Інституційні аспекти трансформації спільної транспортної політики ЄС
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.44.2017.110675Ключові слова:
транс’європейська транспортна мережа, модель стійкої мобільності, транспортна інфраструктура, спільна транспортна політика, транспортний коридор, базова мережа, ключова мережаАнотація
Стаття присвячена дослідженню інституційних вимірів трансформації спільної транспортної політики ЄС як одного з перших напрямків комунітарної політики Союзу. Ця політика пов’язана з доволі динамічним сектором регіональної економіки, на який припадає 4,5 % зайнятих в ЄС, близько 5 % валового внутрішнього продукту. Зазначається, що за останні десятиліття зміни в європейській транспортній політиці сприяли становленню широкого внутрішнього ринку ЄС шляхом відкриття національних ринків, які раніше характеризувалися державною монополією, передусім, в авіації і залізничному транспорті. У статті аналізуються також соціальні й економічні обмеження формування спільної транспортної політики, які суттєво актуалізували модель стійкої мобільності. Розкрито зміст і завдання спільної транспортної політики. Досліджується механізм формування і трансформації транспортної політики ЄС крізь призму інституційних
змін, починаючи з підписання Римського договору 1957 р. Особлива увага приділяється сучасному етапу спільної транспортної політики ЄС. На основі аналізу останніх змін, передусім керівних принципів розвитку Транс’європейської транспортної мережі, аргументовано пріоритетність сполучення напрямку схід-захід в рамках оновленої транспортної політики. Сформульовано пріоритетні кроки європейської спільноти в контексті максимізації переваг, пов’язаних з реалізацією спільної транспортної політики ЄС, обґрунтовано перспективні напрями співпраці України в межах транспортної панелі Східного Партнерства.
Посилання
A budget for Europe (2014-2020) [Electronic resource] / European commission. – Mode of access: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=URISERV%3Abu0001.
Completing the Internal Market. White Paper from the Commission to the European Council, (COM(85)310) [Electronic resource]. – Mode of access: http://europa.eu/documents/comm/white_papers/pdf/com1985_0310_f_en.pdf.
Connetctivity Agenda: Co-financing of Investment Projects in the Western Balkans in 2016 [Electronic resource] / European commission. – Mode of access: https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/sites/near/files/pdf/western_balkans/20160704_paris_package.pdf.
Decision of the European Parliament and of the Council on Community guidelines for the development of the trans-European transport network, № 1692/96/EC, 23 July 1996 [Electronic resource]. – Mode of access: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=LEGISSUM:l24094.
EU transport Scoreboard [Electronic resource] / European commission. – Mode of access: https://ec.europa.eu/transport/facts-fundings/scoreboard_en.
Infrastructure - TEN-T - Connecting Europe [Electronic resource] / European commission. – Mode of access: https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure_en.
Pape M. The trans-European transport network – state of play [Electronic resource] / M. Pape // European Parliamentary Research Service, 2016. – Mode of access: http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2016/589849/EPRS_BRI(2016)589849_EN.pdf.
Regulation of the European Parliament and of the Council on Union guidelines for the development of the trans-European transport network and repealing Decision No 661/2010/EU Text with EEA relevance, (EU) №1315/2013 [Electronic resource]. – Mode of access: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX%3A32013R1315.
Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system Brussels. White Paper. COM(2011) 144 final, 28.3.2011: [Electronic resource]. – Mode of access: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0144:FIN:en:PDF.
The Future Development of the Common Transport Policy: A Global Approach to the Construction of a Community Framework for Sustainable Mobility. White Paper, COM(92)494 final [Electronic resource]. – Mode of access: http://aei.pitt.edu/1116/1/future_transport_policy_wp_COM_92_494.pdf.
The implementation of the 2011 White Paper on Transport "Roadmap to a Single European Transport Area – towards a competitive and resource-efficient transport system" five years after its publication: achievements and challenges. Commission staff working document, SWD(2016)226 final, 1.7.2016 [Electronic resource]. – Mode of access: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/strategies/doc/2011_white_paper/swd%282016%29226.pdf.
The Treaty establishing the European Community (consolidated version): [Electronic resource]. – Mode of access: http://eur-lex.europa.eu/en/treaties/dat/12002E/htm/C_2002325EN.003301.html.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Марія Миколаївна Відякіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).