Роль держави в раціональному обмеженні економічного егоїзму підприємницького сектора
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.40.2015.84454Ключові слова:
економічний егоїзм, соціальна несправедливість, підприємницький сектор, гуманізація економіки, державне регулювання економіки, соціальна сенсибілізація бізнесуАнотація
Категорія “економічний егоїзм” належить до найважливіших ціннісних орієнтирів суб’єктів підприємницької діяльності, що визначають лінію їх економічної поведінки у короткостроковому та довгостроковому аспектах. Сучасні дослідження присвячені подоланню проблем так званих “провалів ринку” інструментами державного регулювання. Однак, поза увагою науковців залишається джерело подібних проблем, яке ми вбачаємо у ціннісних орієнтаціях економічних суб’єктів, що детермінують відповідний тип економічної поведінки у короткостроковій та довгостроковій перспективах. Метою статті є визначення ролі інституту держави в обмеженні економічного егоїзму як чинника, що має деструктивний вплив на соціальну стабільність в країні. У статті досліджено роль держави у регулюванні економічного егоїзму, котрий повинен бути обмежений до раціонального рівня. Доведено, що завданням держави є формування відповідного інституційного середовища як сукупності формальних та неформальних інститутів, покликаних сприяти встановленню взаємовигідних правил взаємодії між економічними суб’єктами на принципах справедливості, довіри, максимального врахування прав та інтересів інших учасників ринку. Обґрунтовано, що результатом державного регулювання у даній сфері повинно стати підвищення рівня соціальної сенсибілізації підприємницької діяльності.Посилання
Белых В. С. Государственное и договорное регулирование предпринимательской деятельности : коллектив-ная монография / В. С. Белых и др. – М. : Издательство “Проспект”, 2015. – 239 с.
Білоцерківець В. В. Дилема економічного розвитку : між альтруїзмом та егоїзмом / В. В. Білоцерківець // Економічний нобелівський вісник. – 2015. – №1 (8). – С. 10-16.
Горемыкин Д. В. Социализация и гуманизация экономики как фактор выхода из глобального финансово-экономического кризиса // Вестник Тамбовского государственного университета. Тамбов, Выпуск №7(99), 2011. – С. 26-30.
Государство и рынок: механизмы и методы регулирования в условиях преодоления кризиса: Монография. Т. 2. – СПб. : Астерион, 2010. – 1591 с.
Зосименко Т. І. Концепція соціально відповідального підприємництва в історії економічної науки / Т. І. Зо-сименко // Зовнішні та внутрішні фактори впливу на формування та розвиток економічної системи : зб. тез наук. робіт учасників Міжнар. наук.-практ. конф. студ., аспір. та мол. учен. (м. Київ, 22-23 серпня 2014 р.). – К. : Аналітичний центр “Нова економіка”, 2014. – С. 7-9.
Зосименко Т. І. Соціальна сенсибілізація бізнесу як мейнстрім сучасного економічного розвитку / Т. І. Зосименко // Вісник Чернігівського державного технологічного університету : зб. – Чернігів : ЧДТУ, 2014. – №1(72). – С. 17-22. – (Серія “Економічні науки”)
Крылов А. Н. Социальная сенсибилизация бизнеса и новые тенденции в экономической практике: позицио-нирование корпоративной социальной ответственности в современном обществе / Корпоративная социаль-ная ответственность : экономические модели – мораль – успех – устойчивое развитие. Ред. и сост. А. Н. Крылов. – М. : Икар, 2013. – С. 420-437.
Маршалл А. Принципы политической экономии / А. Маршалл. – М. : Издательство Прогресс, 1983 г. – 416 с.
Петросян Д. Экономический эгоизм и гуманизация экономики / Д. Петросян, Н. Фаткина // Вопросы эконо-мики. – 2010. – № 08. – С. 123-131.
Проблемы социальной справедливости в зеркале современной экономической теории / общ. ред. Д. Д. Москвина. – М. : Эдиториал УРСС, 2002. – 192 с.
Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. – М. : Эксмо, 2007. – 960 с.
Chang, Ha-Joon 23 Things They Don't Tell You About Capitalism / Ha-Joon Chang. – N. Y. : Bloomsbury Press, 2011. – 304 р.
Mintzberg H. Beyond Selfishness / H. Mintzberg, R. Simons, K. Basu // MIT Sloan Management Review. – 2002. – №44(1). – P. 67-74.
Snowdown, C. Selfishness, Greed and Capitalism / C. Snowdown. – London : The Institute of Economic Affairs, 2015. – 204 р.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Жанна Володимирівна Дерій, Сергій Ігорович Зосименко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).