ОГЛЯД МЕРЕЖЕВОГО РИТЕЙЛУ В УКРАЇНІ ТА ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ ЙОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

Ключові слова:

ритейл, мережевий ритейл, ринок ритейлу, омніканальність, цифрова трансформація

Анотація

Анотація. У статті досліджено зміни в структурі торговельних мереж за кількістю торгових точок, а також за регіональним розподілом цих магазинів. За даними опитування, за 20 місяців війни кількість діючих магазинів у країні зросла на 31%. Зазначається, що ринок роздрібної торгівлі України залишається одним із найбільших і найпотужніших у Європі, і прогнозується подальше зростання обсягів роздрібного товарообігу. Також підкреслюється зростання популярності онлайн-магазинів і багатоканальних стратегій серед роздрібних продавців. Проаналізовано основні тренди розвитку роздрібної торгівлі в Україні, зокрема цифрову трансформацію, соціальну відповідальність та персоналізацію.

Дослідники вивчають вплив економічних і соціальних факторів на поведінку споживачів у невизначеному та мінливому ринковому середовищі. Зазначається, що населення в пошуках заощаджень звертає увагу на товари з низькими цінами та пропозиції зі знижками, зокрема на товари першої необхідності. Відзначено зростання популярності «хард дискаунтерів» та електронної комерції як засобу забезпечення економічної вигоди для покупців. Також проаналізовано тенденції розвитку маркетплейсів та омніканального підходу до продажу товарів. Наслідком цих змін є потреба рітейлерів шукати нові можливості для збільшення продажів і розширення асортименту, а також потреба в оптимізації ланцюжків поставок і покращенні обслуговування клієнтів.

Відзначено широке впровадження в офлайн-сегменті технологій, таких як самообслуговування та оплата за допомогою QR-кодів, які допомагають скоротити витрати та підвищити ефективність бізнесу. Також досліджено вплив доповненої та віртуальної реальності на роздрібну торгівлю, підкреслюючи переваги персоналізованого обслуговування та можливості візуалізації продукту. Автори також звертають увагу на важливість кібербезпеки та персоналізації в роботі з клієнтами, які залишаються ключовими в умовах зміни споживчих уподобань і конкуренції.

Біографії авторів

Сергій Пепчук, Черкаський державний технологічний університет

кандидат економічних наук, доцент

Тетяна Пальонна, Черкаський державний технологічний університет

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Bogoroditska, G.E., Hrytsenko, A.V., & Filonenko, A.V. (2021). Retail development trends: Domestic and foreign experience. State and regions, 1(118), 12-16.

GT Partners Ukraine. Retrieved from http://gtpartners.com.ua/

Kashperska, A. I. (2021). Retail market of Ukraine: State and development trends. Business Inform, 4, 120-127. doi: 10.32983/2222-4459-2021-4-120-127

Mykolaichuk, I.P., & Silkina, Yu.V. (2019). Modern trends in the development of chain retail in Ukraine. Herald of Lviv University of Trade and Economics, 57, 39-46.

Official web resource of the State Statistics Service of Ukraine. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua

State of the e-commerce market in Ukraine: Mykyta Artemchuk on trends, challenges and points for development. Retrieved from https://web-promo.ua/ua/blog/stan-rinku-e-commerce-v-ukrayini-mikita-artemchuk-pro-tendenciyi-vikliki-ta-tochki-dlya-rozvitku/

Top-10 product retailers by the number of points and pace of openings. Retrieved from https://ua-retail.com/2023/10/top-10-produktovix-ritejleriv-za-kilkistyu-tochok-ta-tempami-vidkrittiv/

Ukrainian e-commerce in 2023: Results for the first half of the year and forecasts for the promotional season from Promodo. Retrieved from https://rau.ua/novyni/novini-partneriv/e-commerce-2023-promodo/

Vlasova, N.O., & Kolyuchkova, O.V. (2012). Retail trade networks: Regional factors of development: a monograph. Kharkiv State University of Food and Trade. Kharkiv: AdvATM.

What awaits Ukrainian e-commerce in 2024: We analyze the key trends. Retrieved from https://rau.ua/novyni/ukr-e-commerce-2024-trendi/

Curska, B. (2022) Changes in the format of retail enterprises under the influence of factors of the macro-marketing environment. Bulletin of Khmelnytskyi National University Economic Sciences, No. 6, Volume 2, 150-159.

Galkiv L.I., Demchyshyn, M.Ya. & Hryschuk D.V. (2016) Innovative imperative of retail development as a deactivator of risks and threats to socio-economic security. Visn. National Lviv Polytechnic University, No. 847, 61-68.

Sak, T. & Hrytsyuk, N. (2020) The retail market in Ukraine: trends and prospects for development in the crisis. Economic journal of Lesya Ukrainka East European National University: journal, Lutsk: Vezha-Druk, No. 2 (22), 33-42.

Ilchenko, N. & Kavun, O. (2016) Thesaurus of modern trade of Ukraine. Bulletin of KNTEU, Issue 1, 54-70.

Mroszczyk, John W. (2008) Wholesale and Retail Trade Sector. Journal of Safety Research, Volume 39, Issue 2, 199-201.

Szczukocka, A. (2020). Development of the service sector in Poland compared to other European Union countries: an extended analysis. Economic Annals-XXI, 185(9-10), 15-26. doi: https://doi.org/10.21003/ea.V185-02.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

Статті