ЕТИКА МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ У ЦИФРОВУ ЕПОХУ

Автор(и)

Ключові слова:

комунікаційне середовище, цифровізація, етичні принципи, етичні проблеми, етичний аспект бренду

Анотація

У цифрову епоху етика маркетингових комунікацій стає необхідним інструментом для збереження довіри споживачів та міжнародної спільноти. Проведене дослідження актуальне в контексті сучасних глобальних конфліктів, таких як воєнний стан в Україні, де використання медіа стає критично важливим і вимагає етичного підходу. Метою було розглянути вплив цифрових технологій на етичні аспекти маркетингових комунікацій, особливо в контексті їхнього використання в умовах сучасних глобальних конфліктів та криз, щоб розробити рекомендації щодо забезпечення етичного та відповідального підходу до комунікаційних стратегій. Для дослідження було використано систематичний огляд літератури, синтез і узагальнення даних, а також контент-аналіз. У статті всебічно розглянуто етику маркетингових комунікацій у цифрову епоху. Зокрема, досліджено особливості ділової етики порівняно з загальнолюдськими етичними стандартами, підкреслено необхідність відповідності бізнесових практик загальноприйнятим моральним нормам. Проаналізовано чинники, що спричинили трансформацію комунікаційних методів, з особливим акцентом на революційну роль цифровізації у маркетингу. У роботі проведено огляд поглядів видатних науковців і маркетологів щодо впливу цифрових комунікацій на формування успішних брендів. Виявлено та проаналізовано фактори, які визначають етичний характер маркетингових комунікацій, включаючи особисті, організаційні та інституційні аспекти. Визначено фундаментальні принципи етики маркетингових комунікацій, зокрема, етичне використання даних, прозорість у рекламних практиках та відповідальне спілкування з аудиторією. Відзначено значення персоналізованих підходів до комунікацій з клієнтами та методи використання аналітики даних для їх підтримки. Окремо розглянуто питання етичного використання інфлюенсерів у маркетингових комунікаціях. Досліджено етичний аспект використання інфлюенсерами прихованої реклами. Розглянуто особливості і тонкощі застосування спонсорованого контенту з погляду дотримання етичних норм. Систематизовано та виділено ключові проблеми етичних маркетингових комунікацій. Досліджено сучасні інноваційні підходи до оцінки етичного аспекту брендів, зокрема, визначено, що індекс етичного позиціонування бренду є оптимальним інструментом для комплексної оцінки етичності брендів. Практична цінність дослідження полягає у систематизації та аналізі факторів, що визначають етичний характер маркетингових комунікацій у цифрову епоху, включаючи методи їх оцінки та вплив на формування успішних брендів

Біографії авторів

Олександр Петричак, Черкаський державний технологічний університет

Аспірант

Олександр Дем’яненко, Черкаський державний технологічний університет

Аспірант

Посилання

A platform has appeared where the reputation and effectiveness of Ukrainian bloggers are evaluated. (2020). Retrieved from https://ms.detector.media/onlain-media/post/24613/2020-05-04-zyavylasya-platforma-de-otsinyuyut-reputatsiyu-i-efektyvnist-ukrainskykh-blogeriv/.

Aaker, D. (2015). Four ways digital works to build brands and relationships. Journal of Brand Strategy, 4(1), 37-48.

American Marketing Association. (n.d.). Retrieved from http://www.ama.org/.

Balabanis, G., & Chatzopoulou, E. (2019). Under the influence of a blogger: The role of information – seeking goals and issue involvement. Psychology & Marketing, 36(4), 342-353. doi: 10.1002/mar.21182.

Baltezarevic, R., & Baltezarevic, I. (2020). Viral marketing communication on social networks: Ethical dilemmas. In V. Baltezarevic, D. Gajic & A. Markovic (Eds.), Law and new technologies (pp. 89-108). London: Lap Lambert Academic Publishing.

Barrett-Maitland, N., & Lynch, J. (2020). Social media, ethics and the privacy paradox. In C. Kalloniatis & C.M. Travieso-Gonzalez (Eds.), Security and privacy from a legal, ethical, and technical perspective. London: IntechOpen Limited. doi: 10.5772/intechopen.90906.

Bevan-Dye, A., & Motaung, L.G. (2023). Ascertaining the antecedents of Generation Y consumers’ perceived utility of celebrity influencers’ fashion content on Instagram and consequent fashion brand predispositions and purchase intentions. Innovative Marketing, 19(4), 81-94. doi: 10.21511/im.19(4).2023.07.

Boerman, S.C., van Noort, G., Helberger, N., & Hoofnagle, C.J. (2018). Sponsored blog content: What do the regulations say? And what do bloggers say? JIPITEC – Journal of Intellectual Property, Information Technology and Electronic Commerce, 9(2), 146-159.

Calain, P. (2013). Ethics and images of suffering bodies in humanitarian medicine. Social Science & Medicine, 98, 278- 285. doi: 10.1016/j.socscimed.2012.06.027.

Cho, S. (2020). Business ethics in marketing communication. International Journal of Enterpreneurship, 24(1).

