DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.58.2020.212737

ФЕНОМЕН НАУКИ В УНІВЕРСИТЕТІ ТА ЕКОНОМІЧНЕ ПІЗНАННЯ

Sergiy Porev

Анотація


У статті обґрунтовано, яким чином виникає проблематичність щодо поєднання викладачами університетів діяльності з освіти, науки «у вузькому сенсі» із дослідженнями і розробками, що орієнтовані на потреби суспільних практик.

Запропоновано оригінальний метод аналізу статей, що передбачає оцінювання кількості літературних джерел різного авторства у списку та посилань на них у тексті, якісно-кількісне оцінювання достатності підстав для суджень та висновків, доведеність у статті наукової новизни та практичної корисності.

Проаналізовано приклади статей вітчизняних авторів з економічної тематики у трьох фахових журналах і показано, що положенням статей значною мірою бракує підстав, зокрема й посилань на світовий доробок. Зроблено висновок про те, що публікації вітчизняних викладачів із проблем економіки більш зосереджено на практично корисних дослідженнях і розробках, тоді як представленню і доведеності наукових результатів приділено менше уваги.

Оригінальним результатом дослідження є обґрунтування і доведення проблематичності для викладачів університетів досягнення якості та результативності одночасно у трьох суміжних, але різних видах діяльності – в освіті, у дослідженнях та розробках у галузі економічної практики та у наукових дослідженнях.


Ключові слова


економічні дослідження; прикладні розробки; принцип достатньої підстави; педагогічне знання змісту; наукова новизна; практична корисність; стаття; посилання

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Deem, R., Baird, J. (2020), "The English teaching excellence (and student outcomes) framework: Intelligent accountability in higher education? ", Journal of Educational Change, vol. 21, pp. 215-243.

Mingers, J., White, L. (2015), "Throwing out the baby with the bathwater: The undesirable effects of national research assessment exercises on research", available at: https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1502/1502.00658.pdf1

Porev, S. M. (2020), "Effectiveness and untapped opportunities of university science in Ukraine" ["Rezulʹtatyvnistʹ ta nevykorystani mozhlyvosti universytetsʹkoyi nauky v Ukrayini"], Svitohlyad, vol. 15, No. 3 (83), pp. 3-10. [in Ukrainian].

Shulman, L. S. (1986), "Those who understand: Knowledge growth in teaching", Educational Researcher, vol. 15, No. 1, pp. 4-14.

Shulman, L. S. (1987), "Knowledge and teaching: Foundations of the new reform", Harvard Educational Review, vol. 57, No. 1, pp. 1-22.

Hashweh, M. (2013), "Pedagogical content knowledge: Twenty-five years later", From teacher thinking to teachers and teaching: The evolution of a research community, C. J. Craig, P. C. Meijer & J. Broeckmans (eds.), Emerald Group Publishing, Bingley, UK, pp. 115-140.

Nind, М. (2020), "A new application for the concept of pedagogical content knowledge: teaching advanced social science research methods", Oxford Review of Education, vol. 46, No. 2, pp. 185-201. DOI: 10.1080/03054985.2019.1644996

Krymsʹkyy, S. B. (2003), "Science as a phenomenon of civilization" ["Nauka yak fenomen tsyvilizatsiyi"], Visnyk NAN Ukrayiny, No. 3, pp. 7-20. [in Ukrainian].

Hayek, F. A. (1945), "The use of knowledge in society", American Economic Review, vol. 35 (4), pp. 519-530.

Chang, H. (2016), Peer review of the Ukrainian research and innovation system (Horizon 2020 Policy Support Facility), Publications Office of the EU, Luxembourg.

Hausman, D. M., (2018), "Philosophy of Economics", The Stanford encyclopedia of philosophy (Fall 2018 Edition), Edward N. Zalta (ed.), available at: https://plato.stanford.edu/archives/fall2018/entries/economics/

Keynes, K. M. (1938), "Letter of 4 July 1938 to R. F. Harrod", reprinted in The collected writings of John Maynard Keynes, 14 (1973), D. Moggridge (ed.), Macmillan, London.

Davidson, P. (2012), "Is economics a science? Should economics be rigorous? " Journal of Post Keynesian Economics, iss. 59.

