ОНОВЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СКЛАДОВОЇ СТРАТЕГІЧНОГО РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1(74).2025.326289Ключові слова:
маркетинг у готельній індустрії, стратегічний розвиток, маркетингові стратегії, стратегії цифрового маркетингу, стратегії маркетингу персоналу, персоналізований досвід, соціальні мережі в гостинност, креативні стратегіїАнотація
Анотація. Стаття присвячена аналізу сучасних напрямів оновлення маркетингової складової стратегічного розвитку закладів індустрії гостинності. Зростання глобальної індустрії гостинності зумовлене змінами у поведінці споживачів, які все більше орієнтуються на унікальний, персоналізований досвід, а не лише на комфортні умови проживання. Серед чинників розвитку також відзначено зростання пов’язаного ринку туристичних вражень, що стимулює готельні мережі трансформувати свої ціннісні пропозиції.
Метою статті є визначення сучасних напрямів оновлення маркетингових стратегій, зокрема стратегій маркетингу персоналу та цифрового маркетингу, для забезпечення довгострокового розвитку закладів індустрії гостинності. Автори акцентують увагу на необхідності радикального переосмислення маркетингових підходів, переходу до єдиних цифрових платформ, які дозволяють персоналізувати взаємодію з гостями та працівниками.
Відзначено, що стратегії маркетингу персоналу включають просування бренду роботодавця, використання соціальних мереж для залучення молодих талантів, креативні підходи до найму та мотивації, а також програми професійного розвитку, гнучких умов праці, соціальної відповідальності та сталості. Ключовими факторами для залучення талантів молодого покоління визначені інвестиції в корпоративну культуру, партнерський маркетинг, бренд роботодавця, соціальну відповідальність, кар’єрний та особистісний розвиток.
Стратегії цифрового маркетингу реалізуються в напрямах оптимізації прямих бронювань, активного використання соціальних мереж, таргетованої реклами та інтеграцію штучного інтелекту для покращення клієнтського досвіду. Автор узагальнив актуальну інформацію стосовно популярності соціальних мереж як майданчиків для просування готелів, зробив висновки щодо напрямів їх застосування в маркетингу закладів індустрії гостинності. Відзначено, що соціальні мережі є потужним інструментом для реалізації маркетингових стратегій у готельній індустрії, публікації унікального контенту, презентації готельного продукту, просування спеціальних акцій, аналізу тенденцій та відгуків, моніторингу та глибинного аналізу реальних проблем, бажань і болючих точок туристів, покращення сервісу. Кожна платформа має свої особливості, які дозволяють ефективно взаємодіяти з цільовою аудиторією та досягати маркетингових цілей.
Також у статті розглядаються стратегії співпраці з онлайн-туристичними агентствами (OTA) та глобальними системами розподілу (GDS), які залишаються ключовими каналами для залучення гостей. Автори підкреслюють важливість балансу між прямими бронюваннями та бронюваннями через посередників для максимізації доходів.
У висновках статті зазначено, що індустрія гостинності в сучасних умовах стикається з новими викликами, пов’язаними із залученням та утриманням нових поколінь клієнтів та фахівців. Успіх у сучасній індустрії гостинності залежить від здатності закладів забезпечити високий рівень емоційного та фінансового повернення від кожного гостя. Для цього необхідно інтегрувати інноваційні маркетингові стратегії, зокрема креативні підходи до залучення та утримання персоналу, активне використання цифрових технологій та адаптацію до змін у поведінці споживачів. Напрями подальших досліджень включають вивчення ролі штучного інтелекту та big data у персоналізації клієнтського досвіду, аналіз поведінкових особливостей споживачів різних поколінь, а також розробку креативних маркетингових стратегій для створення унікального клієнтського досвіду.
Посилання
Буднікевич, І. М., Благун, І. І., Крупенна, І. А., & Бокучава, В. Б. (2020). Напрямки застосування маркетингових інновацій у комунікаційній політиці готельних закладів. Бізнес Інформ, 8, 266-277.
Воляник, Г., & Марушко, Н. (2024). Сучасні маркетингові стратегії у готельному бізнесі: інструменти залучення та утримання клієнтів. Економіка та суспільство, 66. Взято з https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4628
Воляник, Г., Колінько, Н., & Шутка, С. (2024). Інноваційні цифрові технології електронної комерції у готельній індустрії. Інновації та технології в сфері послуг і харчування, 2(12), 28-33.
Савицька, Н. Л. (2024, 26-27 листопада). Стратегії маркетингу взаємодії в індустрії гостинності. Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України, Матеріали 2-ї Міжнародної науково-практичної конференції: у 2 ч. Ч. 1 (с. 300-303). Харків: НТУ “ХПІ”.
Середа, Н. (2024). Маркетингові стратегії для розвитку індустрії гостинності та туризму: адаптація до умов повоєнної економіки в Україні. Економіка і регіон, 4(95), 48-56.
Brenner, A., Borzillo, S., & Hasman, A. (n.d.). Transformational resilience in the hospitality industry. Retrieved from https://www.hospitalitynet.org/opinion/4113526.html
Digital 2025: Global overview report. (2025). Retrieved from https://datareportal.com/reports/digital2025-global-overviewreport?utm_campaign=Digital_2025&utm_content=Article_Hyperlink&utm_medium=Article&utm_so urce=DataReportal
Floyd, J. (2022). 7 Hospitality industry predictions for 2023. Retrieved from https://www.hospitalitynet.org/opinion/4113494.html
Hotel market report 2025 (Global ed.). Retrieved from https://www.cognitivemarketresearch.com/hotelmarket-report?srsltid=AfmBOoovrvb0qOjz58GGF-XhskMd8K2GtMcmHiFt7f0AsleLWWtIdiuN
Hudson, S., & Hudson, L. (2017). Marketing for tourism, hospitality & events: A global & digital approach (first ed.).
Iqbal, J. (n.d.) How Instagram has influenced travel. Retrieved from https://timesofindia.indiatimes.com/readersblog/dante/how-instagram-has-influenced-travel-2-5485/
Krupenna, I., & Ostapenko, M. (2023). Marketing strategies of network forms of business in the hospitality industry. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu: Seriia: Ekonomichni nauky, 24(2), 75-84.
Lewis, R. C., & Chambers, R. E. (2000). Marketing leadership in hospitality: Foundations and practices (3rd ed.).
Makens, J., Bowen, J., Kotler, Ph., & Baloglu, S. (2021). Marketing for hospitality and tourism (Global ed.). Pearson Education Limited.
Now boarding: Faces, places, and trends shaping tourism in 2024. (n.d.). McKinsey Company. Retrieved from https://www.mckinsey.com/industries/travel/our-insights/now-boarding-faces-placesand-trends-shaping-tourism-in-2024
Plan the ultimate 2022 hotel marketing strategy. (n.d.). Retrieved from https://www.amadeushospitality.com/resources/plan-the-ultimate-2021-hotel-marketing-strategy/
Sagar, B., & Rakesh, D. (n.d.). Social media: Marketing strategies in hospitality industry. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/362513213_Social_Media_Marketing_Strategies_in_Hospitality_Industry
The 2024 global hospitality impact study: Revenue beyond the room. (2024). Retrieved from https://info.agilysys.com/globalhospitalityreport2024
The ultimate guide to hotel marketing. (n.d.). Retrieved from https://www.amadeushospitality.com/hotel-marketing/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).