ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ПІДХОДІВ У СФЕРІ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.54.2019.178499Ключові слова:
ресторанний бізнес, маркетингові інструменти, структура ресторанного ринку, кейтеринг, евент-дигустації, дизайн ресторану, ІТ-інструменти, інтерактивні карти, перехресний маркетингАнотація
У статті розглядаються загальні тенденції розвитку ресторанного ринку України, Зазначається, що доцільним є використання маркетингових підходів при загостренні конкуренції серед підприємств, що працюють у сфері ресторанного бізнесу; необхідно здійснювати цілеспрямований вплив на ринок з метою просування своїх закладів. Зауважено на необхідність врахування маркетингової складової, що стає гарантією того, наскільки ефективно буде функціонувати ресторанний заклад.
На основі аналізу вказано, що на даний час кількість ресторанних закладів перевищила докризові показники, однак спостерігається скорочення темпів зростання сегменту. Найбільш привабливі умови для розвитку відмічаються у регіонах, при цьому стримуючими чинниками виступають поганий розвиток інфраструктури, недостатня купівельна спроможність та перепони місцевої влади.
Встановлено, що в цілому на українському ресторанному почалося переформатування, серед основних причин якого: вигідність інвестування у ресторанний бізнес, зниження цін на послуги проектування, дизайну та технічного оснащення ресторанного бізнесу, зміна купівельної поведінки населення у бік харчування поза домом.
Доведено, що зміна структури ресторанного ринку України зумовила активний запит на використання як традиційних, так і новітніх маркетингових прийомів, орієнтованих на залучення споживачів в ресторан та виділено найбільш перспективні з позицій розвитку ресторанного бізнесу.
Зроблено висновок, що поступове оволодіння маркетинговим інструментарієм все більше стимулює власників ресторанів розглядати свій бізнес як клієнтоорієтновану систему, що працює в умовах конкуренції і динамічних ринкових змін і передбачає підбір маркетингових інструментів на основі реальних результатів досліджень потреб цільової аудиторії ресторанного закладу.
Посилання
Berezin, I. S. (2013) Market research, M.: RDL, 416 p.
State Statistics Service of Ukraine. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua
Dyakov, S. A., Shatalova, E. N. (2016) Marketing in the restaurant business. Mezhdunarodnyi nauchnyi zhurnal «Symvol nauky», no. 6, pp. 316–318.
Internet-based magazine Restaurateur magazine. Available at: http://www.restorator.ua/
Marketing the restaurant. Available at: http://restoranbiznes.blogspot.ru/2012/08/blog-post.html
Reboot: how to fast food Ukrainian market. Available at: https://business.ua/biznes/item/2837-fastfud-perezavantazhennya/
Priority development of restaurant help in Ukraine in the context of social security. Available at: http://tourlib.net/statti_ukr/skavronska2.htm.
The rink of the huge Ukrainian grubbing. Available at: http: //pro-consulting.ua/ua/products/826-Analiz-ukrainskogo-rynka-zavedenii-bystrogo-pitaniia-2018-god.html.
The largest network of fast food restaurants in the world. Available at: http://topstens.ru/top-10-samye-krupnye-seti-restoranov-bystrogo-pitaniya-v-mire.
Fast food in Europe. Available at: http://www.restcon.ru/index.php?section=article&article_id=333.
European fast-food chains to check out. Available at: https://europe.stripes.com/food-drink/7
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Генадіївна Черданцева, Андрій Ярославович Клипач
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).