ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО КЛАСТЕРА «ЧЕРНІВЦІ НАВЧАЮТЬСЯ» ЯК ЕЛЕМЕНТУ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ РЕГІОНУ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.66.2022.268612Ключові слова:
освітній кластер, підкластер «Освіта», підкластер «Бізнес», підкластер «Інновації та маркетинг», підкластер «Стейкхолдери», вертикальні та горизонтальні взаємозв’язки освітньої підсистемиАнотація
У статті обґрунтовано пілотний проєкт створення освітньо-професійного кластера «Чернівці навчаються» як одного з необхідних елементів концептуальної трансформації регіональної освітньої мережі та соціально-економічного розвитку Чернівецької області на основі мережевих технологій. Сформовано ключову мету і основні цілі професійно-освітнього кластера, які агреговані відповідно до чотирьох підкластерів: «Освіта», «Бізнес», «Інновації та маркетинг», «Стейкхолдери».
Запропоновано визначення категорії «освітній кластер». Визначено основні напрями діяльності кластера та описано портрет учасників освітньо-професійного кластера «Чернівці навчаються». Розроблено модель професійно-освітнього кластера.
Акцентовано, що професійно-освітній кластер дозволить інтегрувати в єдину мережу заклади освіти, які готують працівників і спеціалістів для індустрії гостинності, ресторанного та туристичного бізнесу Чернівецької області, представників реального бізнесу та стейкхолдерів для реалізації безперервної освіти і просування іміджу Буковини як освітнього хабу індустрії гостинності та туризму. А мережева організація кластера передбачає універсальну модульну структуру, в якій вилучення чи заміна одного з вузлів не руйнує кластер.
Зроблено висновок, що професійно-освітній кластер дозволить налагодити повноцінну взаємодію організацій освітньої та бізнесової підсистеми, представленої потенційними роботодавцями.
Посилання
Любченко Н. В. Потенціал кластерних механізмів як ресурс управління освітою в умовах децентралізації влади. Вісник післядипломної освіти. Серія: Управління та адміністрування. 2016. Вип. 2. С. 65–81. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpoupra_2016_2_10
Нємцева І. А. (Крупенна І. А.) Організаційна культура в системі стратегічного управління вищими навчальними закладами України: монографія. Чернівці: Чернів. нац. ун-т, 2012. 256 с.
Fuller C. Designing a network of education innovation clusters. 2015. URL: http://digitalpromise.org/2015/03/06/designing-a-network-of-education-innovation-clusters/
Etzkowitz H. The triple helix: university-industry-government innovation in action. New York: Routledge, 2008.
Hamdouch A. Innovation clusters and networks: a critical review of the recent literature. 19th EAEPE Conference. Porto, Portugal, 2007.
Porter M. E. On competition. Boston: Harvard Business School Press, 1998.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).