ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МІЖ ПОВЕДІНКОЮ КОРИСТУВАЧІВ ТА ЕФЕКТИВНІСТЮ СИСТЕМ БІЗНЕС-АНАЛІТИКИ

Автор(и)

  • Тетяна Анатоліївна Пальонна Черкаський державний технологічний університет,
  • Юрій Миколайович Пальонний Черкаський державний технологічний університет,

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.46.2017.112134

Ключові слова:

бізнес-аналітика, підприємство, ефективність, вплив користувача, інформаційні системи

Анотація

Опрацьовано організаційний та функціональний аспекти системи бізнес-аналітики. Запропоновано використовувати суб’єктивно-орієнтований методичний підхід до прогнозування ефективності впровадження систем BI.

 

Посилання

FrontRunners for Business Intelligence, April 2017. // Software advice Access: https://www.softwareadvice.com/bi/#top-products.

Thierauf R. J. Effective Business Intelligence Systems // Greenwood Publishing Group. – 1 January 2001. – 370 p.

Cas Proffitt «Top 10 Big Data Companies to Watch in 2017» // Disruptor daily. Access: https://www.disruptordaily.com/top-10- big-data- companies-to-watch- in-2017/

Business Intelligence Software Comparison. Access: http://www.comparebi.com/

Whiting Rick 2017 Big Data 100: Coolest Emerging Big Data Vendors // CRN, 2017. Access: http://www.crn.com/slide-shows/applications-os/300084781/2017-big-data-100-coolest-emerging-big-data-vendors.htm

Kopackova H., Scrobackova M. Decision support systems or business intelligence: what can help in decision making? // DSpace. Access: http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/32436/CL585.pdf;jsessionid=BC9AA583A1BD312AF133A22F06932BEB?sequence=1.

The Marketing Ecosystem // Greenfield Belser, a Finn Partners Company, 2016. Access: http://greenfieldbelser.com/research/the-marketing-ecosystem-

Noland J., Phillips R. Stakeholder engagement, discourse ethics and strategic management // International Journal of management Reviews. – v. 12, issue 1. – 2010. – p. 39-47.

Shipillo A. 6 Steps To Aligning Your Customer Engagement & Sales Efforts // Advocate marketing blog, 2015. Access: https://influitive.com/blog/6-steps-to-aligning-your-customer-engagement-sales-efforts/.

Du Han-chang, Ding Lei, Feng Yong-jin Research on Business Intelligence System with the Big Data for Retail Industry // Journal of Guangdong University of Technology . Dec. 2014, Vol. 31 Issue 4, p. 41-45.

Agenda M., Gibson D., Arnott I. Evaluating the Intangible Benefits of Business Intelligence: Review & Research Decision Support in an Uncertain and Complex World // The IFIP TC8/WG8.3 International Conference, 2004. – pp. 295-305. Access: //citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download? doi=10.1.1.94.8550&rep=rep1&type=pdf

Buijserd R. Business Analytics Services; Gartner Magic Quadrant // Data management experts, 2017. Access: https://data-management-experts.com/software-and-tooling/business-analytics-services-gartner-magic-quadrant/.

Simon J. A Cost-Effectiveness Analysis of Early Literacy Interventions // COLUMBIA UNIVERSITY, 2011. – 255 p.

Chan C.M.L., Pan S.L. (2008) User engagement in e-government systems implementation: A comparative case study of two Singaporean e-government initiatives // Journal of Strategis Information Systems, 2008. – pp. 110-121.

Korotkov E. M. (2015) Change management: a textbook and a workshop for academic bachelor / E. M. Korotkov, M. B. Zhernakova, T. Yu. Krotenko. - M.: Publishing Yurayt, 278 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-08-16

Номер

Розділ

Статті