ПРОАКТИВНІ ІННОВАЦІЙНІ МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ ТА ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.76(3).2025.342956Ключові слова:
автоматизація, аналіз даних, бізнес-процеси, інновації, маркетингові стратегії, оптимізація, персоналізація, штучний інтелектАнотація
В сучасних умовах цифрова трансформація бізнесу відбувається під впливом глобалізаційних процесів, динамічних змін ринкового середовища, зростаючих потреб активних поколінь (Y, Z та Альфа), що вимагає від компаній впровадження інноваційних технологій. Штучний інтелект виступає в якості ефективного інструменту забезпечення високого рівня конкурентоспроможності для компаній на національному та міжнародному рівнях. У статті розглянуто ключові напрями використання штучного інтелекту в бізнес-процесах, в першу чергу досліджено феномен машинного навчання як системи алгоритмів обробки великих даних. Проаналізовано приклади успішного застосування штучного інтелекту провідними компаніями: Walmart, Bank of America, Amazon, FANUC, Toyota та DHL, які застосовують високопродуктивні алгоритми обробки даних у сфері прогнозування попиту, оптимізації ланцюгів постачання, автоматизації взаємодії з клієнтами, контролю якості продукції, управління запасами, персоналізації маркетингу та оптимізації внутрішніх процесів. Доведено, що завдяки інтеграції технологій штучного інтелекту в бізнес-процеси можливе досягнення істотного зниження витрат, підвищення ефективності операційної діяльності, якості обслуговування клієнтів та адаптивності компаній до швидкоплинних флуктуацій зовнішньої кон’юнктури. Підкреслено, що застосування алгоритмів штучного інтелекту створює нові можливості для цифрового розвитку бізнесу, дозволяє забезпечити конкурентні переваги у довгостроковій перспективі, сприяє формуванню оптимальних управлінських рішень на основі вибору найкращого варіанту дій для досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів та обмежень.
Посилання
Akter, S., Michael, K., Uddin, M.R. et al. (2022). Transforming business using digital innovations: the application of AI, blockchain, cloud and data analytics. Ann Oper Res 308, 7–39. DOI: https://doi.org/10.1007/s10479-020-03620-w
AI Adoption by BofA’s Global Workforce Improves Productivity, Client Service. Apr 08, 2025. URL: https://www.prnewswire.com/news-releases/ai-adoption-by-bofas-global-workforce-improves-productivity-client-service-302423333.html
Ashare M. How Bank of America scaled AI. April 10, 2025. URL: https://www.ciodive.com/news/bank-of-america-generative-ai-roi-strategy/744930/
Baeuml Travers E. AWS Simulation and Digital Twin to increase warehouse productivity. May, 2024. URL: https://aws.amazon.com/ru/blogs/supply-chain/aws-simulation-and-digital-twin-to-increase-warehouse-productivity/
Bernd, W. W. (2024). Digital business and electronic commerce: Strategy, business models and technology. Springer Nature. 1031. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-50289-7
FANUC. URL: https://www.fanuc.co.jp/eindex.html
Gomes G. How Walmart Uses A.I. to Make Shopping Better for its Millions of Customers/ CTO Magazine. February 17, 2025. URL: https://ctomagazine.com/walmart-uses-ai-to-make-shopping-better-for-millions/
Grewal, D., Satornino, C. B., Davenport, T., & Guha, A. (2024). How generative AI Is shaping the future of marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 1-21. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-024-01064-3
Kalisetty, S., & Singireddy, J. (2023). Agentic AI in Retail: A Paradigm Shift in Autonomous Customer Interaction and Supply Chain Automation. American Advanced Journal for Emerging Disciplinaries (AAJED) ISSN: 3067-4190, 1(1). URL: https://aajed.com/index.php/aajed/article/view/3
