ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ПОСЛУГ В ЕКОНОМІЦІ ЗНАНЬ

Автор(и)

  • Olena Vartanova Черкаський державний технологічний університет http://orcid.org/0000-0002-8706-6437
  • Maxim Redchyts Черкаський державний технологічний університет
  • Ivan Brusko Черкаський державний технологічний університет

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.59.2020.220760

Ключові слова:

активи знань, економіка знань, ідентифікація, конкурентні переваги, підприємство сфери послуг

Анотація

Досліджено особливості формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань – від загальних підходів стратегічного управління, ресурсної теорії до компетентнісного підходу. Виокремлено ключові постулати компетентнісного підходу до формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань.

Обґрунтовано, що в основі формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань знаходяться ключові сфери компетенції підприємства, які є унікальною сукупністю активів знань, досвіду та організаційних зв’язків, які у поєднанні з ресурсами і технологіями втілюються у створення нових процесів, продуктів і послуг з новими споживчими властивостями. Ключові сфери компетенції є активами знань та утворюються на основі унікального для кожного підприємства сполучення знань та організаційних зв’язків, що зумовлює необхідність ідентифікації таких активів, їх упорядкування, оцінювання з метою визначення унікальності ключових сфер компетенції підприємства. З цією метою в статті запропоновано загальну схему ідентифікації ресурсів знань, які формують конкурентні переваги підприємства сфери послуг.

Біографії авторів

Olena Vartanova, Черкаський державний технологічний університет

д.е.н., професор, професор кафедри економічної кібернетики і маркетингу

Maxim Redchyts, Черкаський державний технологічний університет

здобувач освітньо-наукового рівня вищої освіти «доктор філософії» за спеціальністю 075 «Маркетинг»

Ivan Brusko, Черкаський державний технологічний університет

здобувач освітньо-наукового рівня вищої освіти «доктор філософії» за спеціальністю 075 «Маркетинг»

Посилання

Noll, R. G. (2003), "The economics of information: A user's guide", The Knowledge Economy: The Nature of Information in the 21st Century, Queenstown (MD), pp. 29-30.

Azoev, H. L. (2006), Competition, analysis, strategy and practice [Konkurenciya, analiz, strategiya i praktika]. Tsentr ekonomiki i marketinga, Moscow, Russia, 216 p. [in Russian].

Fatkhutdynov, R. A. (2000), Competitiveness: economics, strategy, management [Konkurentosposobnost: ekonomika, strategiya, upravlenie]. INFRA, Moscow, Russia, 241 р. [in Russian].

Prahalad, C. K., Hamel, G. (1990), "The core competence of the corporation", Harvard Business Review, Vol. 68, No. 3, pp. 79-91.

Prahalad, C. K., Hamel, G. (2002), Competing for the future. Building the markets of tomorrow. Trans. from Eng. [Konkuriruya za budushee. Sozdanie rynkov zavtrashnego dnya; per. s angl.]. Olimp-Biznes, Moscow, 288 p. [in Russian].

Katykalo, V. S. (2002), "The resource concept of strategic management: the genesis of basic ideas and concepts" ["Resursnaya koncepciya strategicheskogo upravleniya: genezis osnovnyh idej i ponyatij"], Vestnik Sankt-Peterburgskogo Universiteta. Seriya 8 "Menedzhment", No. 3, pp. 98-115 [in Russian].

Teece, D. J., Pisano, G., Shuen, A. (1997), "Dynamic capabilities and strategic management", Strategic management journal, Vol. 18, No. 7, pp. 51-61.

Vartanova, O. V. (2012), Enterprise competence in strategic knowledge management: formation and development: a monograph. [Kompetentsiia pidpryiemstva u stratehichnomu upravlinni znanniamy: formuvannia ta rozvytok: monohrafiia]. Luhansk, Ukraine, Vyd-vo SNU im. V. Dalia, 340 p. [in Ukrainian[.

Coyne, K. P., Stephen, J. D., Gorman Clifford, H., Gorman Clifford, P. (2007), "Is your core competence a mirage?", available at: https://carpenterstrategytoolbox.files.wordpress.com/2013/10/ corecompetencemckinseyq.pdf

Tidd, J. (2006), From strategic management to strategic competence: Measuring technological, market and organization innovation, 2nd edition. Imperial College Press, London, 437 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-28

Номер

Розділ

Статті