ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ В АНТИКРИЗОВІ ПРОГРАМИ ГРАВЦІВ ВІТЧИЗНЯНОГО ТУРИСТИЧНОГО РИНКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.63.2021.248433

Ключові слова:

маркетингові інструменти, антикризовий маркетинг, антикризові програми, туристичний маркетинг, туристичний сектор, туристичний ринок, туроператори

Анотація

В статті обґрунтована важливість імплементації маркетингових інструментів в антикризові програми провідних гравців туроператорського сегменту вітчизняного туристичного ринку. Відзначено, що антикризовий маркетинг спрямований на допомогу гравцям туристичного ринку ідентифікувати перспективність ринку, розробити стратегічні напрямки та обрати тактичні інструменти виходу з кризової ситуації з найменшими втратами. Розглянуті наслідки для туристичного сектора спричинені нинішньою кризою: економічні наслідки, наслідки для засобів до існування і цілей в області сталого розвитку, наслідки для довкілля і зміни клімату, культурні наслідки. Зауважено, що нинішня криза формує безпрецедентні можливості трансформації взаємин туризму з природою, кліматом і економікою. Відмічені інноваційні стратап-проєкти, які пропонується рішення для туристичної галузі для нівелювання наслідків пандемії, адаптації до обмежень та нових вимог. Проаналізована  діяльність найкрупніших туроператорів України в умовах сучасної кризи та їх взаємодії з туристичними агенціями та туристами: Анекс Тур, Join UP!, TUI Україна. Зроблено висновок, що незважаючи на складну ситуацію з пандемією, карантинні обмеження та локдауни, повторні хвилі COVID-19, обмеження для в’їзду та перебування за багатьма популярними туристичними напрямками,  більшість туроператорів не згорнули маркетингову активність, а адаптувалися під реалії пандемії. Відзначено, що гравці туристичного ринку України повинні враховувати ряд чинників, які визначатимуть споживчу поведінку та підбирати адекватні маркетингові антикризові інструменти.

Біографії авторів

Інга Крупенна, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

к.е.н, доцент, доцент кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку

Діна Фортуна , Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

магістр кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку

Посилання

Власник ANEX Tour Group Нешет Кочкар про вплив коронавірусу на туристичний сектор Туреччини URL: https://www.utg.net.ua/news/vlasnik_anex_tour_group_neshet_kochkar_pro_vpliv_covid-19_na_turizm_turechchini

Join UP! за 3 сезони вклала у внутрішній туризм 60 мільйонів, але скоротила інвестиції до 1 мільйона URL: https://www.epravda.com.ua/news/2020/02/11/656912/

Join UP! оновив умови перебронювання та ануляції турів на період карантину URL: https://joinup.ua/uk/news/join-up-onoviv-umovi-perebronyuvannya-ta-anulyatsiyi-turiv-na-period-karantinu/

Єврокомісія підтримала намір Німеччини надати 1,25 мільярда євро туроператору TUI. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/3166376-evrokomisia-pidtrimala-namir-nimeccini-nadati-125-milarda-evro-turoperatoru-tui.html

Как пандемия способствовала цифровой трансформации туроператора TUI. URL: https://www.itweek.ru/digitalization/article/detail.php?ID=218150&utm_source=theme-articles-right&utm_medium=link

Концептуальная записка: COVID-19 и перестройка сектора туризма. Август 2020 г. URL: https://www.un.org/sites/un2.un.org/files/policy_brief_covid-19_and_transforming_tourism_russian.pdf

Крупенна І.А. Огляд пропозиції маркетингових цифрових інструментів від стартап-проектів в індустрії туризму та подорожей. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Цифрова трансформація бізнесу: виклики і можливості для партнерства» в рамках проекту #DigEco програми #ErasmusUA. 9-10 вересня 2021 року. Маріуполь: ТДАТУ. 2021. – 135 с. – С.81-85

Офіційний сайт Всесвітньої туристичної організації. URL: https://www.unwto.org/

Офіційний сайт туристичного оператора Anex Tour URL: anextour.com.ua

Офіційний сайт туристичного оператора Join UP! URL: https://joinup.ua

Офіційний сайт Туроператора TUI Україна URL: https://www.tui.ua/about/

ТОП 20 туроператорів (ТО) виїзного туризм.у URL: http://www.turprofi.com.ua/rejtingi/2639-top-20-turoperatorov-vyezdnogo-turizma

Як ми внутрішній туризм розвивати хотіли і чому з цього нічого не вийшло URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2020/02/11/656907/

Healing solutions for tourism challenge URL: https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge

Tourism Policy Responses to the coronavirus (COVID-19) URL: https://www.oecd.org/coronavirus/policy-responses/tourism-policy-responses-to-the-coronavirus-covid-19-6466aa20

United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), «Museums around the world in the face of COVID -19», 2020, URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373530

UNWTO, World Tourism Barometer, vol. 18, No. 3, June 2020, Madrid, URL: https://doi.org/10.18111/wtobarometereng

UWTO, «COVID-19: Measures to Support Travel and Tourism», available at https://www.unwto.org/covid-19-measures-to-support-travel-tourism

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-21

Номер

Розділ

Статті