ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПОЗИЦІОНУВАННЯ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

Ключові слова:

стратегія позиціонування, аграрний бізнес, стратегічне планування, цифрові технології, інновації в агросфері, новітня стратегія

Анотація

Анотація. Статтю присвячено вивченню особливостей формування стратегії позиціонування аграрних підприємств. Досліджено трактування понять «стратегія», «стратегія позиціонування» та цикл стратегічного формування конкурентних переваг агропромислового підприємства. Виокремлено основні принципи, які можуть бути враховані в процесі формування стратегії позиціонування аграрних підприємств. Дослідження підкреслює значення вивчення та впровадження ефективних стратегій позиціонування для забезпечення стабільності та конкурентоспроможності підприємства на ринку. У контексті сучасних викликів і тенденцій розвитку агропромислового сектору автори розглядають ключові аспекти, які визначають ефективність позиціонування підприємств у конкурентному середовищі. Аналізуються чинники, такі як технологічний рівень виробництва, відповідність стандартам якості, логістична інфраструктура, а також вплив економічних та політичних умов на формування стратегії позиціонування аграрних підприємств. Автори висвітлюють необхідність глибокого аналізу внутрішніх та зовнішніх факторів, що впливають на діяльність сільськогосподарських підприємств, і розглядають важливість ефективної комунікації для досягнення унікальної цінності перед споживачами. У дослідженні розглядаються законодавчі ініціативи, що спрямовані на спрощення зміни цільового призначення земельних ділянок з метою залучення інвестицій для відбудови України. Автори розглядають, як військові події впливають на стратегічне управління в аграрному секторі та зміну підходів до бізнесу. Робота має на меті розкриття актуальних викликів та можливостей для аграрних підприємств під час воєнного конфлікту і надає практичні рекомендації для ефективного управління в умовах нестабільності. Зазначається, що впровадження цифрових технологій та інновацій відіграє ключову роль у формуванні успішної стратегії позиціонування, забезпечуючи ефективне використання ресурсів та підвищення конкурентоспроможності на ринку. В роботі також розглядаються перспективи та виклики, які стоять перед аграрними підприємствами в контексті формування стратегії позиціонування в сучасних умовах. Дослідження вказує на те, що використання цифрових технологій стає стратегічним напрямом для розвитку українського агропромислового комплексу в умовах сучасного технологічного прогресу.

Біографії авторів

Олександр Сергієнко, Черкаський державний технологічний університет

старший викладач

Олександр Канюка, Черкаський державний технологічний університет

здобувач ступеня PhD

Посилання

Aaker, D.A., & Loughlin, D.Mc. (2010). Strategic Market Management: Global Perspectives. New York: John Wiley and Sons, Ltd.

Dovgal, O.V., Kravchenko, M.V., Demchuk, N.I., Odnoshevnaya, O.A., Novikov, O.Y., Andrusiv, U.Y. ... Popadynets, I.R. (2017). Methods of competitiveness assessment of agricultural enterprises in Eastern Europe. Regional Science Inquiry, IX(2), 231-242 (Scopus).

Dovgan, L.E., Karakai, Yu.V., & Artemenko, L.P. (2011). Strategic management: a manual (2nd ed.). Kyiv: Center of Educational Literature.

Gromov, O. (2022). Agriculture during the war: Change of priorities. Uryadovy Courier: a newspaper of the Cabinet of Ministers of Ukraine. Retrieved from https://ukurier.gov.ua/uk/articles/silske-gospodarstvo-pid-chas-vijni-zmina-prioritet/

Kadyrus, I.H. (2020). Formation of the strategy for the development of an agrarian enterprise. Efficient economy. doi: 10.32702/2307-2105-2020.7.64

Katsemir, Ya.V. (2021), Positioning of the enterprise on the foreign market. Economy and society, 34. doi: 10.32782/2524-0072/2021-34-31

Kostetskyi, Ya.I. (2017). Strategy of formation and development of the agricultural sector of Ukraine: Theory and practice: a monograph. Ternopil: TNEU.

Kozak, L.V. (2011). The place and role of positioning strategies in the system of strategic priorities of an enterprise. Formation of the market economy: a coll. of sci. works. Spec. issue: in 2 parts. Organizational and legal forms of agro-industrial formations: State, perspective and impact on the development of rural areas (Part 2), 107-115.

Kudenko, N.V. (2006). Strategic marketing: a manual. (2nd ed.). Kyiv: KNEU.

Logosha, R.V., & Polova, O.L. (2018). Features of the formation of marketing strategies of agricultural enterprises. International scientific journal "Internauka", 11(2), 22-26.

President of Ukraine Volodymyr Zelenskyi. (2024). Official online representation. Retrieved from http://surl.li/rhapb

Shcherbak, I. (2020). Review of methods of positioning strategies of leading universities in the international information space. Mountain School of the Ukrainian Carpathians, 22, 46-49.

Starostina, A.O., Goncharova, N.P., Krykavskyi, E.V. et al. (2009). Marketing: a manual. Kyiv: Znannia.

The total losses amounted to $40 billion, which the agrarian sector of Ukraine received as a result of the war. Retrieved from https://www.epravda.com.ua/columns/2022/12/19/695167/

Vakulenko, Yu.V., Oliynyk, A.S., & Chernega, V.M. (2019). The role of marketing strategy in the development of agricultural enterprises. Agrosvit, 21. doi: 10.32702/23066792.2019.21.86

Zozulov, O. (2006). Strategies of market positioning of goods on the consumer market. Ukraine economy, 10, 43-48.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-21

Номер

Розділ

Статті