Позиціонування регіону як фактор підвищення його конкурентоспроможності
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.4.40.2015.88469Ключові слова:
конкурентоспроможність, конкурентні переваги, позиціонування, позиціонування регіону, імідж території, репутація територіїАнотація
На основі аналізу вітчизняних і зарубіжних джерел розглядається проблема позиціонування та конкурентоспроможності регіонів України в процесі соціально-економічного розвитку. Сформовано етапи стратегічного позиціонування регіонів. Охарактеризовано поняття «імідж території» та репутація території, наведено характеристику підходів до оцінювання рівня конкурентоспроможності регіону (території): метод активного чотирирівневого позиціонування, ранговий метод, оцінювання потенціалів регіону та оцінювання розміру і динаміки ВРП на душу населення. Сформовано основні завдання активної регіональної інноваційно-інвестиційної політики для забезпечення позиціонування регіону в системі конкурентних відносин.Посилання
Пастернак О. І. Економічний розвиток регіону: маркетингове забезпечення : [монографія] / О. І. Пастернак; НАН України. Ін-т регіон. дослідж.; [відп. ред. П. Ю. Бєлєнький]. – Львів, 2009. – 200 с.
Буга Н. Ю. Прогнозування економічного розвитку проблемних регіонів / Н. Ю. Буга // Актуальні проблеми економіки. – 2007. – № 7. – С. 121–127.
Kotler Ph. Marketing places : attracting investment, industry and tourism to cities, states and nations / Ph. Kotler, D. H. Haider and I. Rein. – New-York : The Free Press, 1994.
Важенин С. Р. Региональная конкуренция в экономическом пространстве / С. Р. Важенин. – Екатеринбург : ИЭ УрО РАН, 2011. – 540 с.
Артоболевський С. С. Територіальні проблеми і держава : трансформація або деформація простору / С. С. Артоболевський // ЕКО. – 2013. – № 1. – С. 23–41.
Пепа Т. В. Просторовий розвиток регіональних соціально-економічних систем в контексті державної регіональної політики / Т. В. Пепа // Держава та регіони. – 2009. – № 2. – С. 17–21. – (Серія «Державне управління»).
Просторовий розвиток регіону : еволюція сучасних уявлень щодо сутності категорії [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2518
Ускова Т. В. Проблемы оценки конкурентоспособности регионов / Т. В. Ускова, А. С. Барабанов // Вопросы статистики. – 2009. – № 1. – С. 49–56.
Романюк С. Конкурентоспроможність регіонів : теоретичні і практичні підходи / С. Романюк// Конкурентоспроможність регіонів України: стан і проблеми : робочі матеріали до круглого столу. – К. : 28 травня 2008. – С. 46–48.
Шпильова В. О. Фактори конкурентного середовища регіону як підґрунтя формування стратегії регіонального
розвитку / В. О. Шпильова // Формування ринкової економіки : наук. зб. − Вип. 23. – К. : Нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана, 2010. – С. 189–201. − (Серія «Економічні науки»).
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Віра Олексіївна Шпильова, Людмила Іванівна Воротіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).