How Amazon is using AI to deliver customer orders with less packaging. April 16, 2024. URL: https://www.aboutamazon.com/news/sustainability/amazon-sustainability-ai-reduce-packaging
How Amazon Robotics Changed the Landscape of Fulfillment. November 22, 2024. URL: https://www.exotec.com/insights/how-amazon-robotics-has-changed-the-landscape-of-fulfillment/
How to use myDHLi: Your one-stop portal to excellence in digital transport logistics. June 28, 2024. URL: https://www.youtube.com/watch?v=7s4bV7h7KrE&t=71s
Inside the Amazon Warehouse Where Humans and Machines Become One. June 5, 2019. URL: https://www.wired.com/story/amazon-warehouse-robots/
Kedi, W. E., Ejimuda, C., Idemudia, C., & Ijomah, T. I. (2024). AI software for personalized marketing automation in SMEs: Enhancing customer experience and sales. World Journal of Advanced Research and Reviews, 23(1), 1981-1990. DOI: https://doi.org/10.30574/wjarr.2024.23.1.2159
Lee, G. H., Lee, K. J., Jeong, B., & Kim, T. (2024). Developing personalized marketing service using generative AI. IEEE Access, 12, 22394-22402. DOI: https://doi.org/ 10.1109/ACCESS.2024.3361946
Lee, J., Suh, T., Roy, D., & Baucus, M. (2019). Emerging technology and business model innovation: the case of artificial intelligence. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 5(3), 44. DOI: https://doi.org/10.3390/joitmc5030044
Maniatis P. The Role of Artificial Intelligence in Supply Chain Management: A Quantitative Exploration of its Impact on Efficiency and Performance. International Journal of Clinical Case Reports and Reviews 22(04):01-13. January 2025. URL: https://www.researchgate.net/publication/388549126_The_Role_of_Artificial_Intelligence_in_Supply_Chain_Management_A_Quantitative_Exploration_of_its_Impact_on_Efficiency_and_Performance
myDHLi: A New Generative AI Assistant to Boost Your Logistics Efficiency DHL updates myDHLi to help your business become more resilient and sustainable. June, 2024. URL: https://www.dhl.com/us-en/home/global-forwarding/latest-news-and-webinars/mydhli-generative-ai-logistics.html
Ochuba, N. A., Amoo, O. O., Okafor, E. S., Akinrinola, O., & Usman, F. O. (2024). Strategies for leveraging big data and analytics for business development: a comprehensive review across sectors. Computer Science & IT Research Journal, 5(3), 562-575. DOI: https://doi.org/10.51594/csitrj.v5i3.861
Potwora, M., Vdovichena, O., Semchuk, D., Lipych, L., & Saienko, V. (2024). The use of artificial intelligence in marketing strategies: Automation, personalization and forecasting. Journal of Management World, 2, 41-49. DOI: https://doi.org/10.53935/jomw.v2024i2.275
The ROBOTREPORT. URL: https://www.therobotreport.com/
Rubab, S. A. (2023). Impact of AI on business growth. The Business and Management Review, 14(2), 229-236. DOI: https://doi.org/10.24052/bmr/v14nu02/art-24
Silverstein S. Walmart uses AI to predict demand. Sept. 17, 2020. URL: https://www.supplychaindive.com/news/walmart-grocery-AI-demand-operations/585424/
Taylor A. How AI-Powered Inventory Management Helps Amazon and Walmart Reduce Stockouts. March 11, 2025. URL: https://www.cleverence.com/articles/business-blogs/how-ai-powered-inventory-management-helps-amazon-and-walmart-reduce-stockouts/
Toyota Production System. April 12, 2024. URL: https://global.toyota/en/company/vision-and-philosophy/production-system/
Walmart’s Element: A machine learning platform like no other. March 14, 2024. URL: https://tech.walmart.com/content/walmart-global-tech/en_us/blog/post/walmarts-element-a-machine-learning-platform-like-no-other.html
Yakushev, O. (2023). Development of a road map for the activation of the development of IT-sphere enterprises in the regions of Ukraine. Economiсs and organization of management. 1 (49), 131-142. DОI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.1.13
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).