DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.59.2020.220760

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ПОСЛУГ В ЕКОНОМІЦІ ЗНАНЬ

Olena Vartanova, Maxim Redchyts, Ivan Brusko

Анотація


Досліджено особливості формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань – від загальних підходів стратегічного управління, ресурсної теорії до компетентнісного підходу. Виокремлено ключові постулати компетентнісного підходу до формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань.

Обґрунтовано, що в основі формування конкурентних переваг підприємства сфери послуг в умовах переходу до економіки знань знаходяться ключові сфери компетенції підприємства, які є унікальною сукупністю активів знань, досвіду та організаційних зв’язків, які у поєднанні з ресурсами і технологіями втілюються у створення нових процесів, продуктів і послуг з новими споживчими властивостями. Ключові сфери компетенції є активами знань та утворюються на основі унікального для кожного підприємства сполучення знань та організаційних зв’язків, що зумовлює необхідність ідентифікації таких активів, їх упорядкування, оцінювання з метою визначення унікальності ключових сфер компетенції підприємства. З цією метою в статті запропоновано загальну схему ідентифікації ресурсів знань, які формують конкурентні переваги підприємства сфери послуг.


Ключові слова


активи знань; економіка знань; ідентифікація; конкурентні переваги; підприємство сфери послуг

Повний текст:

PDF

Посилання


Noll, R. G. (2003), "The economics of information: A user's guide", The Knowledge Economy: The Nature of Information in the 21st Century, Queenstown (MD), pp. 29-30.

Azoev, H. L. (2006), Competition, analysis, strategy and practice [Konkurenciya, analiz, strategiya i praktika]. Tsentr ekonomiki i marketinga, Moscow, Russia, 216 p. [in Russian].

Fatkhutdynov, R. A. (2000), Competitiveness: economics, strategy, management [Konkurentosposobnost: ekonomika, strategiya, upravlenie]. INFRA, Moscow, Russia, 241 р. [in Russian].

Prahalad, C. K., Hamel, G. (1990), "The core competence of the corporation", Harvard Business Review, Vol. 68, No. 3, pp. 79-91.

Prahalad, C. K., Hamel, G. (2002), Competing for the future. Building the markets of tomorrow. Trans. from Eng. [Konkuriruya za budushee. Sozdanie rynkov zavtrashnego dnya; per. s angl.]. Olimp-Biznes, Moscow, 288 p. [in Russian].

Katykalo, V. S. (2002), "The resource concept of strategic management: the genesis of basic ideas and concepts" ["Resursnaya koncepciya strategicheskogo upravleniya: genezis osnovnyh idej i ponyatij"], Vestnik Sankt-Peterburgskogo Universiteta. Seriya 8 "Menedzhment", No. 3, pp. 98-115 [in Russian].

Teece, D. J., Pisano, G., Shuen, A. (1997), "Dynamic capabilities and strategic management", Strategic management journal, Vol. 18, No. 7, pp. 51-61.

Vartanova, O. V. (2012), Enterprise competence in strategic knowledge management: formation and development: a monograph. [Kompetentsiia pidpryiemstva u stratehichnomu upravlinni znanniamy: formuvannia ta rozvytok: monohrafiia]. Luhansk, Ukraine, Vyd-vo SNU im. V. Dalia, 340 p. [in Ukrainian[.

Coyne, K. P., Stephen, J. D., Gorman Clifford, H., Gorman Clifford, P. (2007), "Is your core competence a mirage?", available at: https://carpenterstrategytoolbox.files.wordpress.com/2013/10/ corecompetencemckinseyq.pdf

Tidd, J. (2006), From strategic management to strategic competence: Measuring technological, market and organization innovation, 2nd edition. Imperial College Press, London, 437 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2020 Olena Vartanova, Maxim Redchyts, Ivan Brusko

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

p-ISSN 2306-4420