СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ
Ключові слова:
маркетинг регіональної інфраструктури, маркетингові стратегії, відбудова регіонів, соціальні проєкти, громадянське суспільствоАнотація
У контексті тривалої війни в Україні та викликів, пов’язаних із відновленням інфраструктури, постає нагальна потреба у використанні соціального маркетингу як інструменту для розвитку регіонів. Соціальний маркетинг сприяє активному залученню громадськості, громадських організацій, бізнесу та державних установ у процеси відбудови та забезпечення стійкості регіонів. Це дозволяє не лише ефективніше координувати відновлення інфраструктури, але й підтримувати розвиток людського капіталу та соціальних зв’язків у післявоєнний період, що є критично важливим для економічного та соціального відродження країни. Метою статті було дослідження соціального маркетингу як важливого інструменту для розвитку інфраструктури регіонів України в умовах воєнного стану, а також визначення його ключових ролей та можливостей у процесі відбудови та відновлення. Для досягнення поставленої мети було використано такі методи дослідження: аналіз і синтез для вивчення наукових праць, метод наукового огляду для узагальнення існуючих підходів, порівняльний метод для оцінки національних та міжнародних практик, а також метод узагальнення для формулювання висновків щодо ролі соціального маркетингу в умовах відновлення інфраструктури. У роботі досліджено основні орієнтири реалізації соціального маркетингу у процесі відновлення інфраструктури регіонів України в умовах воєнного стану. Проаналізовано інструменти реалізації зазначених орієнтирів, а також відзначено додаткові можливості впровадження соціальних проєктів. Вивчено ефекти від застосування інструментів соціального маркетингу на прикладі громадських кампаній, інформаційних платформ, соціальних медіа та краудфандингових ініціатив. Систематизовано та узагальнено інформацію щодо напрямів відновлення інфраструктури, в яких бере участь громадянське суспільство на засадах соціального маркетингу, зокрема розмінування, відбудова критичної інфраструктури та житлових об’єктів. Визначено основні проєкти та програми, що сприяють реалізації цих напрямів
Посилання
Bob, Y.J. (2023). Innofense: Defense Ministry breaks new ground with start-up push. Retrieved from https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech-and-start-ups/article-730891.
Boichak, O., & McKernan, B. (2024). Narratives of volunteering and social change in wartime Ukraine. Cultural Sociology, 18(1), 48-71. doi: 10.1177/17499755221127877.
Casey, C. (2015). Public values in governance networks: Management approaches and social policy tools in local community and economic development. The American Review of Public Administration, 45(1), 106-127. doi: 10.1177/0275074014531072.
Cherep, A., & Leshchenko, A. (2022). The essential characteristics of the recovery after armed conflicts in the countries of the world. Problems of the Economy, 4(54), 25-34. doi: 10.32983/2222-0712-2022-4-25-34.
Chygryn, O., Bilan, Yu., & Kwilinski, A. (2020). Stakeholders of green competitiveness: Innovative approaches for creating communicative system. Marketing and Management of Innovations, 11(3), 358-370. doi: 10.21272/mmi.2020.3-26.
Deineha, O., & Deineha, I. (2020). Marketing as a tool for developing the potential of service activities of territorial communities. ΛΌГОΣ. Online, 12. doi: 10.36074/2663-4139.12.03.
DESPRO Public Organisation. (n.d.). Retrieved from http://despro.org.ua/.
USAID. (n.d.). Energy security project. Retrieved from https://energysecurityua.org/ua/dopomoha-ukraini/.
Gorodnichenko, Yu., Sologoub, I., & Weder di Mauro, B. (Eds.). (2022). Rebuilding Ukraine: Principles and policies. Paris: Centre for Economic Policy Research.
Katamba, D., Nkiko, C.M., Kazooba, C.T., Kemeza, I., & Mpisi, S.B. (2014). Community involvement and development: An inter-marriage of ISO 26000 and millennium development goals. International Journal of Social Economics, 41(9), 837-861. doi: 10.1108/IJSE-05-2013-0110.
Klievink, B., Bharosa, N., & Tan, Y.-H. (2016). The collaborative realization of public values and business goals: Governance and infrastructure of public-private information platforms. Government Information Quarterly, 33(1), 67- 79. doi: 10.1016/j.giq.2015.12.002.
Kolesnichenko, О. (n.d.). International experience of restoration and reconstruction of states and regions after military conflicts and environmental disasters: Conclusions for Ukraine. Retrieved from https://analytics.intsecurity.org/ukraine-reconstruction/.
Kolesnyk, O. (2024). Volunteer organisations working in Ukraine. Retrieved from https://finance.ua/ua/saving/volonterskie-organizacii-v-ukraine.
Kyiv International Institute of Sociology. (2022). Local self-government and territorial organization of power in the context of a large-scale Russian invasion. Retrieved from https://kiis.com.ua/materials/pr/20221219_m/Sociology_lsg_2022.pdf.
