DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.41.2016.84398

Роль післядипломної освіти в економіці, що базується на знаннях

Світлана Василівна Лишко

Анотація


У статті досліджено роль післядипломної освіти в економіці, що базується на знаннях. Розглянуто основні риси економіки, що базується на знаннях. Наведено взаємозв’язок індексу глобальної конкурентоспроможності та індексу вищої освіти і навчання. Розглянуто потенційні вигоди вищої освіти для соціального та економічного розвитку. Представлено ідеальну ринкову модель економіки знань та її елементи. Доведено необхідність у зміні принципів взаємодії науки та освіти, переходу від системи освіти «на все життя» до системи освіти «протягом усього життя». Наведено основні завдання у напрямі руху університетів до суспільства знань.

Ключові слова


економіка. що базується на знаннях; післядипломна освіта; суспільство знань; застарівання знань; освіта на все життя; освіта протягом всього життя; індекс знань; індекс глобальної конкурентоспроможності

Повний текст:

PDF

Посилання


Костина Т. А. Высшее образование в условиях экономики знаний [Електронний ресурс] / Т. А. Костина // X Международная научно–практическая конференция «Актуальные проблемы бизнес–образования», 27–28 апреля 2011, г. Минск. – С. 130–132. – Режим доступу : http://www.sbmt.bsu.by/Data_RUS/ContBlocks/01113/Kostina.pdf.

Тоффлер Э. Метод, которым мы создаём багатство / Э. Тоффлер, X. Тоффлер // Россия – 2010.–№3.–С. 162–166.

Дятлов С. А. Принципы информационного общества // Информационное общество. – 2000. – №2. – С. 11-85.

Друкер П. Посткапиталистическое общество / П. Друкер // Новая постиндустриальная волна на Западе : Антология / Под ред. Иноземцева В.Л. – М.: Academia, 1999. – C.70–100.

Лук’яненко Д. Імплементація парадигми економіки знань у стратегії національного економічного розвитку / Д. Лук’яненко, О. Лук’яненко, О. Дорошенко // Міжнародна економічна політика. – 2013. – №2 (19). – С. 5–26.

Туроу Л. Будущее капитализма: как сегодняшние экономические силы формируют завтрашний мир [Електронний ресурс] / Л. Туроу / Пер. с англ. А. И. Федорова. – Режим доступу : http://www.netda.ru/belka/texty/thurow/.

Формирование общества, основанного на знаниях. Новый задачи высшей школы / Пер. с англ. – М. : Весь Мир, 2003.

Hislop D. Conceptualizing knowledge work utilizing skill and knowledge–based concepts // Management learning. – London; New Delhi, 2008. – Vol.39, № 5. – P.579–596.

Благоразумова О. В. Сбалансированное взаимодействие рынков экономики знаний как основа непрерывного образования / О. В. Благоразумова // Образование через всю жизнь: Непрерывное образование в интересах ус– тойчивого развития: материалы 11–й междунар. конф.: в 2 ч. / сост. Н. А. Лобанов; под науч. ред. Н. А. Лобанова и В. Н. Скворцова; ЛГУ им. А. С. Пушкина, НИИ соц.–экон. и пед. пробл. непрерыв. образования. – Вып. 11. – СПб.: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2013. – Ч. I. – 324 с.. – С. 114–117.

Knowledge Economy Index (KEI) 2012 Rankings [Электронный ресурс] // Официальный сайт Всемирный Банк. – Режим доступа : http://siteresources.worldbank.org/INTUNIKAM/Resources/2012.pdf.

Знание на службе развития. Отчет о мировом развитии. 1998/99. Включая выборочные показатели мирового развития. – М. : Весь Мир; Всемирный Банк, 1999.

Фролов Д. П. Институциональный фактор развития «экономики, основанной на знаниях» / Д. П. Фролов, Д. А. Шелестова // Вестн. Волгогр. гос. ун–та. Сер. 3, Экономика. Экология. – 2009. – № 1 (14). – С. 6–14.

Вульфсон Б. Л. Стратегия развития образования на Западе на пороге XXI века / Б. Л. Вульфсон. – М.: УРАО, 1999. – 207 с.

Садовничий В. А. Высшая школа России: традиции и современность / В. А. Садовничий // Высшее образование сегодня. – 2002. – № 12. – С. 10 – 16.

Тоффлер Э. Метаморфозы власти / Э. Тоффлер / Пер. с англ. – М.: Издательство ACT, 2003. – 669 с.

Згуровський М. Суспільство знань та інформації — технології, виклики та перспективи / М. Згуровський // Дзеркало тижня. – 2003. – №19 (444).




p-ISSN 2306-4420