ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАЦІЙ В МАРКЕТИНГУ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.58.2020.213424Ключові слова:
маркетинг малих підприємств, комунікації, маркетингові комунікації, ресторанний бізнес, політика просування, комунікаційні інструментиАнотація
У статті досліджено особливості комунікацій в маркетингу малих підприємств ресторанного бізнесу. Авторами конкретизовано специфіку маркетингової діяльності малих підприємства, яка впливає на вибір комплексу маркетингових інструментів та комунікаційних технологій. Узагальнено та прокоментовано напрями маркетингової діяльності для малого підприємства за підходом Джона Янча. Відзначено, що створення ефективного маркетингового бюджету вимагає глибокого занурення у воронку продажів, зміну підходів до її розуміння, інтеграції маркетингу з продажами, комунікаційної підготовки споживача до купівлі. Акцентовано увагу на доцільності застосування малими підприємствами ресторанного бізнесу інструментів локального маркетингу, який спрямований на ефективні комунікації з цільовою аудиторією в певному «ідеальному» місці. Встановлено, що власники ресторанних закладів свої конкурентні стратегії та комунікаційні кампанії мають формувати з урахуванням уподобань, потреб і переваг нових поколінь споживачів. Зроблено висновок, що малий бізнес, який частково або повністю веде бізнес онлайн, повинен мати цифрову маркетингову стратегію. Розглянуто нові комунікаційні інструменти, малобюджетні технології маркетингових комунікацій. Визначено перспективні напрями удосконалення маркетингової комунікаційної політики малих підприємств ресторанного ринку.
Посилання
Zemlyak, S. V. (2006), Organizational and economic aspects of marketing technologies management (on the example of small business sphere): monograph [Organizatsionno-ekonomicheskiye aspekty upravleniya marketingovymi tekhnologiyami (na primere sfery malogo biznesa): monografiya], Inform.-vnedrench. tsentr "Marketing", Moscow, 248 p. [in Russian].
Illyashenko, N. S., Gaytin, N. M. (2014), "Development of small business due to the use of innovative tools of communication policy" ["Rozvytok maloho biznesu za rakhunok vykorystannia innovatsiinykh instrumentiv komunikatsiinoi polityky"]. Efektyvna ekonomika, No. 8, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3232
Okol`nishnikova, I. Yu., Kovalenko, A. E., Katochkov, V. M. (2019), "Development of classification of Internet marketing technologies in small business based on the analysis of the information flow of Internet marketing" ["Razrabotka klassifikatsii tekhnologiy internet-marketinga v malom biznese na osnove analiza informatsionnogo potoka internet-marketinga"], Drukerovsky vestnik, No. 1,pp. 273-286 [in Russian].
Ketova, N. P., Tret`yakova, T. S. (2013), Low-budget marketing technologies: use in the development of a complex of modern companies communications: monograph [Malobyudzhetnyye tekhnologii marketinga: ispolzovaniye v razrabotke kompleksa kommunikatsiy sovremennykh kompaniy: monografiya], Sodejstvie-XXI vek, Rostov-na-Donu, 204 p. [in Russian].
Kotler, F., Kartadzhajya, H., Setiavan, A. (2011), Marketing 3.0: From products to consumers and further to the human soul / trans. from Eng. [Marketing 3.0: ot produktov k potrebitelyam i daleye k chelovecheskoy dushe / per. s angl.], Eksmo, Мoscow, 240 p. [in Russian].
"Internet marketing methods for small business" ["Metody internet-marketynhu dlia maloho biznesu"],available at: http://nikareklama.com.ua/metodi-internet-marketingu-dlya-malogo-biznesu/
Pak, Ya. S. (2013), A book about tasty and useful restaurant marketing [Kniga o vkusnom i poleznom restorannom marketing], Inform. gruppa "Restorannyye vedomosti", Moscow, 120 p. [in Russian].
"Advantages of local marketing for small business" ["Perevahy lokalnoho marketynhu dlia maloho biznesu"], available at: https://wall.wayxar.ru/marketing/preimushchestva_lokalnogo_marketinga_dlya_malogo_biznesa
"5 steps to creating a marketing budget for small business" ["5 shagov k sozdaniyu byudzheta marketinga dlya malogo biznesa"], available at: https://web-regata.ru/blog/marketing-budget/
Sidorchuk, R. R. (2012), "Definition of the concept of small business. The concept of small business in the context of marketing" ["Definitsiya ponyatiya maloye predprinimatelstvo. Ponyatiye maloye predprinimatelstvo v kontekste marketinga"], Rossiyskoye predprinimatelstvo, No. 10 (208), pp.35-40 [in Russian].
Starostin, V. S., Okolnishnikova, I. Yu. (2020), "Marketing Internet technologies in small business: modern realities and approaches to research" ["Marketingovyye internet-tekhnologii v malom biznese: sovremennyye realii i podkhody k issledovaniyu"], Vestnik Udmurtskogo universiteta. Seriya: Ekonomika i pravo, vol. 30,No. 4,pp. 512-519, available at: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingovye-internet-tehnologii-v-malom-biznese-sovremennye-realii-i-podhody-k-issledovaniyu
"What is SBS-marketing and how does it help conquer local markets?" ["Chto takoye SBS-marketing i kak on pomogayet zavoyevyvat lokalnyye rynki?"], available at: http://www.i-m-g.net/index.php? option=com_content&task=view&id=59&Itemid=122
Yanch, J. (2015), Marketing without a diploma. Simply and practically, V. Smirnov (Ed.) [Marketing bez diploma. Prosto i praktichno / per. s angl. Yu. Konstantinovoy; nauch. red. V. Smirnov], Mann, Ivanov i Ferber, Мoscow, 304 p. [in Russian].
Levinson, Jay Conrad (1985), Guerilla marketing: Secrets for making big profits from your small business, Houghton Mifflin Harcourt, 226 p.
"2018 small business marketing trends report", available at: https://www.infusionsoft.com/resources/2018-small-business-marketing-trends-report
Saura, J. R., Palos-Sanchez, P., Cerda Suarez L. M. (2017), "Understanding the digital marketing environment with KPIs and web analytics", Future Internet, vol. 9,No. 76,available at: https://www.mdpi.com/1999-5903/9/4/76/htm
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Iryna Budnikevich, Inga Krupenna, Andriy Kostinian
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).