DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.54.2019.178499

ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ПІДХОДІВ У СФЕРІ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ

Ірина Генадіївна Черданцева, Андрій Ярославович Клипач

Анотація


У статті розглядаються загальні тенденції розвитку ресторанного ринку України,  Зазначається, що доцільним є використання маркетингових підходів при загостренні конкуренції серед підприємств, що працюють у сфері ресторанного бізнесу; необхідно здійснювати цілеспрямований вплив на ринок з метою просування своїх закладів. Зауважено на необхідність врахування маркетингової складової, що стає гарантією того, наскільки ефективно буде функціонувати ресторанний заклад.

На основі аналізу вказано, що на даний час кількість ресторанних закладів перевищила докризові показники, однак спостерігається скорочення темпів зростання сегменту. Найбільш привабливі умови для розвитку відмічаються у регіонах, при цьому стримуючими чинниками виступають поганий розвиток інфраструктури, недостатня купівельна спроможність та перепони місцевої влади.

Встановлено, що в цілому на українському ресторанному почалося переформатування, серед основних причин якого: вигідність інвестування у ресторанний бізнес, зниження цін на послуги проектування, дизайну та технічного оснащення ресторанного бізнесу, зміна купівельної поведінки населення у бік харчування поза домом.

Доведено, що зміна структури ресторанного ринку України зумовила активний запит на використання як традиційних, так і новітніх маркетингових прийомів, орієнтованих на залучення споживачів в ресторан та виділено найбільш перспективні з позицій розвитку ресторанного бізнесу.

Зроблено висновок, що поступове оволодіння маркетинговим інструментарієм все більше стимулює власників ресторанів розглядати свій бізнес як клієнтоорієтновану систему, що працює в умовах конкуренції і динамічних ринкових змін і передбачає підбір маркетингових інструментів на основі реальних результатів досліджень потреб цільової аудиторії ресторанного закладу.


Ключові слова


ресторанний бізнес; маркетингові інструменти; структура ресторанного ринку; кейтеринг; евент-дигустації; дизайн ресторану; ІТ-інструменти; інтерактивні карти; перехресний маркетинг

Повний текст:

PDF

Посилання


Berezin, I. S. (2013) Market research, M.: RDL, 416 p.

State Statistics Service of Ukraine. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua

Dyakov, S. A., Shatalova, E. N. (2016) Marketing in the restaurant business. Mezhdunarodnyi nauchnyi zhurnal «Symvol nauky», no. 6, pp. 316–318.

Internet-based magazine Restaurateur magazine. Available at: http://www.restorator.ua/

Marketing the restaurant. Available at: http://restoranbiznes.blogspot.ru/2012/08/blog-post.html

Reboot: how to fast food Ukrainian market. Available at: https://business.ua/biznes/item/2837-fastfud-perezavantazhennya/

Priority development of restaurant help in Ukraine in the context of social security. Available at: http://tourlib.net/statti_ukr/skavronska2.htm.

The rink of the huge Ukrainian grubbing. Available at: http: //pro-consulting.ua/

ua/products/826-Analiz-ukrainskogo-rynka-zavedenii-bystrogo-pitaniia-2018-god.html.

The largest network of fast food restaurants in the world. Available at: http://topstens.ru/top-10-samye-krupnye-seti-restoranov-bystrogo-pitaniya-v-mire.

Fast food in Europe. Available at: http://www.restcon.ru/index.php?section=article&article_id=333.

European fast-food chains to check out. Available at: https://europe.stripes.com/food-drink/7


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Березин И. С. Маркетинговые исследования рынков. Москва: РДЛ, 2013. 416 с.

Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua

Дьяков С. А., Шаталова Е. Н. Маркетинг в ресторанном бизнесе. Международный научный журнал «Символ науки». 2016. № 6. С. 316–318.

Інтернет-сторінка журналу «Ресторатор». URL: http://www.restorator.ua/

Маркетинг ресторана. URL: http://restoranbiznes.blogspot.ru/2012/08/blog-post.html

Перезавантаження: як розвивається український ринок fast-food. URL: https://business.ua/biznes/item/2837-fastfud-perezavantazhennya/

Пріоритетні напрямки розвитку ресторанної справи України в контексті світового досвіду. URL: http://tourlib.net/statti_ukr/skavronska2.htm.

Ринок громадського харчування України. URL: tp://pro-consulting.ua/ua/products/826-Analiz-ukrainskogo-rynka-zavedenii-bystrogo-pitaniia-2018-god.html.

Самые крупные сети ресторанов быстрого питания в мире. URL: http://topstens.ru/top-10-samye-krupnye-seti-restoranov-bystrogo-pitaniya-v-mire.

Фаст-фудом по Европам. URL: http://www.restcon.ru/index.php?section=article&article_id=333.

European fast-food chains to check out [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://europe.stripes.com/food-drink/7





Copyright (c) 2019 Ірина Генадіївна Черданцева, Андрій Ярославович Клипач

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

p-ISSN 2306-4420