ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАЦІЙ В МАРКЕТИНГУ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Iryna Budnikevich Чернівецький державний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-5466-6532
  • Inga Krupenna Чернівецький державний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-4374-6350
  • Andriy Kostinian Чернівецький державний університет імені Юрія Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.58.2020.213424

Ключові слова:

маркетинг малих підприємств, комунікації, маркетингові комунікації, ресторанний бізнес, політика просування, комунікаційні інструменти

Анотація

У статті досліджено особливості комунікацій в маркетингу малих підприємств ресторанного бізнесу. Авторами конкретизовано специфіку маркетингової діяльності малих підприємства, яка впливає на вибір комплексу маркетингових інструментів та комунікаційних технологій. Узагальнено та прокоментовано напрями маркетингової діяльності для малого підприємства за підходом Джона Янча. Відзначено, що створення ефективного маркетингового бюджету вимагає глибокого занурення у воронку продажів, зміну підходів до її розуміння, інтеграції маркетингу з продажами, комунікаційної підготовки споживача до купівлі. Акцентовано увагу на доцільності застосування малими підприємствами ресторанного бізнесу інструментів локального маркетингу, який спрямований на ефективні комунікації з цільовою аудиторією в певному «ідеальному» місці. Встановлено, що власники ресторанних закладів свої конкурентні стратегії та комунікаційні кампанії мають формувати з урахуванням уподобань, потреб і переваг нових поколінь споживачів. Зроблено висновок, що малий бізнес, який частково або повністю веде бізнес онлайн, повинен мати цифрову маркетингову стратегію. Розглянуто нові комунікаційні інструменти, малобюджетні технології маркетингових комунікацій. Визначено перспективні напрями удосконалення маркетингової комунікаційної політики малих підприємств ресторанного ринку.

Біографії авторів

Iryna Budnikevich, Чернівецький державний університет імені Юрія Федьковича

д.е.н., професор, зав. каф. маркетингу, інновацій та регіонального розвитку

Inga Krupenna, Чернівецький державний університет імені Юрія Федьковича

к.е.н., доцент, доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку

Andriy Kostinian, Чернівецький державний університет імені Юрія Федьковича

бакалавр з маркетингу, кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку

Посилання

Zemlyak, S. V. (2006), Organizational and economic aspects of marketing technologies management (on the example of small business sphere): monograph [Organizatsionno-ekonomicheskiye aspekty upravleniya marketingovymi tekhnologiyami (na primere sfery malogo biznesa): monografiya], Inform.-vnedrench. tsentr "Marketing", Moscow, 248 p. [in Russian].

Illyashenko, N. S., Gaytin, N. M. (2014), "Development of small business due to the use of innovative tools of communication policy" ["Rozvytok maloho biznesu za rakhunok vykorystannia innovatsiinykh instrumentiv komunikatsiinoi polityky"]. Efektyvna ekonomika, No. 8, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3232

Okol`nishnikova, I. Yu., Kovalenko, A. E., Katochkov, V. M. (2019), "Development of classification of Internet marketing technologies in small business based on the analysis of the information flow of Internet marketing" ["Razrabotka klassifikatsii tekhnologiy internet-marketinga v malom biznese na osnove analiza informatsionnogo potoka internet-marketinga"], Drukerovsky vestnik, No. 1,pp. 273-286 [in Russian].

Ketova, N. P., Tret`yakova, T. S. (2013), Low-budget marketing technologies: use in the development of a complex of modern companies communications: monograph [Malobyudzhetnyye tekhnologii marketinga: ispolzovaniye v razrabotke kompleksa kommunikatsiy sovremennykh kompaniy: monografiya], Sodejstvie-XXI vek, Rostov-na-Donu, 204 p. [in Russian].

Kotler, F., Kartadzhajya, H., Setiavan, A. (2011), Marketing 3.0: From products to consumers and further to the human soul / trans. from Eng. [Marketing 3.0: ot produktov k potrebitelyam i daleye k chelovecheskoy dushe / per. s angl.], Eksmo, Мoscow, 240 p. [in Russian].

"Internet marketing methods for small business" ["Metody internet-marketynhu dlia maloho biznesu"],available at: http://nikareklama.com.ua/metodi-internet-marketingu-dlya-malogo-biznesu/

Pak, Ya. S. (2013), A book about tasty and useful restaurant marketing [Kniga o vkusnom i poleznom restorannom marketing], Inform. gruppa "Restorannyye vedomosti", Moscow, 120 p. [in Russian].

"Advantages of local marketing for small business" ["Perevahy lokalnoho marketynhu dlia maloho biznesu"], available at: https://wall.wayxar.ru/marketing/preimushchestva_lokalnogo_marketinga_dlya_malogo_biznesa

"5 steps to creating a marketing budget for small business" ["5 shagov k sozdaniyu byudzheta marketinga dlya malogo biznesa"], available at: https://web-regata.ru/blog/marketing-budget/

Sidorchuk, R. R. (2012), "Definition of the concept of small business. The concept of small business in the context of marketing" ["Definitsiya ponyatiya maloye predprinimatelstvo. Ponyatiye maloye predprinimatelstvo v kontekste marketinga"], Rossiyskoye predprinimatelstvo, No. 10 (208), pp.35-40 [in Russian].

Starostin, V. S., Okolnishnikova, I. Yu. (2020), "Marketing Internet technologies in small business: modern realities and approaches to research" ["Marketingovyye internet-tekhnologii v malom biznese: sovremennyye realii i podkhody k issledovaniyu"], Vestnik Udmurtskogo universiteta. Seriya: Ekonomika i pravo, vol. 30,No. 4,pp. 512-519, available at: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingovye-internet-tehnologii-v-malom-biznese-sovremennye-realii-i-podhody-k-issledovaniyu

"What is SBS-marketing and how does it help conquer local markets?" ["Chto takoye SBS-marketing i kak on pomogayet zavoyevyvat lokalnyye rynki?"], available at: http://www.i-m-g.net/index.php? option=com_content&task=view&id=59&Itemid=122

Yanch, J. (2015), Marketing without a diploma. Simply and practically, V. Smirnov (Ed.) [Marketing bez diploma. Prosto i praktichno / per. s angl. Yu. Konstantinovoy; nauch. red. V. Smirnov], Mann, Ivanov i Ferber, Мoscow, 304 p. [in Russian].

Levinson, Jay Conrad (1985), Guerilla marketing: Secrets for making big profits from your small business, Houghton Mifflin Harcourt, 226 p.

"2018 small business marketing trends report", available at: https://www.infusionsoft.com/resources/2018-small-business-marketing-trends-report

Saura, J. R., Palos-Sanchez, P., Cerda Suarez L. M. (2017), "Understanding the digital marketing environment with KPIs and web analytics", Future Internet, vol. 9,No. 76,available at: https://www.mdpi.com/1999-5903/9/4/76/htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-02

Номер

Розділ

Статті