DOI: https://doi.org/10.24025/2306-4420.2.39.2015.84519

Менеджмент знань у системі інноваційного розвитку підприємства

Василь Іванович Отенко

Анотація


У статті розглянуто основні характеристики процесу управління знаннями підприємства та визначено його місце у системі інноваційного розвитку підприємства. Описано основні типи організаційних знань та інструменти управління ними. Узагальнено основні етапи менеджменту знань. Розроблено стратегії розвитку організаційних знань, які ґрунтуються на трьох базових стратегіях: придбання знань, створення власних знань та залучення знань. Їх поєднання дозволило виділити та охарактеризувати ще чотири стратегії, які можуть бути ефективно використані промисловими підприємствами.

Ключові слова


інноваційний розвиток; знання підприємства; менеджмент знань; компетенції; стратегії; система

Повний текст:

PDF

Посилання


Нонака Икуджиро. Компания – создатель знания. Зарождение и развитие инноваций в японских фирмах / Нонака Икуджиро, Такеучи Хиротака ; пер. с англ. – М. : Олимп – Бизнес, 2003. – 384 с.

Зуб А. Т. Системный стратегический менеджмент: методология и практика / А. Т. Зуб, М. В. Лактионов. – М. : Генезис, 2001. – 752 с.

Durham, Mary. Three critical roles for knowledge management workspaces / Mary Durham. In: M. E. D. Koenig &

T. K. Srikantaiah (Eds.), Knowledge management: lessons learned: what works and what doesn't (pp. 23-36). Medford

NJ: Information today, for the American Society for Information Science and Technology, 2004.

Noordin, F. Modeling the relationship between human intelligence, knowledge management practices, and innovation

performance / F. Noordin, Z. A. Karim // Journal of Information & Knowledge Management. – 2015. – Vol. 14,

No. 01. – Р. 155–163.

Williamson, Oliver E. The lens of contract: private ordering / Oliver E. Williamson // The American Economic

Review. – 2002. – Vol. 92, No. 2. – P. 438–424.

Williamson, Oliver E. The new institutional economics: taking stock, looking ahead / Oliver E. Williamson //

Journal of Economic Literature. –2000. – Vol. 38, No. 3 (September). – P. 595–614.

Woodruffe, C. Assessment centres: identifying and developing competence / C. Woodruffe. – London: Institute of

Personnel Management Issue Press, 1990. – 256 p.; Tate R. The Service Pro: creating better, faster, and different

customer experiences / Rick Tate. – HRD Press, 2003. – 112 p.

Zack, Michael H. Developing a knowledge strategy: epilogue. Forthcoming in the strategic management of intellectual capital and organizational knowledge [Internet] / Michael H. Zack. – Available from: http://web. cba.neu. еdu




p-ISSN 2306-4420