ОЦІНКА ОПЕРАТОРІВ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ НА МІЖНАРОДНОМУ ТА ВНУТРІШНЬОМУ РИНКАХ
Ключові слова:
мережа готелів, національна мережа готелів, бренд готелю, сегмент ринку готельних послугАнотація
Анотація. Метою статті є аналіз діяльності світових та національних готельних мереж за останні роки. Питання готельних мереж висвітлювалися в працях науковців: М. Босовської, Г. Папіряна, М. Мендельсона, В. Шемракова та ін. Фахівці туристичної індустрії висвітлюють це питання десятиліттями, і ця тема залишається актуальною.
Визначено, що країною з найпоширенішими мережами готелів є США. Якщо проаналізувати розподіл готельних мереж у світі, то найбільше їх представлено в Північній та Південній Америці, а в Європі цей показник значно нижчий. Він становить 22%. У статті вказано кількість готелів різних мереж, таких як Hilton Worldwide, Accor, Wyndham Hotel Group та ін., станом на 2022 рік. Частка готельних мереж у готельній індустрії Європи значно нижча, ніж у США. Зокрема, найбільше готельних мереж представлено у Франції – 3816 готелів (17,2% усіх готелів), Великій Британії – 3520 (8,5%), Іспанії – 2453 (9,7%), Німеччині – 2078 (4,2%). У виданні подано таблицю, яка відображає кількість готелів у європейських країнах станом на 2022 рік. Таблиця містить важливий показник – частку мережевих готелів, який дозволяє зрозуміти кількість мережевих готелів у конкретній країні щодо інших країн. Це визначає країни з найбільш розвиненою кількістю готельних мереж і країни, де їх розвиток ще недостатній.
У статті наведено рейтинг 10 найбільших міжнародних готельних мереж за кількістю готелів за період 2015-2022 рр., де лідируючі позиції посідають Shanghai Jin Jiang, Wyndham Hotel Group і Huazhu Group Ltd. Для кожної готельної мережі у статті вказано темпи зростання за останні вісім років, що важливо для загального розуміння розвитку та розширення мережі. Проаналізовано діяльність національних готельних мереж, а також структуру міжнародних готельних мереж в Україні. Методичним інструментарієм дослідження були статистичний аналіз, аналітичні та синтетичні методи. Об’єктом дослідження є аналіз найпоширеніших готельних мереж світу.
Посилання
Bortnyk, L.V. (2020). Organizational and economic principles of ensuring the competitiveness of hotel business enterprises (PhD in Economics: 08.00.04). Odesa National Economic University, Odesa.
Bosovska, M.V. (2019). Integration processes in tourism: a monograph. Kyiv: Kyiv National University of Trade and Economics.
Denysenko, M.P., & Breus, S.V. (2020). The current state of development of the tourism sector in the context of hotel business management. Scientific Notes of the University "KROK", 3(59), 105-110.
Go, F.M., & Pine, R. (2020). Globalization Strategy in the Hotel Industry. London and New York: Routledge.
Gorina, G.O. (2020). Directions for improving the efficiency of international hotel organizations and associations. Scientific Bulletin of Poltava University of Economics and Trade. Series: Economic Sciences, 1, 148-153. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/jpdf/Nvpusk_2020_1_29.pdf
Gorovaia, N., Pajiс, M., & Windsperger, J. (2023). Performance of knowledge transfer mechanisms: The case of franchising networks. Industrial Marketing Management, 115, 539-549.
Kozlova, T. (2021). "Faces" of chain hotels. News of the tourist industry, 22, p. 23.
Macrotrends. (n.d.). Retrieved from https://www.macrotrends.net
Pandyak, I., Kushniruk, H., & Petlin, I. (2023). Development strategies of international hotel chains. Economic scope (pp. 118-122).
Papadopoulos, A. (2023). Largest hotel chains in the world. CEOWORLD magazine.
Perepelytsia, A.S. (2020). Regulation of the hotel business in the context of informatization of the global economic space. Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University, 6, 187-190.
Semenov, V.F., & Bileha, O.V. (2019). Competitive advantages of cluster-type network structures: a monograph. Odesa: Atlanta VoI SOIU.
State Statistics Service of Ukraine (n.d.). Retrieved from http://ukrstat.gov.ua/
Statista. (n.d.). Retrieved from https://www.statista.com
Tourism WTTC Global Economic Impact Trends 2021. (2021). Retrieved from http://ambassade-ethiopie.fr/onewebmedia/Tourism-WTTC-Global-Economic-ImpactTrends-2021pdf
Travel, Tourism & Hospitality. Statistics and Market Data on Travel, Tourism & Hospitality. (2020). Retrieved from https://www.statista.com/markets/420/traveltourismhospitality/
World Tourism Organization. (n.d.). Retrieved from http://unwto.org.org
Zaitseva, V.M. (Ed.). (2019). Strategic management of hotel enterprises in the context of globalization: a monograph. Zaporizhzhia: ZNTU.
Zavidna, L.D. (2017). Hotel business: development strategies: a monograph. Kyiv: Kyiv National University of Trade and Economics.
Fedorchenko, V.K. (2023). Ukrainian encyclopedia of tourism. Kyiv: Yurinkom Inter.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).