ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ПРОЄКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНИХ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ ПІДПРИЄМСТВАМИ МАЛОГО БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.68.2023.284524Ключові слова:
масштабування, маркетинговий проєкт, цінність проєкту, проактивна поведінка, методи управління маркетинговими проєктамиАнотація
У статті розглянуто особливості використання інструментарію проєктного менеджменту підприємствами малого бізнесу, що враховують специфіку цього сектору економіки та сприяють реалізації стратегій їх розвитку. Результати дослідження підприємств малого бізнесу в Черкаській області, представлені в статті, показали, з якими змінами пов’язана проєктна діяльність досліджуваних підприємств та впровадження яких маркетингових проєктів ними здійснюється. Визначено місце і роль маркетингових проєктів у реалізації стратегії масштабування малого бізнесу та обґрунтовано необхідність управління цінністю маркетингового проєкту як вагомого чинника досягнення бізнес-цілей. Досліджено стан проєктно-орієнтованих підприємств малого бізнесу Черкаської області за рівнем організаційної зрілості з управління проєктами та виявлено основні проблеми їх проєктної спроможності. Проведено оцінку впливу факторів на проєктну діяльність підприємств малого бізнесу, на основі якої визначено, що проактивна поведінка в управлінні проєктами дозволить їм набувати конкурентної переваги і залишатися гнучкими у бізнес-середовищі, що швидко змінюється. З метою пошуку шляхів створення цінності проєкту та реалізації стратегії масштабування представлено матрицю впливу параметрів часу виконання проєкту і ринкової невизначеності на вибір методів управління проєктами, в рамках якої визначено й обґрунтовано напрями фокусування проєктної діяльності підприємств малого бізнесу.
Посилання
Індекс настроїв малого бізнесу за 2022 рік: результати опитування: офіційний сайт нац. проекту «Дія. Бізнес». URL: https://business.diia.gov.ua/cases/novini/indeks-nastroiv-malogo-biznesu-za-2022-rik-rezultati-opituvanna
Єпіфанова І. Ю., Джеджула В. В. Місце процесу управління проектами в стратегії розвитку підприємств. Innovation and Sustainability. 2022. № 3. С. 8–13. URL: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/59
Андрієнко О. Управління проектами в бізнес-об’єднаннях малих і середніх підприємств / Програма розвитку Організації Об'єднаних Націй. Київ, 2017. 77 с. URL: https://www.undp.org/uk/ukraine/publications/
Дзюбіна А. В. Модель зрілості управління проектами для вітчизняних підприємств. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2010. № 690. С. 235–239. URL: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/b00bea45-2cde-4dd0-9d0b-c0fadc75263/content
Мягких І. М., Третяк А. Проблеми використання проектного підходу для розвитку підприємництва. Освітньо-інноваційна інтерактивна платформа «Підприємницькі ініціативи»: матеріали II Всеукр. наук. інтернет-конф., (7 груд. 2017 р.). Київ: КНУТД, 2017. С. 443–448. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/9964/1/OIIP2017_P443-448.pdf
Організація проєктної діяльності / Шинкарук Л. В., Биховченко В. П., Власенко Т. О., Власенко Ю. Г. Київ: НУБіП України, 2021. 341с.
Шевченко Н. В., Давиденко М. В. Особливості реалізації маркетингових проектів у системі проектного менеджменту. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. 2017. Вип. 47. С. 41–47.
Landry L. Tips for scaling your business / Harvard Business School Online. URL: https://online.hbs.edu/blog/post/how-to-scale-a-business
Стандарт з управління проєктами та Настанова до зводу знань з управління проєктами URL: https://pmiukraine.org/wp-content/uploads/2022/08/PMBOK7_Ukr_ForPersonalUseOnly.pdf
Батенко Л. П. Цінність проекту з позицій різних зацікавлених сторін. Ефективна економіка. 2013 № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2340
Bailetti T., Tanev S., Keen C. What makes value propositions distinct and valuable to new companies committed to scale rapidly? Technology Innovation Management Review. June 2020. № 10 (6). С. 14–27. URL: https://www.researchgate.net/publication/342582532_What_Makes_Value_Propositions_Distinct_and_Valuable_to_New_Companies_Committed_to_Scale_Rapidly
Alderton M. The value proposition. PM Network. 2013. Vol. 27 (8). P. 40–45. URL: https://www.pmi.org/learning/library/defining-business-value-right-direction-2658
Коломієць А. С. Формування стратегії управління проектом. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2019. № 11. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/34.pdf
Ющенко Н. В. Аgile-методологія в публічному управлінні. Молодий вчений модерну – фундамент розвитку освіти, науки та бізнесу в Україні: матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. онлайн-конф., (м. Дніпро, 22 черв. 2022 р.): тези доп. Дніпро: КЗВО «ДАНО» ДОР», 2022. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/27865/1/%D0%AE%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).