Christy, R. (2009). Ethics in marketing communications. In C. Fill (Ed.), Marketing communications: Interactivity, communities and content (pp. 99-127). Harlow: Prentice Hall.

Eisend, M., van Reijmersdal, E.A., Boerman, S.C., & Tarrahi, F. (2020). A meta-analysis of the effects of disclosing sponsored content. Journal of Advertising, 49(3), 344-366. doi: 10.1080/00913367.2020.1765909.

Fumagalli, E., & Shrum, L.J. (2024). Shockvertising: The effect of disgust exposure on viewers` nonconscious behavioral responses. Current Research in Ecological and Social Psychology, 6, article number 100172. doi: 10.1016/j. cresp.2023.100172.

Hawkins, K. (2000). Managing communications in a crisis. Journal of Change Management, 1(1), 59-65. doi: 10.1080/714042451.

Kaushal, D. (2020). Data collection and privacy concerns: Effect on consumers’ online behaviour and marketers’ dilemma. International Journal of Management (IJM), 11(4), 845-852. doi: 10.34218/IJM.11.4.2020.081.

Kolomytseva, O., Vasylchenko, L., & Pepchuk, S. (2022). Marketing communications of the enterprise: Strategic vectors of development in the era of the digital economy. Cherkasy: E.I. Hordienko Publisher.

Kotler, P. (2019). The market for transformation. Journal of Marketing Management, 35(5-6), 407-409. doi: 10.1080/0267257X.2019.1585713.

Kuvaieva, T., Pilova, K., & Maherramova, I. (2021). Marketing ethics and social responsibility as the basis of forming the customer-oriented strategy. Economy and Society, 29. doi: 10.32782/2524-0072/2021-29-13.

Lasukova, A. (2012). The relationship between societal marketing and corporate social responsibility. Bulletin of the Ternopil National Economic University, 3, 81-91.

MSF International President responds to photo ethics concerns. (2022). Retrieved from https://www.msf.org/msfinternational-president-responds-photo-ethics-concerns.

Muradia, R. (2023). 4 types of telemarketing that you must understand to grow your business. Retrieved from https:// telecrm.in/blog/types-of-telemarketing/.

Nesterenko, V., & Olefirenko, O. (2023). The impact of AI development on the development of marketing communications. Marketing and Management of Innovations, 1, 169-181. doi: 10.21272/mmi.2023.1-15.

Nesterenko, V., Miskiewicz, R., & Abazov, R. (2023). Marketing communications in the era of digital transformation. Virtual Economics, 6(1), 57-70. doi: 10.34021/ve.2023.06.01(4).

Nicholas, J., Onie, S., & Larsen, M.E. (2020). Ethics and privacy in social media research for mental health. Current Psychiatry Reports, 22, article number 84. doi: 10.1007/s11920-020-01205-9.

Punj, D. (2019). Brand promotion activities conducted by companies to lure the youth and gain their brand loyalty. International Journal of Management (IJM), 10(1), 213-221. doi: 10.17605/OSF.IO/MFJ4E.

Regulation of the European Parliament and of the Council No. 2016/679 “On the Protection of Natural Persons with Regard to the Processing of Personal Data and on the Free Movement of Such Data, and Repealing Directive 95/46/ EC (General Data Protection Regulation)”. (2016, April). Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.

Sagar, M., Khandelwal, R., Mittal, A., & Singh, D. (2011). Ethical Positioning Index (EPI): An innovative tool for differential brand positioning. Corporate Communications: An International Journal, 16(2), 124-138. doi: 10.1108/13563281111141651.

Schroeder, J.E., & Borgerson, J.L. (2005). An ethics of representation for international marketing communication. International Marketing Review, 22(5), 578-600. doi: 10.1108/02651330510624408.

Shirley, S. (2021). Telemarketing challenges today and how to fix them. Retrieved from https://www.infocleanse.com/telemarketing-challenges/.

Suprawan, L., & Pojanavatee, S. (2022). What causes social media users to engage and mimic virtual influencers? The role of self-congruity. Innovative Marketing, 18(4), 148-160. doi: 10.21511/im.18(4).2022.13.

Tsypa Brewery page in the X Social Network. (n.d.). Retrieved from https://x.com/TsypaBrewery.

Twiy Kyivstar page in the X Social Network. (n.d.). Retrieved from https://x.com/TwiyKyivstar.

Vasylchenko, L. (2019). Influence of enterprise marketing communication environment on consumer behavior formation. Entrepreneurship and Innovation, 9, 66-69. doi: 10.37320/2415-3583/9.10.

Velasquez, V., Andre, C., Shanks, T., & Meyer, M.J. (2010). What is ethics? Retrieved from https://www.scu.edu/ethics/ethics-resources/ethical-decision-making/what-is-ethics/.

Zavalii, T., Pashchenko, O., & Vyhovskyi, V. (2022). Principles of digital etiquette in marketing communications. Marketing and Digital Technologies, 6(2), 21-37. doi: 10.15276/mdt.6.2.2022.2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-22

Номер

Розділ

Статті