Формування напрямів соціально-економічного розвитку регіону в сучасних умовах
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.36.2014.85636Анотація
При розробці дієвого механізму інтеграції регіонального маркетингу в загальну систему соціально-економічного розвитку регіону органам влади регіону слід передбачити розробку основних методик, що дозволяють оцінити ступінь впливу (позитивного) регіонального маркетингу на розвиток суб’єкта господарювання у часі.
Метою статті є розробка пропозицій щодо вдосконалення розробки та реалізації програм соціально-економічного розвитку регіону.
Регіональний маркетинг стає первинним елементом на шляху соціально-економічного розвитку регіону. Найбільш важливими інструментами регіонального маркетингу повинні стати кластеризація галузей регіону і диверсифікація економіки регіону.
Найбільш дієвим інструментом регіонального маркетингу, який слід розвивати, є розвиток системи кластеризації промислових галузей. Вивчення кластерної політики фокусується на практичних аспектах розробки політики та факторах, що впливають на успішне застосування політики. Кластерна політика розглядається в рамках її «життєвого циклу» або стадій розробки від початкового задуму до оцінки виконання.
Основним оцінюваним результатом реалізації кластерного проекту є поліпшення торгового балансу регіону – стабільне підвищення рівня експорту, а також заміщення імпорту. До оцінюваних показників ефективності кластерного проекту можуть також бути віднесені: поліпшення основних показників виробничо-господарської діяльності підприємств-учасників кластеру; збільшення обсягу податкових надходжень; збільшення обсягу залучених інвестицій, у тому числі зарубіжних, та ін.
Позитивними сторонами розвитку системи кластерного управління в регіонах при формуванні регіонального маркетингу є те, що концепція кластерного управління регіональною економікою становить особливий інтерес у світлі посилення ролі зовнішньоторговельної діяльності в соціально-економічному розвитку регіонів, сприяє їх економічному зростанню. Однією з переваг кластерного управління економікою є посилення ролі економічних факторів і зниження адміністративних.
Ключові слова: програма економічного і соціального розвитку, регіон, кластер, кластерна політика, регіональний кластер.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ілона Наденко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).