ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ НА РЕАЛІЗАЦІЮ ПРИНЦИПІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В РЕГІОНІ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.64.2022.255775Ключові слова:
соціальна відповідальність, бізнес, сталий розвиток, принципи, регіонАнотація
Метою статті обрано конкретизацію впливу соціальної відповідальності бізнесу на реалізацію принципів сталого розвитку в регіоні. В роботі здійснено обґрунтування вибору людством вектору розвитку, що має назву «сталий розвиток». Визначено та конкретизовано зміст п'яти принципів сталого розвитку. Проведено глибокий аналіз останніх наукових праць, проіндексованих у наукометричній базі Scopus за тематикою дослідження щодо корпоративної соціальної відповідальності та можливостей досягнення у конкретному регіоні або світі в цілому принципів сталого розвитку. Охарактеризовано сформовані у науковому середовищі погляди на доцільні об’єкти соціальної відповідальності бізнесу. Проаналізовано умови, за досягнення яких підприємство зможе отримати очікуваний результат від реалізації проєктів корпоративної соціальної відповідальності. Доведено неможливість отримання одного і того ж результату при здійсненні однакових видів прояву соціально відповідальної поведінки представниками бізнес середовища. Визначено роль бізнесу у реалізації кожного з п'яти принципів сталого розвитку. Проілюстровано вплив корпоративної соціальної відповідальності на реалізацію принципів та цілей сталого розвитку, яку демонструють розвинені представники бізнесу в Україні та світі.
Посилання
United Nations Conference on Environment and Development (1992). Rio de Janeiro, Brazil, 3-14 June 1992. Retrieved from: https://www.un.org/en/conferences/environment/rio1992.
Scopus. (2020). Search for an author profile. Retrieved from: https://www.scopus.com/search/.
Padilla-Lozano, C.P., & Collazzo, P. (2022). Corporate social responsibility, green innovation and competitiveness – causality in manufacturing. Competitiveness Review, No. 32(7), рр. 21-39. DOI: 10.1108/CR-12-2020-0160.
Gaio, C., & Gonçalves, T.C. (2022). Gender diversity on the board and firms’ corporate social responsibility. International Journal of Financial Studies, No. 10(1). DOI: 10.3390/ijfs10010015.
Seth, R., & Mahenthiran, S. (2022). Impact of dividend payouts and corporate social responsibility on firm value – evidence from india. Journal of Business Research, No. 146, рр. 571-581. DOI: 10.1016/j.jbusres.2022.03.053
Cui, R., Ma, Z., & Wang, L. (2022). Allocation of decision rights and CSR disclosure: Evidence from listed business groups in china. Sustainability (Switzerland), No. 14(7). DOI: 10.3390/su14073840
Gryshchenko, O., Babenko, V., Bilovodska, O., Voronkova, T., Ponomarenko, I., & Shatskaya, Z. (2022). Green tourism business as marketing perspective in environmental management. Global Journal of Environmental Science and Management, No. 8(1), рр. 117-132. DOI: 10.22034/gjesm.2022.01.09.
Jia, Z., Jiao, Y., Zhang, W., & Chen, Z. (2022). Rural tourism competitiveness and development mode, a case study from chinese township scale using integrated multi-source data. Sustainability (Switzerland), No. 14(7). DOI: 10.3390/su14074147.
Breitenmoser, L., Cuadrado Quesada, G., Bassi, N., Dkhar, N.B., Phukan, M., Kumar, S., Naga, B.A., Kierstein, A., Campling, P., & Hooijmans, C.M. (2022). Perceived drivers and barriers in the governance of wastewater treatment and reuse in india: Insights from a two-round delphi study. Resources, Conservation and Recycling, No. 182. DOI: 10.1016/j.resconrec.2022.106285.
Rodríguez-Espíndola, O., Cuevas-Romo, A., Chowdhury, S., Díaz-Acevedo, N., Albores, P., Despoudi, S., Malesios, C., & Dey, P. (2022). The role of circular economy principles and sustainable-oriented innovation to enhance social, economic and environmental performance: Evidence from mexican SMEs. International Journal of Production Economics, No. 248. DOI: 10.1016/j.ijpe.2022.108495.
Mikulčić, H., Baleta, J., & Klemeš, J.J. (2022). Cleaner technologies for sustainable development. Cleaner Engineering and Technology, No. 7. DOI: 10.1016/j.clet.2022.100445.
Ågerfalk, P.J., Axelsson, K., & Bergquist, M. (2022). Addressing climate change through stakeholder-centric information systems research: A scandinavian approach for the masses. International Journal of Information Management, No. 63. DOI: 10.1016/j.ijinfomgt.2021.102447.
Ryabchenko, V.I. (2021). "Worldview competence as a factor in ensuring social responsibility for the sustainable development of modern society" ["Svitoghljadna kompetentnistj jak chynnyk zabezpechennja socialjnoji vidpovidaljnosti za stalyj rozvytok suchasnogho suspiljstva"], Visnyk Zhytomyrsjkogho derzhavnogho universytetu imeni Ivana Franka. Filosofsjki nauky, No. 1, рр. 88-101.
Zaloznova, Yu.S. (2017). "Priority areas of enterprise staff development on the basis of social responsibility as a tool for achieving sustainable development" ["Priorytetni naprjamy rozvytku personalu pidpryjemstv na zasadakh socialjnoji vidpovidaljnosti jak instrumentu dosjaghnennja stalogho rozvytku"], Visnyk Kam'janecj-Podiljsjkogho nacionaljnogho universytetu imeni Ivana Oghijenka. Ekonomichni nauky, No. 12(1), рр. 194-201.
Raiko, D.V., & Podrez, O.I. (2020). "Social responsibility as a tool for managing the sustainable development of an industrial enterprise" ["Socialjna vidpovidaljnistj jak instrument upravlinnja stalym rozvytkom promyslovogho pidpryjemstva"], Problemy ekonomiky, No. 1, рр. 173-189.
Filippova, S.V., & Filippov, V.Yu. "Social responsibility in the strategic management of an enterprise: key tasks of integration according to the imperatives of sustainable development" ["Socialjna vidpovidaljnistj u strateghichnomu upravlinni pidpryjemstvom: kljuchovi zavdannja integhraciji za imperatyvamy stalogho rozvytku"], Ekonomika transportnogho kompleksu, No. 35, рр. 177-202.
Pfajfar, G., Shoham, A., Małecka, A., & Zalaznik, M. (2022). Value of corporate social responsibility for multiple stakeholders and social impact – relationship marketing perspective. Journal of Business Research, No. 143, рр. 46-61. DOI: 10.1016/j.jbusres.2022.01.051.
Biggeri, M., Colucci, D., Doni, N., & Valori, V. (2022). Sustainable entrepreneurship: Good deeds, business, social and environmental responsibility in a market experiment. Sustainability (Switzerland), No. 14(6). DOI: 10.3390/su14063577.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).