СТРАТЕГІЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ У ПІДПРИЄМНИЦТВІ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.58.2020.212758

Ключові слова:

стратегічний менеджмент, управлінські рішення, мале підприємництво, стратегічні цілі діяльності підприємства, глобальний економічний вплив

Анотація

В умовах сучасної економіки та впливу на неї нових чинників підприємництву як ніколи потрібно використовувати найсучасніші інструменти стратегічного менеджменту, вміти планувати, використовувати методи економічного аналізу, володіти методологічними основами розробки стратегій. Підприємництво в Україні має визначальну роль у формуванні ВВП. Так, лише на мале підприємництво припадає близько 16 % ВВП станом на червень 2019 р. [1]. Однак у країнах Європи цей показник у два рази вищий. Тому врай необхідно удосконалювати розвиток підприємницької діяльності в Україні і, особливо, малого бізнесу, незважаючи на негативний глобальний вплив. Складнощі у стратегічному баченні діяльності малого бізнесу виникають через те, що представники малого підприємництва, індивідуальні підприємці не володіють достатнім обсягом інформації про планування та стратегії, наукова економічна література переважно дає приклади і націлена на великі підприємства. Отже, в статті досліджуються важливі питання стратегічного менеджменту в підприємництві України, найбільш поширеній його частині – малому бізнесі, обґрунтовується необхідність введення в освітні програми вищих навчальних закладів дисциплін, пов’язаних зі стратегічним менеджментом у малому бізнесі. 

Біографія автора

Oleksandr Yatsenko, Черкаський національний університет ім. Богдана Хмельницького

д.е.н., професор

Посилання

Shemiakin, D. "55 % of GDP in the economy of Ukraine are brought by small and medium-sized businesses". Ministry of Economic Development and Trade. ["55 % VVP v ekonomiku Ukrainy prynosyt malyi i serednii biznes". Ministerstvo ekonomichnoho rozvytku i torhivli], available at: https://agropolit.com/news/12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes?sef=12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes&page=2">https://agropolit.com/news/12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes?sef=12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes&page=2

Ansoff, I. (2009), Strategic management [Strategicheskiy menedzhment], Peter, St. Petersburg, 344 p. [in Russian].

Herasymchuk, V. H. (2000), Strategic enterprise management. Graphic modeling [Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom. Hrafichne modeliuvannia], KNEU, Кyiv, 360 p. [in Ukrainian].

Vikhanskiy, O. S. (2003), Strategic managemen.t 2-nd ed. [Strategicheskoye upravleniye. 2-e izd.], Ekonomika, Moscow, 296 p. [in Russian].

Komarova, K. V., Redina, N. I., Shmelova, S. A. (2005), Management [Menedzhment], DSFA, Dnipropetrovsk, 326 p. [in Ukrainian].

State Statistics Committee of Ukraine. Data for 2018 [Derzhkomstat Ukrainy. Dani za 2018 rik], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/">http://www.ukrstat.gov.ua/

EconomistUA. "Analytics of major economic and business news" ["Analitika glavnyih novostey ekonomiki i biznesa"], available at: https://economistua.com/">https://economistua.com/

Ukrinform. Online round table on the topic "Consequences of quarantine for the economy of Ukraine and ways to overcome them" [Оnlain-kruhlyi stil na temu "Naslidky karantynu dlia ekonomiky Ukrainy ta shliakhy yikhnoho podolannia"], available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-presshall/3034153-naslidki-karantinu-dla-ekonomiki-ukraini-ta-slahi-ihnogo-podolanna.html">https://www.ukrinform.ua/rubric-presshall/3034153-naslidki-karantinu-dla-ekonomiki-ukraini-ta-slahi-ihnogo-podolanna.html

Economic truth [Ekonomichna pravda], available at: https://www.epravda.com.ua/publications/2020/05/8/%20660263//">https://www.epravda.com.ua/publications/2020/05/8/ 660263//

Kotter, J. (2010), "Eight stages of the change process" ["Vosem etapov protsessa izmeneniy"], Kyivstar Business HUB, available at: http://www.management.com.ua/cm/cm162.html">http://www.management.com.ua/cm/cm162.html

Abell, D. F. (1993), Managing with dual strategies: mastering the present – preempting the future, Simon and Schuster.

Thompson Jr., Arthur A., Striklend III, A. J. (2013), Strategic management. Concepts and situations for analysis [Strategicheskiy menedzhment. Kontseptsii i situatsii dlya analiza], Williams [in Russian].

Vihanskiy, O. S. (2003), Strategic management. 2-nd ed. [Strategicheskoe upravlenie. 2-e izd.], Ekonomika, Moscow, 296 p. [in Russian].

Horiashchenko, Yu. H., Baiov, B. S. (2017), "Innovation market in Ukraine and characteristics of innovation strategies" ["Rynok innovatsii v Ukraini ta kharakterystyka innovatsiinykh stratehii"], Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, No. 1 (57), pp. 132-139 [in Ukrainian].

Darrell, Dalcher (2017), "Let's talk about strategy" ["Pogovorim o strategii"], Strategicheskiy menedzhment, No. 2 [in Russian].

Komarova, K. V. (2013), Strategic management [Stratehichne upravlinnia], DSFA, Dnipropetrovsk, 146 p. [in Ukrainian].

Liashenko, V. I. (2007), Regulation of small business development in Ukraine: problems and solutions: monograph [Rehuliuvannia rozvytku maloho pidpryiemnytstva v Ukraini: problemy ta shliakhy vyrishennia: monohrafiia], Donetsk [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-02

Номер

Розділ

Статті