МОТИВАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В СУЧАСНОМУ РИНКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.43.2016.120079Ключові слова:
мотивація економічної діяльності, мотиваційна конструкція, HR-брендинг, імідж підприємства, внутрішня мотиваційна системаАнотація
В умовах жорсткої конкуренції та глобальних ринкових процесів сучасні підприємства все час- тіше стикаються з проблемою утримання міцних позицій на ринку товарів і послуг, своєчасної адап- тації до змін зовнішнього середовища та вибору більш ефективних напрямів покращення економічної діяльності. Прискорення науково-технічного прогресу, що приводить до підвищення вимог щодо рів- ня життя населення, зростання нових потреб, а також проблем соціального і суспільного характе- ру, вимагає від підприємств негайного реагування на виклики запитів ринку як на рівні взаємодії із зовнішнім середовищем, так і у площині їх внутрішньокорпоративної структури. При цьому слід за- безпечити високий рівень внутрішньої мотивації, дотримуватися балансу інтересів споживачів і зовнішніх контрагентів та утримувати стійкі позиції, які забезпечать досягнення належного рівня конкурентоспроможності та прибутковості самого підприємства. Мотивація економічної діяльності підприємств у сучасному ринковому середовищі ґрунтуєть- ся на формуванні і підтримці їх позитивного іміджу, конкурентних перевагах та позиціонуванні уні- кального образу підприємства як у свідомості споживачів, так і у свідомості персоналу. В цих умо- вах людський капітал постає одним із головних факторів успішної економічної діяльності підпри- ємств та носієм їх корпоративних цінностей. Сьогодні все більшої актуальності набуває мотивація економічної діяльності підприємств шляхом розробки механізму внутрішньої мотиваційної системи, в основі якої – використання інструментів і технологій HR-брендингу, що дозволяє усувати внутрі- шньокорпоративні протиріччя, пов’язані з різносторонністю інтересів, зміцнити позиції підпри- ємств у ринковому середовищі та підвищувати рівень їх конкурентоспроможності.Посилання
Shherbakov, I. V. (2013), "Comparative analysis of motivation of business and labour activities" ["Sravnitelnyj analiz motivaciyi predprinimatelskoj i trudovoj deyatelnosti"], Vestnik Volgogradskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya 3: Ekonomika. Ekologiya, vol. 2 (23), pp 129–135, available at: http://cyberleninka.ru/article/n/sravnitelnyy-analiz-motivatsii-predprinimatelskoy-i-trudovoy-deyatelnosti
Turylo, A. M., Vcherashnya, I. S. (2017), "The main features of defining the category "enterprise economic activities" ["Osnovni oznaky vyznachennya kategoriyi "ekonomichna aktyvnist pidpryyemstva"], Socium. Nauka. Kultura: materialy XIII Mizhnar. nauk. Internet-konf., January 25-27, available at: http://intkonf.org/den-profesorturilo-am-vcherashnya-is-osnovni-oznaki-viznachennya-kategoriyi-ekonomichna-aktivnist-pidpriemstva/
State statistic committee of Ukraine "On approval of methodological provisions on the determination of the main kind of enterprise economic activities" [Derzhavnyj komitet statystyky Ukrayiny "Pro zatverdzhennya
Metodologichnyh polozhen shhodo vyznachennya osnovnogo vydu ekonomichnoyi diyalnosti pidpryyemstva"], the Decree No. 607 from 14.12.2006, available at: http://uazakon.com/documents/date_8k/pg_grnjoj.htm
Economic dictionary [Ekonomicheskij slovar], available at: http://abc.informbureau.com/html/yeiiiiexaneass_aassoaeuiinou.html
Ryan, Richard M., Deci, Edward L. (2000), Intrinsic and extrinsic motivations: classic definitions and new directions, Contemporary Educational Psychology, No. 25, pp. 54–67, available at: https://mmrg.pbworks.com/f/Ryan,+Deci+00.pdf
Parsons, T. (1964), Essays in sociological theory, N. Y. (London ): Free Press, Macmillan, pp. 50–68, available at:
https://books.google.com.ua/books?id=78ZeUXptaXEC&pg=PA50&lpg=PA50&dq=Parsons+Motivation+of+econ
omic+activities&source=bl&ots=aFPzrw8gC7&sig=NLHuheVLI6I7zbwOxnVr3uDFjU&hl=ru&sa=X&ved=0ahUKEwi
Astafyev, I. V. (2011), "Motivation in economic activities: principles and ways of use" ["Motivaciya v ekonomicheskoj deyatelnosti: princypy i sposoby primeneniya"], Obshhestvo. Sreda. Razvitiye (Terra Humana),
vol. 3, pp. 14–18, available at: http://cyberleninka.ru/article/n/motivatsiya-v-ekonomicheskoy-deyatelnostiprintsipy-i-sposoby-primeneniya
Amber, T., Barrow, S. The employer brand, Journal of brand management, vol. 4, No. 3, pp. 185–206.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Олена Віталіївна Коломицева, Анжеліка Олегівна Боковня
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).