РОЛЬ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ РЕГІОНУ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.2.43.2016.120025Ключові слова:
нфраструктура, державно-приватне партнерство (ДПП), транспортна інфраструктура, автодорожня інфраструктура, угоди концесіїАнотація
У статті розглянуто роль партнерських відносин у забезпеченні розвитку інфраструктури регіону. Вивчено наявний досвід та перспективи підвищення ефективності державно-приватного партнерства у сфері розвитку транспортної інфраструктури. Проаналізовано форми ДПП у сфері транспортної інфраструктури. Визначено ряд стратегічних завдань розвитку безпосередньо автодорожньої інфраструктури. Розглянуто переваги окремих моделей державно-приватного партнерства у реалізації проектів автодорожньої інфраструктури регіону. Зокрема, досліджено проекти на основі «життєвого циклу», які, як правило, побудовані за моделлю DBFO («проектування – будівництво – фінансування – експлуатація»), проекти за моделлю DBB («проектування – конкурс – будівництво»). Визначено, що в сучасних умовах актуальною і перспективною моделлю для створення держав- них об’єктів безкоштовної транспортної інфраструктури є модель DBFO («проектування – будівництво – фінансування – експлуатація») із залученням приватного фінансування, що нині є найбільш широко застосовуваним різновидом концесії. Здійснено порівняльний аналіз реалізації проектів за традиційною схемою та у форматі ДПП.
Окремо визначено особливості застосування державно-приватного партнерства в сфері транспортних послуг та у сфері будівництва доріг. Відзначено, що наведена модель ДПП у сфері будівництва доріг дозволяє як удосконалювати законодавство і стандарти державно-приватного партнерства у транспортній сфері, так і активно залучати громадські організації до обслуговування проектів та вдосконалення механізмів управління транспортною інфраструктурою.Посилання
Позиція України в рейтингу країн світу за індексом глобальної конкурентоспроможності 2016 – 2017 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://edclub.com.ua/analityka/pozyciya-ukrayiny-v-reytyngu-krayin-svitu- za-indeksom-globalnoyi-konkurentospromozhnosti-1
Global Competitiveness Report 2016 – 2017 [Electronic resource]. – Mode of access : https://www.weforum. org/reports/the-global-competitiveness-report-2016-2017-1
Бондар Н. М. Розвиток транспортної інфраструктури України на засадах державо-приватного партнерства : монографія / Н. М. Бондар. – К. : НТУ, 2014. – 336 с.
Про державно-приватне партнерство : закон України від 1.07.2010 № 2404-VI // Офіційний вісник України вiд 09.08.2010 – 2010 р., № 58, с. 17, ст. 1988, код актf 52182/2010.
Концесійні об’єкти : стан реалізації та перспективи [Електронний ресурс] // Дорожня галузь України : журн. – Режим доступу : http://www.dorogy.com.ua/ukrarchive/item/2016/year2010n1.html?field=field2
Пильтяй О. В. Типові моделі розподілу ризиків державно-приватних партнерств [Електронний ресурс] / О. В. Пильтяй // Український центр сприяння розвитку публічно-приватного партнерства. – Режим доступу : http://ukrppp.com/uk
Yescombe E. R. Public-private partnerships: principles of policy and finance / E. R. Yescombe [UK First edition]. – London : Yescombe Consulting Ltd, 2007. – ХVІІІ+350 p.
Public sector decision making for public-private partnerships : a synthesis of highway practice, NCHRP Synthesis 39 [Electronic resource] // Transportation Research Board, 2009. – Mode of access : http:// onlinepubs.trb.org
Сотниченко Л. Л. Інвестиційна забезпеченість транспортної інфраструктури регіонів України / Л. Л. Сотни- ченко // Інвестиції : практика та досвід. – 2015. – № 10.
Практическое руководство по вопросам эффективного управления в сфере государственно-частного партнерства. Европейская экономическая комиссия Организации Объединенных Наций / Организация Объединенных Наций, Нью-Йорк и Женева, 2008 – 128 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Олена Віталіївна Коломицева
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).