ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ПРОЄКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНИХ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ ПІДПРИЄМСТВАМИ МАЛОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.68.2023.284524

Ключові слова:

масштабування, маркетинговий проєкт, цінність проєкту, проактивна поведінка, методи управління маркетинговими проєктами

Анотація

У статті розглянуто особливості використання інструментарію проєктного менеджменту підприємствами малого бізнесу, що враховують специфіку цього сектору економіки та сприяють реалізації стратегій їх розвитку. Результати дослідження підприємств малого бізнесу в Черкаській області, представлені в статті, показали, з якими змінами пов’язана проєктна діяльність досліджуваних підприємств та впровадження яких маркетингових проєктів ними здійснюється. Визначено місце і роль маркетингових проєктів у реалізації стратегії масштабування малого бізнесу та обґрунтовано необхідність управління цінністю маркетингового проєкту як вагомого чинника досягнення бізнес-цілей. Досліджено стан проєктно-орієнтованих підприємств малого бізнесу Черкаської області за рівнем організаційної зрілості з управління проєктами та виявлено основні проблеми їх проєктної спроможності. Проведено оцінку впливу факторів на проєктну діяльність підприємств малого бізнесу, на основі якої визначено, що проактивна поведінка в управлінні проєктами дозволить їм набувати конкурентної переваги і залишатися гнучкими у бізнес-середовищі, що швидко змінюється. З метою пошуку шляхів створення цінності проєкту та реалізації стратегії масштабування представлено матрицю впливу параметрів часу виконання проєкту і ринкової невизначеності на вибір методів управління проєктами, в рамках якої визначено й обґрунтовано напрями фокусування проєктної діяльності підприємств малого бізнесу.

Біографії авторів

А. О. Боковня , Черкаський державний технологічний університет

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Т. І. Бурцева , Черкаський державний технологічний університет

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри економічної кібернетики та маркетингу

С. М. Пепчук , Черкаський державний технологічний університет

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри економічної кібернетики та маркетингу

І. В. Ганжала , Черкаський державний технологічний університет

канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри економічної кібернетики та маркетингу

Посилання

Індекс настроїв малого бізнесу за 2022 рік: результати опитування: офіційний сайт нац. проекту «Дія. Бізнес». URL: https://business.diia.gov.ua/cases/novini/indeks-nastroiv-malogo-biznesu-za-2022-rik-rezultati-opituvanna

Єпіфанова І. Ю., Джеджула В. В. Місце процесу управління проектами в стратегії розвитку підприємств. Innovation and Sustainability. 2022. № 3. С. 8–13. URL: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/59

Андрієнко О. Управління проектами в бізнес-об’єднаннях малих і середніх підприємств / Програма розвитку Організації Об'єднаних Націй. Київ, 2017. 77 с. URL: https://www.undp.org/uk/ukraine/publications/

Дзюбіна А. В. Модель зрілості управління проектами для вітчизняних підприємств. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2010. № 690. С. 235–239. URL: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/b00bea45-2cde-4dd0-9d0b-c0fadc75263/content

Мягких І. М., Третяк А. Проблеми використання проектного підходу для розвитку підприємництва. Освітньо-інноваційна інтерактивна платформа «Підприємницькі ініціативи»: матеріали II Всеукр. наук. інтернет-конф., (7 груд. 2017 р.). Київ: КНУТД, 2017. С. 443–448. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/9964/1/OIIP2017_P443-448.pdf

Організація проєктної діяльності / Шинкарук Л. В., Биховченко В. П., Власенко Т. О., Власенко Ю. Г. Київ: НУБіП України, 2021. 341с.

Шевченко Н. В., Давиденко М. В. Особливості реалізації маркетингових проектів у системі проектного менеджменту. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2017. Вип. 47. С. 41–47.

Landry L. Tips for scaling your business / Harvard Business School Online. URL: https://online.hbs.edu/blog/post/how-to-scale-a-business

Стандарт з управління проєктами та Настанова до зводу знань з управління проєктами URL: https://pmiukraine.org/wp-content/uploads/2022/08/PMBOK7_Ukr_ForPersonalUseOnly.pdf

Батенко Л. П. Цінність проекту з позицій різних зацікавлених сторін. Ефективна економіка. 2013 № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2340

Bailetti T., Tanev S., Keen C. What makes value propositions distinct and valuable to new companies committed to scale rapidly? Technology Innovation Management Review. June 2020. № 10 (6). С. 14–27. URL: https://www.researchgate.net/publication/342582532_What_Makes_Value_Propositions_Distinct_and_Valuable_to_New_Companies_Committed_to_Scale_Rapidly

Alderton M. The value proposition. PM Network. 2013. Vol. 27 (8). P. 40–45. URL: https://www.pmi.org/learning/library/defining-business-value-right-direction-2658

Коломієць А. С. Формування стратегії управління проектом. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2019. № 11. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/34.pdf

Ющенко Н. В. Аgile-методологія в публічному управлінні. Молодий вчений модерну – фундамент розвитку освіти, науки та бізнесу в Україні: матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф., (м. Дніпро, 22 черв. 2022 р.): тези доп. Дніпро: КЗВО «ДАНО» ДОР», 2022. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/27865/1/%D0%AE%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-20

Номер

Розділ

Статті