Rubinstein, A. (2017), "Comments on economic models, economics, and economists: remarks on economics rules by Dani Rodrik", Journal of Econ. Literature, vol. 55 (1), pp. 162-172.

Fforde, A. (2017), "Economics as a science: understanding its procedures and the irrelevance of prediction", Victoria University, Australia, Real World economic review, iss. 81.

Dahis, R. (2018), "Is economics a science? Well, not yet". SSRN Electronic Journal, pp. 1-22, available at: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3036961

Melamed, Y. Y., Lin, M. (2020), "Principle of sufficient reason", The Stanford encyclopedia of philosophy, E. N. Zalta (ed.), available at: https://plato.stanford.edu/archives/spr2020/entries/sufficient-reason/

Pruss, A. R. (2006), The principle of sufficient reason: A reassessment. Cambridge University Press, Cambridge, 351 p.

Law of Ukraine "On scientific and scientific-technical activities", No. 848-VIII, version dated 03.07.2020, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text (accessed on: 10.09.2020). [in Ukrainian].

Naukovi zapysky NaUKMA, (Ekonomichni nauky) (2019), vol. 4, No. 1, available at: http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/14654

Visnyk LTEU, (Ekonomichni nauky) (2019), Lviv, vol. 58, 136 p., available at: http://www.lute.lviv.ua/fileadmin/ www.lac.lviv.ua/data/pidrozdily/Naukovi_Vydannya/Vydan_Ekon/Docs/2020.02.25_Visnik_EkonNauk_58.pdf

Intellectual Economics (2020), No. 14 (1), available at: https://www3.mruni.eu/ojs/intellectual-economics/

Journal of Economics and Business (2020), vol. 107, available at: https://www.sciencedirect.com/journal/journal-of-economics-and-business/vol/107/suppl/C

Quantitative Finance and Economics (2020), vol. 4, available at: https://www.aimspress.com/journal/QFE

Economics (2020), vol. 14, available at: http://www.economics-ejournal.org/

Scientific Annals of Economics and Business, vol. 67 (2), available at: http://saeb.feaa.uaic.ro/index.php/saeb/ issue/view/36/showToc

Economics & Sociology (2020), vol. 13, No. 2, available at: https://www.economics-sociology.eu/?en_vol.-13-no-2-2020,66

Von Schomberg, R. (2013), "A vision of responsible innovation". In: R. Owen, M. Heintz and J. Bessant (eds.) Responsible Innovation. John Wiley, forthcoming, London.

Martinuzzi, A., Blok, V., Brem, A., & Stahl, B. (2018), "Responsible research and innovation in industry –challenges, insight and perspectives", Sustainability, vol. 10, No. 702. doi:10.3390/su10030702

Jakobsen, S.-E., Fløysand, A. & Overton, J. (2019). "Expanding the field of Responsible Research and Innovation (RRI) – from responsible research to responsible innovation", European Planning Studies, vol. 27, No. 12, pp. 2329-2343.

Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine "On approval of the Procedure for awarding scientific degrees" dated July 24, 2013 No. 567, version dated 23.07.2020 [Kabinet Ministriv Ukrayiny. Postanova "Pro zatverdzhennya Poryadku prysudzhennya naukovykh stupeniv" vid 24 lypnya 2013, No. 567, redaktsiya vid 23.07.2020], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/567-2013-%D0%BF#Text (accessed on: 10.09.2020).

SAPEA, Science Advice for Policy by European Academies (2019), Making sense of science for policy under conditions of complexity and uncertainty, SAPEA, Berlin, available at: https://doi.org/10.26356/MASOS

Mahner, M. (2007), "Demarcating science from non-science". In Handbook of the philosophy of science: General philosophy of science. Focal issues, T. Kuipers (ed.), Elsevier, Amsterdam, pp. 515-575.

Lacatos, I. (1978), The methodology of scientific research programmes, Cambridge University Press, 257 p.

Hands, W. (2012), "The positive–normative dichotomy and economics. Philosophy of economics". In Handbook of the Philosophy of Science, Amsterdam, pp. 219-239.

Aristotle (2009), The Nicomachean Ethics. Transl. by D. Ross; revised by L. Brown, Oxford University Press, New York, xliii+277 р.

Popper, K. R. (2002), The logic of scientific discovery, Routledge, London and New York, 513 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2020 Sergiy Porev

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

p-ISSN 2306-4420