РОЛЬ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ РЕГІОНУ

Автор(и)

  • Олена Віталіївна Коломицева Черкаський державний технологічний університет,

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.2.43.2016.120025

Ключові слова:

нфраструктура, державно-приватне партнерство (ДПП), транспортна інфраструктура, автодорожня інфраструктура, угоди концесії

Анотація

У статті розглянуто роль партнерських відносин у забезпеченні розвитку інфраструктури регіону. Вивчено наявний досвід та перспективи підвищення ефективності державно-приватного партнерства у сфері розвитку транспортної інфраструктури. Проаналізовано форми ДПП у сфері транспортної інфраструктури. Визначено ряд стратегічних завдань розвитку безпосередньо автодорожньої інфраструктури. Розглянуто переваги окремих моделей державно-приватного партнерства у реалізації проектів автодорожньої інфраструктури регіону. Зокрема, досліджено проекти на основі «життєвого циклу», які, як правило, побудовані за моделлю DBFO («проектування – будівництво – фінансування – експлуатація»), проекти за моделлю DBB («проектування – конкурс – будівництво»). Визначено, що в сучасних умовах актуальною і перспективною моделлю для створення держав- них об’єктів безкоштовної транспортної інфраструктури є модель DBFO («проектування – будівництво – фінансування – експлуатація») із залученням приватного фінансування, що нині є найбільш широко застосовуваним різновидом концесії. Здійснено порівняльний аналіз реалізації проектів за традиційною схемою та у форматі ДПП.

Окремо визначено особливості застосування державно-приватного партнерства в сфері транспортних послуг та у сфері будівництва доріг. Відзначено, що наведена модель ДПП у сфері будівництва доріг дозволяє як удосконалювати законодавство і стандарти державно-приватного партнерства у транспортній сфері, так і активно залучати громадські організації до обслуговування проектів та вдосконалення механізмів управління транспортною інфраструктурою.

Посилання

Позиція України в рейтингу країн світу за індексом глобальної конкурентоспроможності 2016 – 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://edclub.com.ua/analityka/pozyciya-ukrayiny-v-reytyngu-krayin-svitu- za-indeksom-globalnoyi-konkurentospromozhnosti-1

Global Competitiveness Report 2016 – 2017 [Electronic resource]. – Mode of access : https://www.weforum. org/reports/the-global-competitiveness-report-2016-2017-1

Бондар Н. М. Розвиток транспортної інфраструктури України на засадах державо-приватного партнерства : монографія / Н. М. Бондар. – К. : НТУ, 2014. – 336 с.

Про державно-приватне партнерство : закон України від 1.07.2010 № 2404-VI // Офіційний вісник України вiд 09.08.2010 – 2010 р., № 58, с. 17, ст. 1988, код актf 52182/2010.

Концесійні об’єкти : стан реалізації та перспективи [Електронний ресурс] // Дорожня галузь України : журн. – Режим доступу : http://www.dorogy.com.ua/ukrarchive/item/2016/year2010n1.html?field=field2

Пильтяй О. В. Типові моделі розподілу ризиків державно-приватних партнерств [Електронний ресурс] / О. В. Пильтяй // Український центр сприяння розвитку публічно-приватного партнерства. – Режим доступу : http://ukrppp.com/uk

Yescombe E. R. Public-private partnerships: principles of policy and finance / E. R. Yescombe [UK First edition]. – London : Yescombe Consulting Ltd, 2007. – ХVІІІ+350 p.

Public sector decision making for public-private partnerships : a synthesis of highway practice, NCHRP Synthesis 39 [Electronic resource] // Transportation Research Board, 2009. – Mode of access : http:// onlinepubs.trb.org

Сотниченко Л. Л. Інвестиційна забезпеченість транспортної інфраструктури регіонів України / Л. Л. Сотни- ченко // Інвестиції : практика та досвід. – 2015. – № 10.

Практическое руководство по вопросам эффективного управления в сфере государственно-частного партнерства. Европейская экономическая комиссия Организации Объединенных Наций / Организация Объединенных Наций, Нью-Йорк и Женева, 2008 – 128 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті