СТРАТЕГІЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ У ПІДПРИЄМНИЦТВІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.58.2020.212758Ключові слова:
стратегічний менеджмент, управлінські рішення, мале підприємництво, стратегічні цілі діяльності підприємства, глобальний економічний впливАнотація
В умовах сучасної економіки та впливу на неї нових чинників підприємництву як ніколи потрібно використовувати найсучасніші інструменти стратегічного менеджменту, вміти планувати, використовувати методи економічного аналізу, володіти методологічними основами розробки стратегій. Підприємництво в Україні має визначальну роль у формуванні ВВП. Так, лише на мале підприємництво припадає близько 16 % ВВП станом на червень 2019 р. [1]. Однак у країнах Європи цей показник у два рази вищий. Тому врай необхідно удосконалювати розвиток підприємницької діяльності в Україні і, особливо, малого бізнесу, незважаючи на негативний глобальний вплив. Складнощі у стратегічному баченні діяльності малого бізнесу виникають через те, що представники малого підприємництва, індивідуальні підприємці не володіють достатнім обсягом інформації про планування та стратегії, наукова економічна література переважно дає приклади і націлена на великі підприємства. Отже, в статті досліджуються важливі питання стратегічного менеджменту в підприємництві України, найбільш поширеній його частині – малому бізнесі, обґрунтовується необхідність введення в освітні програми вищих навчальних закладів дисциплін, пов’язаних зі стратегічним менеджментом у малому бізнесі.
Посилання
Shemiakin, D. "55 % of GDP in the economy of Ukraine are brought by small and medium-sized businesses". Ministry of Economic Development and Trade. ["55 % VVP v ekonomiku Ukrainy prynosyt malyi i serednii biznes". Ministerstvo ekonomichnoho rozvytku i torhivli], available at: https://agropolit.com/news/12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes?sef=12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes&page=2">https://agropolit.com/news/12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes?sef=12652-55-vvp-v-ekonomiku-ukrayini-prinosit-maliy-i-seredniy-biznes&page=2
Ansoff, I. (2009), Strategic management [Strategicheskiy menedzhment], Peter, St. Petersburg, 344 p. [in Russian].
Herasymchuk, V. H. (2000), Strategic enterprise management. Graphic modeling [Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom. Hrafichne modeliuvannia], KNEU, Кyiv, 360 p. [in Ukrainian].
Vikhanskiy, O. S. (2003), Strategic managemen.t 2-nd ed. [Strategicheskoye upravleniye. 2-e izd.], Ekonomika, Moscow, 296 p. [in Russian].
Komarova, K. V., Redina, N. I., Shmelova, S. A. (2005), Management [Menedzhment], DSFA, Dnipropetrovsk, 326 p. [in Ukrainian].
State Statistics Committee of Ukraine. Data for 2018 [Derzhkomstat Ukrainy. Dani za 2018 rik], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/">http://www.ukrstat.gov.ua/
EconomistUA. "Analytics of major economic and business news" ["Analitika glavnyih novostey ekonomiki i biznesa"], available at: https://economistua.com/">https://economistua.com/
Ukrinform. Online round table on the topic "Consequences of quarantine for the economy of Ukraine and ways to overcome them" [Оnlain-kruhlyi stil na temu "Naslidky karantynu dlia ekonomiky Ukrainy ta shliakhy yikhnoho podolannia"], available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-presshall/3034153-naslidki-karantinu-dla-ekonomiki-ukraini-ta-slahi-ihnogo-podolanna.html">https://www.ukrinform.ua/rubric-presshall/3034153-naslidki-karantinu-dla-ekonomiki-ukraini-ta-slahi-ihnogo-podolanna.html
Economic truth [Ekonomichna pravda], available at: https://www.epravda.com.ua/publications/2020/05/8/%20660263//">https://www.epravda.com.ua/publications/2020/05/8/ 660263//
Kotter, J. (2010), "Eight stages of the change process" ["Vosem etapov protsessa izmeneniy"], Kyivstar Business HUB, available at: http://www.management.com.ua/cm/cm162.html">http://www.management.com.ua/cm/cm162.html
Abell, D. F. (1993), Managing with dual strategies: mastering the present – preempting the future, Simon and Schuster.
Thompson Jr., Arthur A., Striklend III, A. J. (2013), Strategic management. Concepts and situations for analysis [Strategicheskiy menedzhment. Kontseptsii i situatsii dlya analiza], Williams [in Russian].
Vihanskiy, O. S. (2003), Strategic management. 2-nd ed. [Strategicheskoe upravlenie. 2-e izd.], Ekonomika, Moscow, 296 p. [in Russian].
Horiashchenko, Yu. H., Baiov, B. S. (2017), "Innovation market in Ukraine and characteristics of innovation strategies" ["Rynok innovatsii v Ukraini ta kharakterystyka innovatsiinykh stratehii"], Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, No. 1 (57), pp. 132-139 [in Ukrainian].
Darrell, Dalcher (2017), "Let's talk about strategy" ["Pogovorim o strategii"], Strategicheskiy menedzhment, No. 2 [in Russian].
Komarova, K. V. (2013), Strategic management [Stratehichne upravlinnia], DSFA, Dnipropetrovsk, 146 p. [in Ukrainian].
Liashenko, V. I. (2007), Regulation of small business development in Ukraine: problems and solutions: monograph [Rehuliuvannia rozvytku maloho pidpryiemnytstva v Ukraini: problemy ta shliakhy vyrishennia: monohrafiia], Donetsk [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Oleksand Yatsenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).