МАРКЕТИНГОВИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНКИ ТА УПРАВЛІННЯ БІЗНЕСОВОЮ ПРИВАБЛИВІСТЮ ТЕРИТОРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.66.2022.268614Ключові слова:
маркетинговий підхід, бізнес привабливість регіону, оцінка бізнес привабливості, європейський досвід, регіональна маркаАнотація
Розглянуто маркетинговий підхід до оцінки та управління бізнесовою привабливістю територій. Визначено, що вихідною умовою реалізації маркетингового підходу до бізнесової привабливості є необхідність вивчення, аналізу та прогнозування потреб бізнес-аудиторії і розробка системи заходів її підтримки, підвищення чи зниження в рамках регіональної політики.
Сформовано групу базових часткових статистичних показників та групових індексів, які запропоновано розглядати як індикатори бізнес-привабливості. Також запропоновано застосування експертної оцінки привабливості регіону на основі суб’єктивно-об’єктивних уявлень, особливістю такого підходу є зосередження уваги на деталізації окремих критеріїв, що розкривають привабливість території у розрізі задоволення інтересів визначених груп цільових аудиторій.
Систематизовано сучасний досвід формування бізнесової привабливості країн Європи, що дозволило виділити досвід Польщі, яка демонструє різновекторну привабливість своїх регіонів; успішну практику просування регіону цільовій аудиторії «зовнішній бізнес», що демонструє Північний Лімбург, який п'ятсот міжнародних компаній обрали як основу для їхніх загальноєвропейських операцій; досліджено досвід формування територіального маркетингу через такі організаційні форми як промоутерські агентства Канади, Китаю, Словаччини, Іспанії, Палестини, Індії.
Визначено проблеми, які існують в регіонах України і потребують загальнодержавного вирішення (захист прав власності, дозволи на тимчасове перебування в країні, висока забюрократизованість процедур отримання дозволу на роботу, складнощі з відкриттям рахунків для нерезидентів та наданням адміністративних послуг, валютні обмеження, неможливість нормально репатріювати капітал).
Посилання
Аналітичний звіт про стан і перспективи розвитку малого та середнього підприємництва в Україні. URL: http://platforma-msb.org/analitychnyj-zvit-pro-stan-i-perspekty
Біловодська О.А., Сигида Л.О. Удосконалення теоретико-методичного підходу до оцінки маркетингової привабливості регіону. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 1. С. 55–66.
Економіка регіонів у 2015 році: нові реалії і можливості в умовах започаткованих реформ. Аналітична доповідь. К.: НІСД, 2015. 92 с.
Інфраструктура регіонів України. Пріоритети модернізації. Аналітичне дослідження. ГО «Поліський фонд міжнародних та регіональних досліджень», Фонд імені Фрідріха Еберта. Київ, 2017. 108 с.
Іщук С.О., Кулініч Т.В. Рейтингова оцінка інвестиційної привабливості областей західного регіону України. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2011. № 698. С. 50–60
Не как у людей: что в Украине мешает иностранным инвесторам. URL: http://forbes.net.ua/business/1427772-ne-kak-u-lyudej-chto-v-ukraine-meshaet-inostrannym-investoram
Оцінка стану толерантності українського суспільства: ризики і можливості для формування національної єдності. Аналітична записка. 2010. Національний інститут стратегічних досліджень. URL: http://www.niss.gov.ua/articles/500/
Oфіційний сайт Лімбургської компанії з розвитку та інвестицій LIOF (Limburg Development and Investment Company) (Нідерланди). URL: https://www.liof.com/en
Рейтинг інвестиційної привабливості регіонів. Інститут економічних досліджень та політичних консультацій. URL: http://www.ier.com.ua/files/Projects/2014.pdf
Рейтинг інвестиційної привабливості регіонів. Інститут економічних досліджень та політичних консультацій. URL: https://www.invest-lvivregion.com/UserFiles/File/Rejting_invest.pdf
Савлук О. Оцінка інвестиційної привабливості регіонів України. Вісник Київського національного торгівельно-економічного університету. 2013. № 5 (91). С. 31–44.
Справочник инвестора – Польша – Правила ведения бизнеса 2016 (A collection providing useful information for those who wish to do business in Poland). URL: http://www.paih.gov.pl/publications/how_to_do_business_in_poland
Сторонянська І.З, Беновська Л.Я. Економічна нестабільність vs економічне зростання територій: фінансові детермінанти та поведінкові ефекти. Регіональна економіка. 2021. №2. С.150-164.
Прозорість та фінансове здоров’я 50 найбільших міст та 24 регіонів. 2020. URL: http://localgovernments.icps.com.ua
Deutsche Verband fiir Landschaftspflege e.V.; Verzeichnis der Regionalinitiativen. 2000.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).