ТЕХНОЛОГІЯ БЛОКЧЕЙН У БІЗНЕС-ПРОЦЕСАХ, МАРКЕТИНГУ ТА ДОСЯГНЕННІ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.24025/2306-4420.75(2).2025.338594Ключові слова:
технологія блокчейн, цифровий маркетинг, сталий розвиток, смарт-контракти, прозорість, рекламне шахрайство, конкурентоспроможністьАнотація
Анотація. Стаття досліджує трансформаційний потенціал технології блокчейн в оптимізації бізнес-процесів, цифрового маркетингу та досягненні цілей сталого розвитку в умовах глобальної цифровізації та зростання вимог споживачів до прозорості. Метою дослідження є розкриття значущості інтеграції блокчейну для підвищення конкурентоспроможності та аналіз викликів на шляху його впровадження. Використовуючи діалектичний метод пізнання, системний підхід, методи аналізу та синтезу, дослідження підкреслює ключові переваги блокчейну, такі як прозорість, безпека даних і автоматизація через смарт-контракти. Запропоновано стратегії використання блокчейну для вдосконалення маркетингових кампаній, зменшення рекламного шахрайства та створення прозорих ланцюгів постачання. Розроблено систему оперативних і стратегічних цілей для інтеграції блокчейну в бізнес і маркетингові практики відповідно до принципів сталого розвитку. Результати показують, що блокчейн сприяє довірі, оптимізує управління ресурсами та підтримує етичні практики, дозволяючи підприємствам досягати довгострокової конкурентоспроможності та сприяти сталому розвитку.
Посилання
Agorye, J. (2024). Blockchain in Digital Marketing. Verpex. URL: https://verpex.com/blog/marketing-tips/blockchain-in-digital-marketing
Anura. (2024). Surprising Ad Fraud Statistics. URL: https://www.anura.io/ad-fraud-ultimate-guide/ad-fraud-statistics
Barman, B. (2024). The Role of Blockchain in Digital Marketing: Opportunities and Challenges. LinkedIn. URL: https://www.linkedin.com/pulse/role-blockchain-digital-marketing-opportunities-biplab-barman-hpzxc/
Blockchain Council. (2024). Blockchain on Marketing and Advertising. URL: https://www.blockchain-council.org/blockchain/impact-of-blockchain-on-marketing-and-advertising/
ClickPatrol. (2025). ClickPatrol’s 2024 Traffic Report: Key Ad Fraud Trends & How to Protect Your Ads. URL: https://clickpatrol.com/clickpatrols-2024-traffic-report-key-ad-fraud/
Codex, A. C. (2023). The Role of Blockchain in Digital Marketing. Reintech. URL: https://reintech.io/blog/blockchain-role-in-digital-marketing
Cryptovirally. (2024). The Role of Blockchain in Digital Marketing. URL: https://cryptovirally.com/the-role-of-blockchain-in-digital-marketing/
Daley, S. (2023). 10 Ways Blockchain in Marketing and Advertising Grabs Our Attention. Built In. URL: https://builtin.com/blockchain/blockchain-marketing-advertising-examples
Developers.dev. (2024). Unlocking Digital Marketing’s Potential with Blockchain Innovation. URL: https://www.developers.dev/tech-talk/blockchain-how-is-it-applied-to-digital-marketing.html
Eguono, E. E. (2024). Blockchain Marketing: Definition, Examples, Strategies, Agencies. Blockchain Ads. URL: https://www.blockchain-ads.com/post/blockchain-marketing
Fairlie, M. (2024). How Will Blockchain Impact Digital Marketing? Business.com. URL: https://www.business.com/articles/blockchain-online-marketing-help/
Falco, F. (2024). Blockchain in Digital Marketing: 2025 and Beyond. Lounge Lizard. URL: https://www.loungelizard.com/blog/blockchain-in-digital-marketing/
Felix Digital Edge. (n.d.). Is Blockchain a Challenge for Digital Marketing? URL: https://www.marketingdigibook.com/blog/is-blockchain-a-challenge-for-digital-marketing/
Fraudlogix. (n.d.). 2024 Digital Ad Fraud Rates By Country & Region. URL: https://www.fraudlogix.com/stats/ad-fraud-by-country
Khan, H., & Khalsa, G. R. (2021). Blockchain and the Future of Digital Marketing. ResearchGate. URL: https://www.researchgate.net/publication/352698323_Blockchain_and_the_Future_of_Digital_Marketing
Kingsnorth, S. (2024). Blockchain for Marketing. Simon Kingsnorth. URL: https://simonkingsnorth.com/blockchain_for_marketing/
Pixalate. (2024). Pixalate’s Q1 2024 Global Ad Fraud (IVT) Benchmarks for Mobile Apps: $1.4 Billion Spent on Ad Fraud & Invalid Traffic (IVT) Across Apps in the Google and Apple App Stores; IVT Rises 15% YoY. URL: https://www.pixalate.com/blog/q1-2024-mobile-apps-invalid-traffic-benchmarks-report
Pixalate’s Q1 2024 Global Ad Fraud (IVT) Benchmarks for Mobile Apps: $1.4 Billion Spent on Ad Fraud & Invalid Traffic (IVT) Across Apps in the Google and Apple App Stores; IVT Rises 15% YoY. May 22, 2024. URL: https://www.pixalate.com/blog/q1-2024-mobile-apps-invalid-traffic-benchmarks-report?utm_source=chatgpt.com
Pixalate Releases Q4 2024 North America Invalid Traffic (IVT) & Ad Fraud Benchmarks: Canada Most At Risk to Ad Fraud on CTV (27%) & Web (19%); United States Had 21% Mobile App IVT Rate. Mar 21, 2025 https://www.pixalate.com/blog/q4-2024-ad-fraud-benchmarks-report-north-america
Pixalate. (2025). Pixalate Releases Q4 2024 North America Invalid Traffic (IVT) & Ad Fraud Benchmarks: Canada Most At Risk to Ad Fraud on CTV (27%) & Web (19%); United States Had 21% Mobile App IVT Rate. URL: https://www.pixalate.com/blog/q4-2024-ad-fraud-benchmarks-report-north-america
Pushpak, K. (2024). Blockchain Technology in Digital Marketing: Benefits, Use Cases, and Challenges. Ijona Services. URL: https://ijonaservices.com/blockchain-technology-in-digital-marketing/
Sales, F. (2023). Exploring the Benefits of Blockchain for Marketing. Finboot. URL: https://www.finboot.com/post/exploring-the-benefits-of-blockchain-for-marketing
Surprising Ad Fraud Statistics (2024) https://www.anura.io/ad-fraud-ultimate-guide/ad-fraud-statistics
Thomas, M. (2024). The Ultimate Guide to Blockchain Marketing for 2025. Ninjapromo. URL: https://ninjapromo.io/blockchain-marketing-guide
Vashishth, L. (n.d.). The Impact of Blockchain on Digital Marketing and E-commerce. Felix Digital Edge. URL: https://felixdigitaledge.com/impact-of-blockchain-on-digital-marketing/
Digital Ad Fraud Rates By Country & Region https://www.fraudlogix.com/stats/ad-fraud-by-country
Yakushev, O. (2023). Electronic commerce as a lever for regulating IT sphere development in Ukraine: challenges and opportunities. Economiсs and organization of management. 2 (50), 142-150. DОI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2023.2.13
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).