ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ПОСЛУГ В ЕКОНОМІЦІ ЗНАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.59.2020.220760Ключові слова:
активи знань, економіка знань, ідентифікація, конкурентні переваги, підприємство сфери послугАнотація
Досліджено особливості формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань – від загальних підходів стратегічного управління, ресурсної теорії до компетентнісного підходу. Виокремлено ключові постулати компетентнісного підходу до формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань.
Обґрунтовано, що в основі формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань знаходяться ключові сфери компетенції підприємства, які є унікальною сукупністю активів знань, досвіду та організаційних зв’язків, які у поєднанні з ресурсами і технологіями втілюються у створення нових процесів, продуктів і послуг з новими споживчими властивостями. Ключові сфери компетенції є активами знань та утворюються на основі унікального для кожного підприємства сполучення знань та організаційних зв’язків, що зумовлює необхідність ідентифікації таких активів, їх упорядкування, оцінювання з метою визначення унікальності ключових сфер компетенції підприємства. З цією метою в статті запропоновано загальну схему ідентифікації ресурсів знань, які формують конкурентні переваги підприємства сфери послуг.
Посилання
Noll, R. G. (2003), "The economics of information: A user's guide", The Knowledge Economy: The Nature of Information in the 21st Century, Queenstown (MD), pp. 29-30.
Azoev, H. L. (2006), Competition, analysis, strategy and practice [Konkurenciya, analiz, strategiya i praktika]. Tsentr ekonomiki i marketinga, Moscow, Russia, 216 p. [in Russian].
Fatkhutdynov, R. A. (2000), Competitiveness: economics, strategy, management [Konkurentosposobnost: ekonomika, strategiya, upravlenie]. INFRA, Moscow, Russia, 241 р. [in Russian].
Prahalad, C. K., Hamel, G. (1990), "The core competence of the corporation", Harvard Business Review, Vol. 68, No. 3, pp. 79-91.
Prahalad, C. K., Hamel, G. (2002), Competing for the future. Building the markets of tomorrow. Trans. from Eng. [Konkuriruya za budushee. Sozdanie rynkov zavtrashnego dnya; per. s angl.]. Olimp-Biznes, Moscow, 288 p. [in Russian].
Katykalo, V. S. (2002), "The resource concept of strategic management: the genesis of basic ideas and concepts" ["Resursnaya koncepciya strategicheskogo upravleniya: genezis osnovnyh idej i ponyatij"], Vestnik Sankt-Peterburgskogo Universiteta. Seriya 8 "Menedzhment", No. 3, pp. 98-115 [in Russian].
Teece, D. J., Pisano, G., Shuen, A. (1997), "Dynamic capabilities and strategic management", Strategic management journal, Vol. 18, No. 7, pp. 51-61.
Vartanova, O. V. (2012), Enterprise competence in strategic knowledge management: formation and development: a monograph. [Kompetentsiia pidpryiemstva u stratehichnomu upravlinni znanniamy: formuvannia ta rozvytok: monohrafiia]. Luhansk, Ukraine, Vyd-vo SNU im. V. Dalia, 340 p. [in Ukrainian[.
Coyne, K. P., Stephen, J. D., Gorman Clifford, H., Gorman Clifford, P. (2007), "Is your core competence a mirage?", available at: https://carpenterstrategytoolbox.files.wordpress.com/2013/10/ corecompetencemckinseyq.pdf
Tidd, J. (2006), From strategic management to strategic competence: Measuring technological, market and organization innovation, 2nd edition. Imperial College Press, London, 437 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Olena Vartanova, Maxim Redchyts, Ivan Brusko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).