Стратегія диверсифікації як спосіб підвищення конкурентної діяльності підприємства

Автор(и)

  • Ірина Корнієнко
  • Наталія Ільченко

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.1.36.2014.85665

Анотація

Стратегія диверсифікації є важливим засобом реструктуризації економіки і підвищення її конкурентоспроможності. Пошук напрямів структурної перебудови значно вигідніше здійснювати шляхом оцінювання інвестицій у галузі економіки і сфери підприємницької діяльності, які мають потенціал високоефективної диверсифікації виробництва.

У статті розглянуто основні поняття диверсифікації, наведено стратегічні можливості компанії після диверсифікації та визначено основні переваги та недоліки, причини та принципи застосування стратегії диверсифікації на підприємстві. Поставлено завдання визначення напрямів забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств та оцінювання наслідків від їх можливого впровадження.

Досвід свідчить, що саме диверсифікація діяльності підприємств в умовах трансформаційної економіки знімає протиріччя, які виникають у сфері виробництва (протиріччя продуктивних сил, обмеженість ресурсів і наявність відходів у виробництві, протиріччя товару як продукту виробництва) й обігу традиційного продукту (протиріччя товару як предмета споживання). Ці протиріччя диверсифікація вирішує не лише позитивно, а й нейтрально, що створює передумови для виникнення нових протиріч, тому в процесі функціонування підприємства цикли диверсифікації послідовно змінюють один одного, забезпечуючи позитивну тенденцію еволюції діяльності та розвитку підприємства, надаючи йому гнучкості й адаптивності до ринкових умов господарювання.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті