Роль післядипломної освіти в економіці, що базується на знаннях
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.41.2016.84398Ключові слова:
економіка. що базується на знаннях, післядипломна освіта, суспільство знань, застарівання знань, освіта на все життя, освіта протягом всього життя, індекс знань, індекс глобальної конкурентоспроможностіАнотація
У статті досліджено роль післядипломної освіти в економіці, що базується на знаннях. Розглянуто основні риси економіки, що базується на знаннях. Наведено взаємозв’язок індексу глобальної конкурентоспроможності та індексу вищої освіти і навчання. Розглянуто потенційні вигоди вищої освіти для соціального та економічного розвитку. Представлено ідеальну ринкову модель економіки знань та її елементи. Доведено необхідність у зміні принципів взаємодії науки та освіти, переходу від системи освіти «на все життя» до системи освіти «протягом усього життя». Наведено основні завдання у напрямі руху університетів до суспільства знань.Посилання
Костина Т. А. Высшее образование в условиях экономики знаний [Електронний ресурс] / Т. А. Костина // X Международная научно–практическая конференция «Актуальные проблемы бизнес–образования», 27–28 апреля 2011, г. Минск. – С. 130–132. – Режим доступу : http://www.sbmt.bsu.by/Data_RUS/ContBlocks/01113/Kostina.pdf.
Тоффлер Э. Метод, которым мы создаём багатство / Э. Тоффлер, X. Тоффлер // Россия – 2010.–№3.–С. 162–166.
Дятлов С. А. Принципы информационного общества // Информационное общество. – 2000. – №2. – С. 11-85.
Друкер П. Посткапиталистическое общество / П. Друкер // Новая постиндустриальная волна на Западе : Антология / Под ред. Иноземцева В.Л. – М.: Academia, 1999. – C.70–100.
Лук’яненко Д. Імплементація парадигми економіки знань у стратегії національного економічного розвитку / Д. Лук’яненко, О. Лук’яненко, О. Дорошенко // Міжнародна економічна політика. – 2013. – №2 (19). – С. 5–26.
Туроу Л. Будущее капитализма: как сегодняшние экономические силы формируют завтрашний мир [Електронний ресурс] / Л. Туроу / Пер. с англ. А. И. Федорова. – Режим доступу : http://www.netda.ru/belka/texty/thurow/.
Формирование общества, основанного на знаниях. Новый задачи высшей школы / Пер. с англ. – М. : Весь Мир, 2003.
Hislop D. Conceptualizing knowledge work utilizing skill and knowledge–based concepts // Management learning. – London; New Delhi, 2008. – Vol.39, № 5. – P.579–596.
Благоразумова О. В. Сбалансированное взаимодействие рынков экономики знаний как основа непрерывного образования / О. В. Благоразумова // Образование через всю жизнь: Непрерывное образование в интересах ус– тойчивого развития: материалы 11–й междунар. конф.: в 2 ч. / сост. Н. А. Лобанов; под науч. ред. Н. А. Лобанова и В. Н. Скворцова; ЛГУ им. А. С. Пушкина, НИИ соц.–экон. и пед. пробл. непрерыв. образования. – Вып. 11. – СПб.: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2013. – Ч. I. – 324 с.. – С. 114–117.
Knowledge Economy Index (KEI) 2012 Rankings [Электронный ресурс] // Официальный сайт Всемирный Банк. – Режим доступа : http://siteresources.worldbank.org/INTUNIKAM/Resources/2012.pdf.
Знание на службе развития. Отчет о мировом развитии. 1998/99. Включая выборочные показатели мирового развития. – М. : Весь Мир; Всемирный Банк, 1999.
Фролов Д. П. Институциональный фактор развития «экономики, основанной на знаниях» / Д. П. Фролов, Д. А. Шелестова // Вестн. Волгогр. гос. ун–та. Сер. 3, Экономика. Экология. – 2009. – № 1 (14). – С. 6–14.
Вульфсон Б. Л. Стратегия развития образования на Западе на пороге XXI века / Б. Л. Вульфсон. – М.: УРАО, 1999. – 207 с.
Садовничий В. А. Высшая школа России: традиции и современность / В. А. Садовничий // Высшее образование сегодня. – 2002. – № 12. – С. 10 – 16.
Тоффлер Э. Метаморфозы власти / Э. Тоффлер / Пер. с англ. – М.: Издательство ACT, 2003. – 669 с.
Згуровський М. Суспільство знань та інформації — технології, виклики та перспективи / М. Згуровський // Дзеркало тижня. – 2003. – №19 (444).
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Світлана Василівна Лишко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).