence from listed business groups in china. Sustainability (Switzerland), No. 14(7). DOI: 10.3390/su14073840

Gryshchenko, O., Babenko, V., Bilovodska, O., Voronkova, T., Ponomarenko, I., & Shatskaya, Z. (2022). Green tourism business as marketing perspective in environmental management. Global Journal of Environmental Science and Management, No. 8(1), рр. 117-132. DOI: 10.22034/gjesm.2022.01.09.

Jia, Z., Jiao, Y., Zhang, W., & Chen, Z. (2022). Rural tourism competitiveness and development mode, a case study from chinese township scale using integrated multi-source data. Sustainability (Switzerland), No. 14(7). DOI: 10.3390/su14074147.

Breitenmoser, L., Cuadrado Quesada, G., Bassi, N., Dkhar, N.B., Phukan, M., Kumar, S., Naga, B.A., Kierstein, A., Campling, P., & Hooijmans, C.M. (2022). Perceived drivers and barriers in the governance of wastewater treatment and reuse in india: Insights from a two-round delphi study. Resources, Conservation and Recycling, No. 182. DOI: 10.1016/j.resconrec.2022.106285.

Rodríguez-Espíndola, O., Cuevas-Romo, A., Chowdhury, S., Díaz-Acevedo, N., Albores, P., Despoudi, S., Malesios, C., & Dey, P. (2022). The role of circular economy principles and sustainable-oriented innovation to enhance social, economic and environmental performance: Evidence from mexican SMEs. International Journal of Production Economics, No. 248. DOI: 10.1016/j.ijpe.2022.108495.

Mikulčić, H., Baleta, J., & Klemeš, J.J. (2022). Cleaner technologies for sustainable development. Cleaner Engineering and Technology, No. 7. DOI: 10.1016/j.clet.2022.100445.

Ågerfalk, P.J., Axelsson, K., & Bergquist, M. (2022). Addressing climate change through stakeholder-centric information systems research: A scandinavian approach for the masses. International Journal of Information Management, No. 63. DOI: 10.1016/j.ijinfomgt.2021.102447.

Ryabchenko, V.I. (2021). "Worldview competence as a factor in ensuring social responsibility for the sustainable development of modern society" ["Svitoghljadna kompetentnistj jak chynnyk zabezpechennja socialjnoji vidpovidaljnosti za stalyj rozvytok suchasnogho suspiljstva"], Visnyk Zhytomyrsjkogho derzhavnogho universytetu imeni Ivana Franka. Filosofsjki nauky, No. 1, рр. 88-101.

Zaloznova, Yu.S. (2017). "Priority areas of enterprise staff development on the basis of social responsibility as a tool for achieving sustainable development" ["Priorytetni naprjamy rozvytku personalu pidpryjemstv na zasadakh socialjnoji vidpovidaljnosti jak instrumentu dosjaghnennja stalogho rozvytku"], Visnyk Kam'janecj-Podiljsjkogho nacionaljnogho universytetu imeni Ivana Oghijenka. Ekonomichni nauky, No. 12(1), рр. 194-201.

Raiko, D.V., & Podrez, O.I. (2020). "Social responsibility as a tool for managing the sustainable development of an industrial enterprise" ["Socialjna vidpovidaljnistj jak instrument upravlinnja stalym rozvytkom promyslovogho pidpryjemstva"], Problemy ekonomiky, No. 1, рр. 173-189.

Filippova, S.V., & Filippov, V.Yu. "Social responsibility in the strategic management of an enterprise: key tasks of integration according to the imperatives of sustainable development" ["Socialjna vidpovidaljnistj u strateghichnomu upravlinni pidpryjemstvom: kljuchovi zavdannja integhraciji za imperatyvamy stalogho rozvytku"], Ekonomika transportnogho kompleksu, No. 35, рр. 177-202.

Pfajfar, G., Shoham, A., Małecka, A., & Zalaznik, M. (2022). Value of corporate social responsibility for multiple stakeholders and social impact – relationship marketing perspective. Journal of Business Research, No. 143, рр. 46-61. DOI: 10.1016/j.jbusres.2022.01.051.

Biggeri, M., Colucci, D., Doni, N., & Valori, V. (2022). Sustainable entrepreneurship: Good deeds, business, social and environmental responsibility in a market experiment. Sustainability (Switzerland), No. 14(6). DOI: 10.3390/su14063577.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-20

Номер

Розділ

Статті