Пре-інкубатори університетів як інструмент інноваційної діяльності та підготовки студентів до підприємництва
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.40.2015.84451Ключові слова:
пре-інкубація, університет, академічний бізнес-інкубатор, підприємницька освіта, навчання, наставництво, новостворювана фірма, спін-офф, квазі-фірмаАнотація
У статті розглянуто програми та структури пре-інкубації як засоби підтримки створення малих фірм і підприємницької підготовки студентів. Розглянуто функції та організаційні аспекти пре-інкубації, що використовуються за кордоном, зокрема у країнах Євросоюзу. Доведено, що пре-інкубація є ефективним засобом для підтримки розвитку малого бізнесу та підприємницької підготовки студентів, особливо для країн, які перебувають на стадії формування ринкових соціально-економічних систем. Запропоновано використання програм і структур пре-інкубації для університетів України. При цьому зазначено, що проблема формування малих фірм і підприємницької підготовки студентів повинна мати комплексне рішення. Зокрема, її вирішення має передбачати програми навчання, наставництва та учіння, залучення студентів до науково-технологічних розробок у дослідницьких групах університету, створення програм і структур пре-інкубації.Посилання
Building entrepreneurial mindsets and skills in the EU (2012) European Commission, 82 р.
Policy brief on youth entrepreneurship. Entrepreneurial activities in Europe (2012). OECD/European Union, 28 р.
Etzkowitz, H. (2002) MIT and the rise of entrepreneurial science. Routledge, 184 p.
Etzkowitz, H. (2003) Research groups as ‘quasi-firms’: the invention of the entrepreneurial university. Research Policy, (32), pp. 109–121.
Сlark, B. R. (2001) The entrepreneurial university: new foundations for collegiality, autonomy, and achievement. Higher Education Management, 13, (2), pp. 9–24.
Сlark, B. R. (2004) Sustaining change in universities. Continuities in case studies and concepts. Open University Press, 225 p.
Shane, S. (2004) Academic entrepreneurship: university spinoffs and wealth creation. Edward Elgar Publishing, Inc., 341 p.
O’Shea, R. P., Chugh, H. and Allen, T. J. (2007) Determinants and consequences of university spinoff activity: a conceptual framework. J. Technol. Transfer.
Gibb, A. (2010) Towards the entrepreneurial university: entrepreneurship education as a lever for change. The Na-tional Council for Graduate Entrepreneurship. Birmingham, 14 p.
Gibb, A. A., Haskins, G., Hannon, P. D. and Robertson, I. (2012) Leading the entrepreneurial university. Oxford, Saїd Business School. Published by the National Centre for Entrepreneurship in Education, UK, 54 p.
Gibb, A. (2012) Exploring the synergistic potential in entrepreneurial university development. Annals of Innovation & Entrepreneurship, (3): 16742.
InfoDev (2010) Global good practice in incubation policy development and implementation. The World Bank: Washington, DC, 51 p.
Kirby, D. (2004) Entrepreneurship education and incubators: pre-incubators, incubators and science parks as enter-prise laboratories. 14th Annual IntEnt Conference, University of Napoli Federico II (Italy), 4-7 July.
Kirby, D. (2007) Changing the entrepreneurship education paradigm. In: Handbook of research in entrepreneurship education, vol. 1, A general perspective. Ed. by Alain Fayolle. Edward Elgar, pp. 21–45.
Benchmarking of business incubators (2002) Centre for strategy & evaluation services. European Commission, Enterprise Directorate General, 47 р.
Hackett, S. M., Dilts, D. M. (2004) A systematic review of business incubation research. Journal of Technology Transfer, (29), pp. 55–82.
Voisey, P., Jones, P. and Thomas, B. (2013) The pre-incubator: a longitudinal study of 10 years of university pre-incubation in Wales. Industry and higher education, 27 (5), Oct., pp. 349–363.
Maźewska, M. (2012) Pre-incubators and academic business incubators. In: Innovation and entrepreneurship cen-ters in Poland. Ed. by A. Bakowski, A. Maźewska. PARP, Warsaw, 17 р.
Rajaniemi, L., Niinikoski, E.-R. and Kokko, E. (2005) Pre-incubation in higher education. Examples of pre-incubation and some critical conditions to be taken into account in order to establish pre-incubation activities. Re-port Oulu University, Oulu Southern Institute, Finland, 121 p.
Groen, A., Ulijn, J. and Fayolle, A. (2006) Teaching diversity in technology entrepreneurship: some experiences from the Netherlands and France. Int. J. of Entrepreneurship and Small Business, 3 (5), pp. 517–537.
Report on development of pre-incubator (2012). Report SIB net (EU 31398). Riga, Tartu, 30 р.
Report «Pre-incubation instruments – application and effectiveness assessment» (2012). Report SIB net (EU 31398). Riga, 32 р.
Porev, S. M. (2012) University and science. Epistemology, methodology and pedagogy of knowledge production. Kyiv: Himdghest, 384 p.
Thematic working group report on incubators for creative entrepreneurs (2011). In: M. Chambers, K. E. Serup (Eds). Vejle, Denmark, 66 p.
Efthimiadou, I., Prokopiou, Th. and Kokorotsikos, P. (2011) University pre-incubators as a tool for boosting innova-tive entrepreneurship in a user-centric innovation system. Рroceedings of 28th IASP World Conference on Science and Technology Parks, 19th – 22nd June, Copenhagen, Denmark, 13 р.
Kipper, L. M., Rodrigues, E., Graziele, A., Bruna, F. and Mariani, B. (2014) Universities and incubators: key en-trepreneurship and socioeconomic development driving factors. Independent journal of management and produc-tion, 5 (4).
Bajmócy, Z. (2006) Opportunities of university business incubation in the less favoured regions of transition coun-tries. 46th Congress of European Regional Science Association, Volos, Greece, 22 р.
Tomaszewski, M. Academic business incubators (ABI) (2014). In: Innovation Centres and Business Incubators in Poland in 2014. Eds. A. Bakowski, M. Mazewska. Polish Agency for Enterprise Development, pp. 17–19.
Jarohnovich, N. and Avotiņš, V. (2013) The changing role of the entrepreneurial university in developing countries: The case of Latvia. Journal of Higher Education Theory and Practice, 13 (2), pp. 121–148.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Олександр Сергійович Порєв, Сергій Миколайович Порев
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).