МОТИВАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В СУЧАСНОМУ РИНКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Олена Віталіївна Коломицева Черкаський державний технологічний університет,
  • Анжеліка Олегівна Боковня Черкаський державний технологічний університет,

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.43.2016.120079

Ключові слова:

мотивація економічної діяльності, мотиваційна конструкція, HR-брендинг, імідж підприємства, внутрішня мотиваційна система

Анотація

В умовах жорсткої конкуренції та глобальних ринкових процесів сучасні підприємства все час- тіше стикаються з проблемою утримання міцних позицій на ринку товарів і послуг, своєчасної адап- тації до змін зовнішнього середовища та вибору більш ефективних напрямів покращення економічної діяльності. Прискорення науково-технічного прогресу, що приводить до підвищення вимог щодо рів- ня життя населення, зростання нових потреб, а також проблем соціального і суспільного характе- ру, вимагає від підприємств негайного реагування на виклики запитів ринку як на рівні взаємодії із зовнішнім середовищем, так і у площині їх внутрішньокорпоративної структури. При цьому слід за- безпечити високий рівень внутрішньої мотивації, дотримуватися балансу інтересів споживачів і зовнішніх контрагентів та утримувати стійкі позиції, які забезпечать досягнення належного рівня конкурентоспроможності та прибутковості самого підприємства. Мотивація економічної діяльності підприємств у сучасному ринковому середовищі ґрунтуєть- ся на формуванні і підтримці їх позитивного іміджу, конкурентних перевагах та позиціонуванні уні- кального образу підприємства як у свідомості споживачів, так і у свідомості персоналу. В цих умо- вах людський капітал постає одним із головних факторів успішної економічної діяльності підпри- ємств та носієм їх корпоративних цінностей. Сьогодні все більшої актуальності набуває мотивація економічної діяльності підприємств шляхом розробки механізму внутрішньої мотиваційної системи, в основі якої – використання інструментів і технологій HR-брендингу, що дозволяє усувати внутрі- шньокорпоративні протиріччя, пов’язані з різносторонністю інтересів, зміцнити позиції підпри- ємств у ринковому середовищі та підвищувати рівень їх конкурентоспроможності.

Посилання

Shherbakov, I. V. (2013), "Comparative analysis of motivation of business and labour activities" ["Sravnitelnyj analiz motivaciyi predprinimatelskoj i trudovoj deyatelnosti"], Vestnik Volgogradskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya 3: Ekonomika. Ekologiya, vol. 2 (23), pp 129–135, available at: http://cyberleninka.ru/article/n/sravnitelnyy-analiz-motivatsii-predprinimatelskoy-i-trudovoy-deyatelnosti

Turylo, A. M., Vcherashnya, I. S. (2017), "The main features of defining the category "enterprise economic activities" ["Osnovni oznaky vyznachennya kategoriyi "ekonomichna aktyvnist pidpryyemstva"], Socium. Nauka. Kultura: materialy XIII Mizhnar. nauk. Internet-konf., January 25-27, available at: http://intkonf.org/den-profesorturilo-am-vcherashnya-is-osnovni-oznaki-viznachennya-kategoriyi-ekonomichna-aktivnist-pidpriemstva/

State statistic committee of Ukraine "On approval of methodological provisions on the determination of the main kind of enterprise economic activities" [Derzhavnyj komitet statystyky Ukrayiny "Pro zatverdzhennya

Metodologichnyh polozhen shhodo vyznachennya osnovnogo vydu ekonomichnoyi diyalnosti pidpryyemstva"], the Decree No. 607 from 14.12.2006, available at: http://uazakon.com/documents/date_8k/pg_grnjoj.htm

Economic dictionary [Ekonomicheskij slovar], available at: http://abc.informbureau.com/html/yeiiiiexaneass_aassoaeuiinou.html

Ryan, Richard M., Deci, Edward L. (2000), Intrinsic and extrinsic motivations: classic definitions and new directions, Contemporary Educational Psychology, No. 25, pp. 54–67, available at: https://mmrg.pbworks.com/f/Ryan,+Deci+00.pdf

Parsons, T. (1964), Essays in sociological theory, N. Y. (London ): Free Press, Macmillan, pp. 50–68, available at:

https://books.google.com.ua/books?id=78ZeUXptaXEC&pg=PA50&lpg=PA50&dq=Parsons+Motivation+of+econ

omic+activities&source=bl&ots=aFPzrw8gC7&sig=NLHuheVLI6I7zbwOxnVr3uDFjU&hl=ru&sa=X&ved=0ahUKEwi

Astafyev, I. V. (2011), "Motivation in economic activities: principles and ways of use" ["Motivaciya v ekonomicheskoj deyatelnosti: princypy i sposoby primeneniya"], Obshhestvo. Sreda. Razvitiye (Terra Humana),

vol. 3, pp. 14–18, available at: http://cyberleninka.ru/article/n/motivatsiya-v-ekonomicheskoy-deyatelnostiprintsipy-i-sposoby-primeneniya

Amber, T., Barrow, S. The employer brand, Journal of brand management, vol. 4, No. 3, pp. 185–206.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті