Сучасний інструментарій розроблення стратегії як засіб реалізації стратегічного управління підприємством
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.36.2014.85673Анотація
У статті розкрито теоретичні підходи до стратегічного управління, методології здійснення та реалізації стратегічного процесу.
Розкрито низку правил та умов, що пояснюють значення терміна «стратегія».
Дано авторське визначення стратегії як сукупності цілей підприємства та засобів їх досягнення, що визначають напрями його дій для досягнення стратегічних цілей.
Зазначено, що розроблення стратегії вимагає чіткого методологічного інструментарію, що спирається на теорію стратегічного управління. Для цього наведено етапи розроблення стратегії підприємства. Запропоновано авторську схему формування та реалізації стратегії підприємства з урахуванням елементів декомпозиції. Такі елементи включають філософію, що відповідає за визначення набору базових цінностей діяльності підприємства (місія, загальні цілі та ін.).
Зазначено, що в диверсифікованих компаніях стратегії розробляються, як правило, на чотирьох різних організаційних рівнях: корпоративна стратегія, ділова стратегія, функціональна стратегія, операційна стратегія.
Важливим інструментом у ході реалізації стратегії виступає стратегічний аналіз, за допомогою якого виявляється та оцінюється стан, можливості та загрози внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства, його конкурентний стан. Стратегічне управління підприємством здійснюється у тісному взаємозв’язку його ресурсного потенціалу, стратегії та конкурентоспроможності. При цьому стратегія виступає способом реалізації ресурсного потенціалу підприємства, а конкурентоспроможність – критерієм ефективності реалізації стратегії та окремих стратегічних рішень, орієнтованих на досягнення стійких ринкових позицій підприємства в довгостроковій перспективі.
Наведено характеристику підходів до формування стратегії інвестиційного розвитку підприємства.
Відзначено, що в умовах динамічної зміни зовнішнього середовища реальна стратегія буде формуватися з двох частин:
1) продуманих цілеспрямованих дій підприємства (запланована стратегія);
2) реакції на непередбачений розвиток подій та конкуренцію, що підсилюється (адаптована стратегія).
Тому, щоб забезпечити ефективну діяльність та конкурентоспроможність, сучасне підприємство повинне мати добре обґрунтовану стратегію, а також бути готовим адаптуватися до випадкових обставин, виникнення яких можливе в майбутньому.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Тетяна Вяткіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).