Форми фінансової взаємодії держави і бізнесу в інфраструктурних проектах
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.44.2017.110681Ключові слова:
інфраструктура, державно-приватне партнерство (ДПП), транспортна інфраструктура, дорожня інфраструктура, Державний дорожній фонд, інфраструктурні облігаціїАнотація
В статті розглянуто основні моделі державно-приватного партнерства для розвитку транспортної інфраструктури, досліджено зарубіжний досвід ДПП та виділено окремі особливості здійснення проектів ДПП відповідно до кожної розглянутої країни. Проаналізовано джерела фінансування ДПП-проектів в дорожній сфері. Відповідно до зазначених джерел проектів державно-приватного партнерства, визначено схеми фінансування. Розглянуто особливості схеми фінансування комплексних довгострокових контрактів ДПП із залученням позабюджетних джерел фінансування для реалізації інвестиційної частини проекту. Досліджено досвід України у реалізації проектів ДПП у дорожній сфері. Наведено схему фінансування автомобільних доріг загального користування в Україні за умови створення Державного дорожнього фонду. Запропоновано нову модель фінансового забезпечення проектів транспортної інфраструктури на основі ДПП на регіональному рівні – фінансування шляхом випуску інфраструктурних облігацій.
Посилання
Звіт про науково-дослідну роботу «Розвиток інфраструктурних секторів як чинник реалізації пріоритетних
напрямів економічної політики України 2014-2016 роки» відділу виробничої інфраструктури. Інститут еко-
номіки та прогнозування НАН України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ief.org.ua/wpcontent/uploads/2017/01/%%D0%B2.pdf
Ильченко С. В. Современные концепции функционирования автодорожной инфраструктуры в контексте
развития транспортного комплекса Украины / С. В. Ильченко // Наука й економіка. – 2012. – № 2 (26). –
С. 207–213.
Бондар Н. М. Розвиток транспортної інфраструктури України на засадах державо-приватного партнерства:
монографія / Н. М. Бондар. – К. : НТУ, 2014. – 336 с.
Сотниченко Л. Л. Інвестиційна забезпеченість транспортної інфраструктури регіонів України /
Л. Л. Сотниченко // Інвестиції: практика та досвід. – 2015. – № 10.
Оновлена транспортна стратегія України. Напрямки політики. Міністерство інфраструктури України [Елек-
тронний ресурс]. – Режим доступу : mtu.gov.ua/files/strategy_ukr.pdf
SWOT-аналіз реалізації проектів ДПП в інфраструктурі в Україні. Основні фактори. Міністерство
інфраструктури України. Київ, 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://mtu.gov.ua/files/SWOT%20%D0%D1%96.pdf
Hromadske. Ремонт дороги Одеса-Рені [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
https://hromadske.ua/posts/remont-dorohy-odesa-reni-peretvoryvsia-na-politychnyi-proekt]
Закон України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо удосконалення механі-
зму фінансування дорожньої галузі» від 17.11.2016 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1762-19
Про державно-приватне партнерство: закон України від 1.07.2010 №2404-VI // Офіційний вісник України вiд
08.2010 – 2010. – № 58. – с. 17, ст. 1988, код акту 52182/2010.
Концесійні об’єкти: стан реалізації та перспективи [Електронний ресурс] // Дорожня галузь України : жур-
нал. – Режим доступу : http://www.dorogy.com.ua/ukrarchive/item/2016/year2010n1.html?field=field2
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Олена Віталіївна Коломицева, Катерина Василівна Іоненко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).