КРЕАТИВНА ЕКОНОМІКА ТА ДІДЖИТАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ: СЬОГОДЕННЯ ТА СЦЕНАРІЇ МАЙБУТНЬОГО МІСТ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.70.2023.297127

Ключові слова:

креативна економіка, креативний менеджмент, інформаційна економіка, діджитал-технології, міста, регіони, сценарії майбутнього, повоєнне відновлення

Анотація

Анотація. Статтю присвячено актуальним і нагальним питанням повоєнного відновлення міст України як центрів економіки, соціуму, культури. Розглянуто перспективи залучення технологій сценарування та досвіду розвитку креативної економіки, інноваційного проєктування, діджитал-технологій у вирішенні проблем сьогодення та майбутнього. Доведено, що в Україні лише формується розуміння значущості креативної індустрії в питаннях обґрунтування специфіки національної моделі креативної економіки і відповідних знань менеджменту, оновлення й інноваційності урбаністики, прогнозування та сценарування соціально-економічного розвитку територій та бізнесів.

Окреслено ключові національні економічні інтереси у стимулюванні креативної економіки містами України. Наведено науково орієнтовані підходи до визначення, функціонального навантаження процедур сценарування креативної економіки: змістовно-інституційні, сценарно-перспективні, прагматично-поточні.

Доведено, що підтримка та науково обґрунтоване просування креативного сектору в містах і територіальних громадах формує основу для стимулювання успішного розвитку національної економіки України: розширення прошарку середнього класу, збереження потенціалу науки та освіти, скорочення безробіття, припливу інвестицій, активізації інформаційного та культурного прогресу. Зроблено наголос, що саме сценарії розвитку креативної економіки в містах України можуть розглядатися як точки зростання. Розглянуто особливості та напрями повоєнного відновлення міст, зважаючи на розвиток креативних індустрій.

Наведено групи проблем, які можуть вирішувати українські міста за рахунок сценарування розвитку креативної економіки, її цільового управлінського оцінювання. Зроблено наголос на унікальному досвіді ЄС в питаннях підтримки креативних індустрій та наявності не лише позитивних оцінок.

Біографія автора

Людмила Паскаль, Черкаський державний технологічний університет

Здобувач за освітнім рівнем «доктор філософії» за спеціальністю 051 – «Економіка»

Посилання

Davymuka, S.A., & Fedulova, L.I. (2017). Creative sector of the economy: Experience and directions of development: monograph. The M.I. Dolishnii Institute of Regional Studies of the National Academy of Sciences of Ukraine.

Florida, R. (2019). Crisis of urbanism. Why cities make us unhappy / trans. from Engl. I. Bondarenko. Kyiv: Our format.

Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. London: Allen Lane.

Khanin, S.G. (2022). Formation of creative economy in Ukraine taking into account the experience of European countries. Economic Synergy, 3, 17-26. doi: 10.53920/ES-2022-3-2.

Kovalenko, Yu.O. (2023). Transformation of the model of strategic development of national economic interests in the conditions of digitalization. Scientific works of the Donetsk National Technical University. Series: Economy, 1(27), 70-79.

Lytovchenko, I.V., & Tomakh, V.V. (2023). Creative economy: Opportunities for rebuilding Ukraine. Bulletin of KhSU. Series: Economic Sciences, 48, 10-18.

Pakulina, A.A., Beloglazova, K.V., & Pakulina, G.S. (2019). Development of the creative economy in the face of the global crisis. Economy and management of the national economy, 3(14), 76-82.

Pichkurova, Z.V. (2019). Creative capital in the modern knowledge economy. Development strategy of Ukraine (economics, sociology, law), 1, 99-105. Kyiv: NAU.

Prygodiuk, O., Zinchenko, O., & Apalkova, V. (2023). Procedure for assessing the territorial innovation potential in the context of national economic interests. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13(121)), 47-62. Retrieved from https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.274058 (Scopus).

Prygodyuk, O.M. (2023). National economic interests of the spread of digital technologies in management. Collection of scientific works "Economic Space", 187, 69-72.

Skyba, M. (2016). Creative economy in Europe: 5 steps to take off. Retrieved from https://life.pravda.com.ua/culture/2016/03/21/209710/

Ushkarenko, Yu.V., Chmut, A.V., & Sinyakova, K.M. (2018). Creative economy: the essence of the concept and its meaning for Ukraine in the conditions of European integration. Economy and society, 18, 67-72.

Uzbek, D.A. (2022). National economic interests of innovative and integrative development of entrepreneurship in the conditions of the information economy. Collection of scientific papers of the Cherkasy State University of Technology. Series: Economic Sciences, 64, 49-61. Cherkasy: ChDTU.

Uzbek, D.A., Pankova, L.I, & Milnichenko, S.M. (2021). National economic interests of Ukraine in the conditions of innovative economy formation. Collection of scientific papers of the Cherkasy State Technological University. Series: Economic Sciences, 63, 82-88. Cherkasy: ChDTU.

Which cities in Europe have the highest level of quality of life? Report of the European Commission. Retrieved from https://hmarochos.kiev.ua/2023/12/15/yaki-10-mist-yevropy-mayut-najvyshhyj-riven-zhyttya/

Zinchenko, O., Finahina, O., & Pankova, L. (2021). Investing in the development of information infrastructure for technology transfer under the conditions of a regional market. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13(111)), 6-17. doi: 10.15587/1729-4061.2021.235948. Retrieved from https://ssrn.com/abstract=3890762 (Scopus).

Опубліковано

2024-01-20

Номер

Розділ

Статті