Стратегічне позиціонування підприємства на засадах компетентнісного підходу
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.2.39.2015.84510Ключові слова:
компетенції підприємства, конкурентні переваги, матриця конкурентних переваг, стратегічне позиціонуванняАнотація
Дано визначення стратегічному позиціонуванню підприємства як процесу формування, підтримки та посилення позиції підприємства в його відносинах із конкурентами, споживачами та постачальниками з урахуванням впливу чинників внутрішнього та зовнішнього середовища. Запропоновано застосування компетентнісного підходу до стратегічного позиціонування підприємства, який ґрунтується на компетенціях підприємства як унікальних чинниках його конкурентних переваг.
Запропоновано інструментальний базис стратегічного позиціонування підприємства, що ґрунтується на компетенціях, у вигляді матриць конкурентних переваг, які формуються шляхом визначення переліку компетенцій підприємства та їх кількісного оцінювання, а також схему розрахунку індексу конкурентних переваг підприємства для побудови матриць конкурентних переваг підприємства.
Посилання
Рекіянов С. О. Компетенція як джерело конкурентних переваг у стратегічному управлінні підприємством / С. О. Рекіянов // Культура народов Причерноморья. – 2011. – № 218. – С. 154–156.
Верба В. А. Проблеми ідентифікації компетенцій підприємства / В. А. Верба, О. М. Гребешкова // Проблеми науки. – 2004. – № 7. – С. 23–28.
Prahalad, C. K. The core competence of the corporation / С. К. Prahalad, G. Hamel // Harvard Business Review. – 1990. – Vol. 68, № 3. – Р. 79–91.
Вартанова О. В. Стратегічна компетенція підприємства як об’єкт стратегічного управління підприємством / О. В. Вартанова // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2009. – № 2 (132). – С. 49–55.
Вартанова О. В. Компетенція підприємства у стратегічному управлінні підприємством: формування і розвиток : [монографія] / Олена Вікторівна Вартанова. – Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2012. – 340 с.
Рекіянов С. О. Аналіз компетенцій у конкурентному позиціонуванні підприємства / С. О. Рекіянов, А. Ю. Ішболдіна // Управління міжнародною конкурентоспроможністю регіонів : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 10-16 жовт. 2012 р. – Симферополь : Кримський інститут бізнесу, 2012. – С. 55–60.
Tidd J. From strategic management to strategic competence: measuring technological, market and organization innovation / Joe Tidd. – 2nd ed. – London: Imperial College Press, 2006. – 437 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Олена Вікторівна Вартанова, Сергій Олександрович Рекіянов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).