Kyrychenko, D. (2024). Experience of state and regional reconstruction following military conflicts after World War II. Constructive Geography and Rational Use of Natural Resources, 4, 75-80. doi: 10.17721/2786-4561.2024.4.special-11/19.
Musick, M.A., & Wilson, J. (2007). Volunteers: A social profile. Bloomington: Indiana University Press.
Nestor, O. (2024). Lessons from the Marshall plan: Gaining public support, prerequisites for success, and key emphases for Ukraine. Economics and Law, 2(69), 71-79. doi: 10.15407/econlaw.2023.02.071.
Nikolina, I., Makhnachova, N., & Kuzinska, V. (2024). Ukraine’s policy on brain drain in the wartime and post-war periods. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 4, 149-156. doi: 10.33271/nvngu/2024-4/149.
Official website of the East Europe Foundation. (n.d.). “Watch your step!” Program. Retrieved from https://eef.org.ua/program/programa-dyvys-pid-nogy/.
Official website of the Free Land Foundation. (n.d.). Retrieved from https://www.freelandfund.org/.
Official website of the Ecoaction. (n.d.). Retrieved from https://en.ecoaction.org.ua/.
Official website of the Plato. (n.d.). Retrieved from https://plato.lviv.ua/.
Official website of the Charitable Foundation and Community of Volunteers “Brave to Rebuild”. (n.d.). Retrieved from https://bravetorebuild.in.ua/en.
Official website of the Volunteer Platform “Volunteering in Ukraine”. (n.d.). Retrieved from https://platforma.volunteer.country/.
Official website of the NGO “Building Ukraine Together”. (n.d.). Retrieved from https://www.bur.org.ua/en/.
Official website of the Urban Coalition for Ukraine “Ro3kvit”. (n.d.). Retrieved from https://ro3kvit.com/.
Prasol, V., Velichko, V., Cirella, G.T., Konoplina, O., Mizik, I., & Novoskoltseva, L. (2024). Adaptive marketing strategies for post-conflict reconstruction, regional development, and sustainable growth in Ukraine. In G.T. Cirella (Ed.), Handbook on post-war reconstruction and development economics of Ukraine (pp. 295-311). Cham: Springer. doi: 10.1007/978-3-031-48735-4_17.
Rakuta, A. (2023). Big toloka: How enthusiasts restore destroyed homes. Retrieved from https://www.ukrinform.ua/rubric-vidbudova/3695451-velika-toloka-ak-entuziasti-vidnovluut-zrujnovani-oseli.html.
Nebrat, V. (2023). Reconstruction for development: Foreign experience and Ukrainian perspectives. Kyiv: National Academy of Sciences of Ukraine.
Regional development strategy: New challenges, plans and digital technologies. (2023). Retrieved from https://decentralization.ua/news/17047.
Reznik, O. (Ed.). (2019). Sociological dimensions of civil society in Ukraine. Kyiv: Institute of Sociology of National Academy of Sciences of Ukraine.
Sadiqi, J. (2018). Evaluating the development of Smart communities: A public value perspective. Marketing and Management of Innovations, 9(2), 155-167. doi: 10.21272/mmi.2018.2-13.
Study of initiatives in the field of post-war reconstruction. (2023). Retrieved from https://ednannia.ua/images/Master_version_UKR_Rebuilding.pdf.
Tanklevska, N., Karnaushenko, A., & Petrenko, V. (2022). Israeli experience of post-war reconstruction of the economy. Scientific Bulletin of the Flight Academy. Series: Economics, Management and Law, 6, 20-28. doi: 10.33251/2707-8620- 2022-6-20-28.
Tereshchenko, T., & Moshchanets, A. (2022). Practical aspects of formation of marketing orientation in the activities of local government bodies. Derzhavne Upravlinnya: Udoskonalennya ta Rozvytok, 2. doi: 10.32702/2307-2156- 2022.2.31.
The IMOD & SOSA innofense accelerator for dual-use technologies. (n.d.). Retrieved from https://www.sosa.co/hls/innofense.
Ukraine will receive USD 109 million in grant funding as part of World Bank projects to restore and support the energy sector. (2024). Retrieved from https://mof.gov.ua/uk/news/ukraine_will_receive_usd_109_million_in_grant_financing_under_world_bank_projects_to_restore_and_support_the_energy_sector-4649.
Ustik, T. (2024). Marketing of regions as a component of sustainable development strategy: Challenges, prospects, and tools. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology, 9(2), 28-32. doi: 10.36887/2415-8453-2024-2-4.
Yeh, H. (2017). The effects of successful ICT-based smart city services: From citizens’ perspectives. Government Information Quarterly, 34(3), 556-565. doi: 10.1016/j.giq.2017.05.001.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).