ІМІДЖЕВІ ЗРУШЕННЯ В СОЦІАЛЬНОМУ ТА РЕГІОНАЛЬНОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ В РОЗРІЗІ КЛАСТЕРИЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Людмила Іллівна Панкова Черкаський державний технологічний університет,

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.42.2016.120048

Ключові слова:

процеси кластеризації, імідж, іміджеві зрушення в соціальному та регіональному менеджменті, імідж-стратегії, світовий досвід кластероутворення, іміджева складова в системі інтересів розвитку кластеризації

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність дослідження впливу кластеризації на активізацію імі- джевих процесів у соціальному та регіональному менеджменті. Досліджено світовий досвід класте- роутворення в розрізі іміджевих зрушень у соціальному та регіональному менеджменті. Обґрунто- вано необхідність формування концептуального бачення соціального менеджменту та залучення його унікальних можливостей у формуванні позитивного іміджу процесів кластеризації. Визначено, що кластеризація акумулює регіональні та інтелектуальні активи і, як результат, дозволяє сформу- вати позитивний вектор іміджевих зрушень територіального розвитку. Доведено, що кластеризація є ефективним інструментом регіонального іміджмейкінгу. Зазначено, що формування пріоритетних напрямів розвитку кластерів з урахуванням іміджевих зрушень у соціальному та регіональному ме- неджменті має бути націлене на створення ефективної інфраструктурної, правової, інформаційної, фінансової, наукової, матеріально-технічної платформ розвитку території, що забезпечує форму- вання безперервного ланцюжка: «ядро кластеру – учасники кластеру – державні органи – інновацій- ний (соціальний, освітній) проект – синергетичний ефект – імідж регіону».

Посилання

Ленчук Е. Б. Кластерный подход в стратегии инновационного развития зарубежных стран [Электронный ресурс] / Е. Б. Ленчук, Г. А. Власкин // Экономический портал. – 2010. – Режим доступа : http://institutiones.com/strategies/1928-klasternyj-podxod-v-strategii-innovacionnogo-razvitiya-zarubezhnyx-stran.html

Запатрина И. В. Потенциал публично-частного партнерства для развивающихся экономик [Электронный ресурс] / И. В. Запатрина. – Киев, 2011. – Режим доступа : http://www.pppinrussia.ru/userfiles/up-load/files/Library/book-ppp-september-2011.pdf

Державне управління : плани і проекти економічного розвитку : монографія / [за заг. ред. О. Ю. Кучеренка, І. В. Запатріної]. – К. : ВІП, 2006. – 624 с.

Матросова Л. М. Формування кластерів в регіональній економіці / Л. М. Матросова // Часопис економічних реформ. – 2011. – № 2. – С. 114–118.

Гавра Д. Построение интегральной модели имиджа государства в мировом информационном процессе [Электронный ресурс] / Д. Гавра. – Режим доступа:http://www.rcanalitik.ru/publikacii/izdaniya_centra_analitik/

metodiki/postroenie_integralnoj_modeli_imidzha_gosudarstva_v_mirovom_i nformacionnom_p

Галумов Э. А. Имидж против имиджа / Э. А. Галумов. – М. : Известия, 2005. – 552 с.

Королько В. Г. Імідж України : стан і чинники формування / В. Г. Королько // Українське суспільство : десять років незалежності. Соціологічний моніторинг та коментар науковців / [за ред. В. М. Ворони, М. О. Шульги]. – К. : Ін-т соціології НАН України, 2001. – С. 246–259.

Мамонтова Е. В. Регіональна іміджева стратегія як фактор консолідації українського суспільства : символічний аспект [Електронний ресурс] / Е. В. Мамонтова. – Режим доступу : http: //www.nbuv.gov.ua/ejournals/tppd/2008-4/R_1/09mevssa.pdf

Нагорняк Т. Образ, імідж, бренд і репутація території в політичній науці і практиці / Т. Нагорняк // Трибуна. – 2010. – № 5–6. – С. 43–44.

Ріпка Ю. М. Зарубіжний досвід публічного врядування управління територією / Ю. М. Ріпка // Теорія та практика державного управління. – 2011. – Вип. 4. – С. 483–491.

Enright, M. The determinants of geographic concentration in industry / M. Enright // Working paper. Division of R. – 2005.

Huggins, R. The evolution of knowledge clusters progress and policy / Robert Huggins // Economic Development Quarterly. – November 2008. – Vol. 22.

Huggins, R. A network-based view of regional growth / Robert Huggins, Piers Thompson // Journal of Economic Geography. – Vol. 14, Issue 3. – P. 511–545.

Загоруйко И. А. Имидж региона : вопрос информацинного отображения и управленческих технологий регулирования / И. А. Загоруйко, Д. В. Солоха, О. В. Финагина // Вісник Донецького університету економики та права. – 2014. – № 2. – С. 42–47.

Зінченко О. А. Імідж регіону : проблеми економічного та соціального впливу в умовах глобалізації / О. А. Зінченко // Збірник наукових праць Донецького державного університету управління. – Вип. 293. Т. ХV. – Донецьк : ДонДУУ, 2014. – С. 249–256. – (Серія «Економіка»).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті