Інтернаціоналізація та транснаціоналізація діяльності вищих навчальних закладів на світовому ринку освітніх послуг

Автор(и)

  • Сергій Матюх

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.36.2014.85655

Анотація

Транснаціоналізація та інтернаціоналізація вищої освіти визначають посилення взаємозв’язку між національними освітніми системами та їх учасниками, що стає усе більш важливим чинником як державної політики, так і стратегії окремого університету. З точки зору вищого навчального закладу (ВНЗ), інтернаціоналізацію можна визначити як процес виходу загального освітнього процесу за національні межі, який здійснюється у відчутних для цієї освітньої установи розмірах.

Мета наукового дослідження полягає у визначенні особливостей транснаціоналізації та інтернаціоналізації вищих навчальних закладів на світовому ринку освітніх послуг за умов новітніх глобалізаційних процесів. Незважаючи на величезну кількість наукових праць, особливості впливу транснаціоналізації та інтернаціоналізації вищих навчальних закладів на міжнародний обмін освітніми послугами недостатньо досліджені.

У статті досліджено особливості та форми інтернаціоналізації вищої школи на світовому ринку. Аналізується міграційний рух професорсько-викладацького складу та студентів на міжнародному ринку. Визначено основні передумови, які впливають на розвиток програм бізнес-освіти у вищій школі. Характеризуються нові форми міжнародної співпраці вищих навчальних закладів за сучасних умов. Показано основні причини транснаціоналізації діяльності вищих навчальних закладів на світовому ринку освітніх послуг.

Таким чином, визначальною ознакою транснаціональної освіти є перетин через державні кордони не студентів, як було раніше при традиційній формі експорту ОП, а викладачів і/або навчальних матеріалів, інформації, незалежно від того, чи пересилається інформація і матеріали поштою, комп’ютерними мережами, телеканалами або за допомогою інших засобів зв’язку («онлайнові», дистанційні, традиційні технології навчання). Освіта стає трансграничною і завдяки застосуванню ВНЗ найбільш розвинених країн різноманітних способів просування за кордоном власних навчальних програм у традиційній формі, в першу чергу, шляхом створення представництв, філій і кампусів, які забезпечують розширення пропозицій ОП на перспективних ринках і зрушення від попиту до пропозиції ОП.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті