Методичний підхід до визначення умов розвитку туристичної галузі в Україні

Автор(и)

  • Леонід Ігорович Коржилов Харківський національний економічний університет ім.Семена Кузнеця,

DOI:

https://doi.org/10.24025/2306-4420.2.40.2015.88091

Ключові слова:

фактори впливу, туристична галузь, SWOT-аналіз, державна підтримка галузі, експертна оцінка

Анотація

Стаття висвітлює алгоритм визначення факторів, які чинять вплив на туристичну галузь України та ступень їх значущості. Для виявлення переліку факторів проводиться контент-аналіз монографій вітчизняних вчених, які займаються проблемами розвитку туристичної галузі України. В наукових працях було виявлено фактори, які на думку авторів оказують позитивний чи негативний вплив на туристичну галузь. Спираючись на це, у подальшому розглядається вплив кожного фактора. На основі методики SWOT-аналізу, проводиться експертна оцінка щодо впливу кожного з факторів, визначається необхідна кількість експертів для об’єктивного проведення опиту та розраховується ступень узгодженості думок експертів. По завершенню цього алгоритму автором надаються рекомендації стосовно подальшого розвитку туристичної галузі України.

 

Посилання

Барчуков И. С. Методы научных исследований в туризме : учеб. пособие для вузов / И. С. Барчуков. – М. : Издат. центр «Академия», 2008. – 224 с.

Бейдик О. О. Рекреаційно-туристські ресурси України : Методологія та методика аналізу, термінологія, районування : монографія / О. О. Бейдик. – К. : ВПЦ «Київський Університет», 2001

.

Борущак М. Проблеми формування стратегії розвитку туристичних регіонів : монографія / М. Борущак. –Львів : ІРД НАН України, 2006. – 288 с.

Киселева И. А. Стратегия инновационного развития туристско-рекреационного комплекса региона : монография / И. А. Киселева, А. М. Трамова. – М. : МЭСИ, 2010. – 171 с.

Коблянська І. І. Логістичні механізми розвитку туризму в Україні [Електронний ресурс] : монографія / І. І. Коблянська // Детермінанти соціально-економічного розвитку підприємств ; за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. Є. В. Мішеніна. – Харків : ТОВ «Діса Плюс», 2013. – Вип. 2. – С. 277–283.

Михайліченко Г. І. Інноваційний розвиток туризму : монографія / Г. І. Михайліченко. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2012. – 608 с.

Мороз В. Є. Вивчення затрат часу методом «моментних спостережень» / В. Є. Мороз // Економічні науки. – 2010. – Вип. 17. – С. 32–38.

Музиченко-Козловська О. В. Економічне оцінювання туристичної привабливості території : монографія / О. В. Музиченко-Козловська. – Львів : Новий Світ-2000, 2012. – 176 с.

Нездоймінов С. Г. Туризм як фактор регіонального розвитку: методологічний аспект та практичний досвід : монографія / С. Г. Нездоймінов. – Одеса : Астропринт, 2009. – 304 с.

Проблеми географії та менеджменту туризму : монографія / [Явкін В. Г., Руденко В. П., Король О. Д. та ін.]. – Чернівці : Рута, 2006. – 260 с.

Проблеми розвитку туристичного бізнесу [Електронний ресурс] : монографія / [за заг. ред. Г. П. Скляр, В. Г. Шкарупа]. – Полтава : ПУЕТ, 2013. – 233 с. – Режим доступу : локальна мережа ПУЕ.

Розвиток туристичного бізнесу регіону : монографія / [ред. : І. М. Школа] ; М-во освіти і науки України, Чернівецький торговельно-економічний інститут. – Чернівці : Книги-ХХІ, 2010. – 291 с.

Стратегія регіонального розвитку туризму : монографія / І. В. Левицька, Н. В. Корж, А. Г. Кізюн, Н. В. Онищук. – Вінниця : Меркьюрі Поділля, 2013. – 192 с.

Тенденції та напрямки розвитку туріндустрії України : монографія / [за заг. ред. І. М. Писаревського] ; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва. ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2014. – 261 с.

Ткач В. О. Економічна безпека туристичної сфери України в умовах глобалізації : монографія / В. О. Ткач, О. М. Корнієнко. – Запоріжжя : Нова ідеологія. – 135 с.

Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму : теорія, методологія, реалії бізнесу. – К. : КНТЕУ, 2009. – 463 с.

Туризм в умовах глобалізації: особливості та перспективи розвитку : монографія / [під ред. М. О. Кизима, В. Є. Єрмаченка]. – 2012. – 472 с.

Туризм і місто : аналіз проблем, тенденцій та моделювання розвитку : монографія / [за заг. ред. І. М. Писаревського] ; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х. : ХНАМГ, 2012. – 209 с.

Туризм в системі пріоритетів регіонального розвитку : монографія / [за ред. проф. В. В. Александрова]. – X. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2010. – 268 с.

Туризм як національний пріоритет : кол. монографія. – Х. : ХНАМТ, 2010. – 284 с.

Туристичний імідж регіону : монографія / [за ред. А. Ю. Парфіненка]. – X. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2011. – 312 с.

Шуканов П. В. Розвиток туристичного бізнесу в умовах глобалізації та регіоналізації світу // Проблеми розвитку туристичного бізнесу : монографія / П. В. Шуканов ; [за заг. ред. Г. П. Скляра, В. Г. Шкарупи]. – Полтава : ПУЕТ, 2013. – С. 31–44.

Шульгіна Л. М. Маркетинг підприємств туристичного бізнесу : монографія / Л. М. Шульгіна. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2005. – 597 с.

Pulido-Fernandez J. I. Is sustainable tourism an obstacle to the economic performance of the tourism industry? Evidence from an international empirical study / J. I. Puildo Fernandez, L. Andrea Caldito, M. Sanchez Rivero // Journal of Sustainable Tourism. – 2015. – Vol. 23, No. 1 – P. 47–64.

Yermachenko V. The ifluence of a country's global market position on the tourism industry Macroeconomic indicators / V. Yermachenko // Економіка розвитку. – 2015. – № 1. – С. 34–46.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті